Baldrian
Fra : Uffe Fey

Dato : 12-02-03 19:09

Jeg vil bare lige høre om der er andre end mig der har prøvet at Baldrian
overhovedet ikke virker? Jeg fik at vide at misser skulle være helt
exceptionelt vilde med det, men mine to drenge lod sig ikke imponere -
tværtimod var de faktisk RET ligeglade selvom jeg nærmest dyppede legetøjet
i det og duppede kradsetræet..

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Bjørn S

Dato : 12-02-03 19:21

"Uffe Fey" <newsgroups@idenion.REMOVEdk> skrev

> tværtimod var de faktisk RET ligeglade selvom jeg nærmest dyppede
legetøjet
> i det og duppede kradsetræet..

Samme her...min løve har ikke rørt kradsetræet siden jeg sprøjtet lidt på
det, han løber afsted hvis jeg bruger den flasken på noget, man skulle
nærmest tro nogen havde forbyttet etiketterne

Til gengæld er han tosset med en eller anden lille legepude jeg købte til
ham i Brugsen, den kan han blive ved med at gnide sig mod og smide rundt
med, jeg gad godt vite hvad den var behandlet med .
Der står Catnip på den, men troede det var det samme som Baldrian,
tydeligvis ikke !

/Bjørn

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-02-03 20:12

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev...
> [...]
> med, jeg gad godt vite hvad den var behandlet med .
> Der står Catnip på den, men troede det var det samme som Baldrian,

Hej Bjørn

Catnip er Katteurt, og der er ikke det samme som Baldrian - og nogle katte
gider bare ikke Baldrian, mens andre gør, og det samme med Katteurt (selvom
det nok er sjældnere, at katte IKKE kan lide katteurt...)

Mvh. Camilla

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-02-03 20:44

> Hej Bjørn
>
> Catnip er Katteurt,

Jeg har en gammel spray med Catnip i, men har ikke set dem længe... kan man
slet ikke få det på spray længere ?
Ser det tit i legetøj osv....

Hilsen Nina

Fra : Britt Johannesen

Dato : 12-02-03 19:39

Hej Uffe

Begge mine katte bliver fuldstændig ekstatiske af baldrian, de ligger på
gulvet/kradsetræet eller hvor jeg har dryppet baldrianen og ruller sig i det
;)
Hjemme hos os går det under navnet kattenarko, de bliver simpelthen skæve af
det, til stor fornøjelse for alle parter *g*

Hilsen
Britt

Fra : Camilla Baird

Dato : 12-02-03 22:35

On 12/02/2003 19:08, in article b2e2jk$28it$1@news.cybercity.dk, "Uffe Fey"
<newsgroups@idenion.REMOVEdk> wrote:

> [...]
> tværtimod var de faktisk RET ligeglade selvom jeg nærmest dyppede legetøjet

Min forgangne hankastrat gik helt i koma - blev fuldstændig salig, ja
nærmest både høj og skæv - af den mindste smule baldrian

Min ældste hunkat er ignorerer baldrian fuldstændigt.

Min mellemste hunkat vrænger på næsen og savlen står i lange baner ud af
hendes mundvige, hvis hun lugter baldrian - hun kan finde på at knurre og
hvæse og blive lettere aggressiv ved lugten af baldrian. Så snart man
fjerner baldrianlugten, er hun sit eget elskelige jeg igen...

Se det er tre ganske forskellige reaktioner på baldrian De fleste af
mine katte synes det er en dejlig lugt, men nogle reagerer en del
anderledes...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Torben Hansen

Dato : 13-02-03 20:40

Hejsa.
Jeg har selv en stereliseret hunkat som engang var total vild med baldrian
men efter hun blev stereliseret er der slet ingen udslag. Så det er meget
forskelligt.

Hilsen Tine, Vejle.