Dyrlæge
Fra : MK

Dato : 11-02-03 20:04

Kan det virkelig være rigtig at en enkel pille mod bændelorm koster 133kr
hos en dyrlæge?
mvh.
K.L

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 11-02-03 21:21

"MK" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig være rigtig at en enkel pille mod bændelorm koster 133kr
> hos en dyrlæge?

Ja desværre, nogen af de orme piller er meget dyre

hilsen Sanne

Fra : Søren Houlberg

Dato : 11-02-03 21:29

Hej!

Det er nu ikke så meget pillerne - som det er receptgebyret.... Få jer en
dyrlæge som vil være med til, at give flere ormepiller ad gangen - for en
udekat har jo orm ca. hver 2. måned.....

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 12-02-03 11:00

> Det er nu ikke så meget pillerne - som det er receptgebyret.... Få jer en
> dyrlæge som vil være med til, at give flere ormepiller ad gangen - for en
> udekat har jo orm ca. hver 2. måned.....

Er det så bare mine katte som er unormale? De er da udekatte, og jeg har
haft dem et år nu - uden at de har haft orm.

Mvh
Vibeke

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 12-02-03 11:30

for en

> Er det så bare mine katte som er unormale? De er da udekatte, og jeg har
> haft dem et år nu - uden at de har haft orm.

Hejsa Vibeke

Nej det er det ikke førhen hvor jeg havde udekatte havde jeg sjældent orm
hos dem.
hver 2, måned vil jeg mene er overdrevet

Hilsen Sanne

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-02-03 12:02

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det så bare mine katte som er unormale? De er da udekatte, og jeg har
> haft dem et år nu - uden at de har haft orm.

Næh. Mine udekatte har da aldrig haft orm.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 12-02-03 12:06

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> Næh. Mine udekatte har da aldrig haft orm.

Og Mivs som jeg har haft siden august har allerede haft bændelorm to gange,
Muddi havde det også da hun kom. Men det flyder også med døde mus allevegne,
så hun har nok rig mulighed for at blive smittet. I princippet kan hun jo få
det igen allerede ved næste mus hun fanger efter kuren.

Jeg har sørget for at få piller når jeg skulle noget andet dernede, så
betaler jeg ikke receptgebyr.

:Pia

Fra : Katrine Nederby

Dato : 12-02-03 12:20

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlæge som vil være med til, at give flere ormepiller ad gangen - for en
> udekat har jo orm ca. hver 2. måned.....

Hmmm...Var det ikke netop overbehandling og dermed udvikling af resistens,
som var årsag til at ormemidlerne blev receptpligtige?

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-02-03 13:19

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> writes:

> Hmmm...Var det ikke netop overbehandling og dermed udvikling af resistens,
> som var årsag til at ormemidlerne blev receptpligtige?

Jo netop, og hver anden måned er nok lige lidt i overkanten, mener at
kv anbefaler noget med hver 4 måned eller så, selv fik mine ca hvert ½
år da jeg boede sammen med flere og de gik ude også...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Elwarth

Dato : 12-02-03 14:30

> [...]
resistens,
> som var årsag til at ormemidlerne blev receptpligtige?

Hej!
Mig bekendt var problemet, at landmændene gav deres produktionsdyr
forebyggende ormekure i ret store mængder. Det har næppe været pga. af
katte, der har fået en tiltrængt ormekur hver anden måned. Og ja, det kan
sagtens være nødvendigt. Da Kitti var udekat og fangede rigtig mange mus, så
vi orm på hende ca. med det interval. Endnu en grund til at holde misserne
inde/i løbegård, vi har ikke set orm siden

Venligst
Dorthe

Fra : maz

Dato : 12-02-03 13:36

"Søren Houlberg" wrote
> Det er nu ikke så meget pillerne - som det er receptgebyret.... Få jer en
> dyrlæge som vil være med til, at give flere ormepiller ad gangen - for en
> udekat har jo orm ca. hver 2. måned.....

Og det passer så ikke helt. Vi har haft udekatte i 20 år, og de har fået
ormekur under 5 gange i deres liv. Men det afhænger naturligvis af, hvordan
omgivelserne er for katten, hvad den stikker 'snuden' i osv....
Men nej, udekatte får ikke orm hver anden måned - nogle gør måske, men langt
fra alle... so please, ikke generalisere.....
maria

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-02-03 21:30

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse

> "MK" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja desværre, nogen af de orme piller er meget dyre

Det er vel formentlig p.g.a. receptgebyr ?

/Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 12-02-03 09:00

> Det er vel formentlig p.g.a. receptgebyr ?

Hejsa Dan
ja det er pga receptgebyret, men selve midlet til bændelorm er dyre en de
andre mider der er til feks spolorm, hvorfor ved jeg ikke.
Da jeg kommer tit hos min dyrlæge enten med voksne eller killinger har jeg
fået en aftal om at jeg ikke skal betale den recept. Vores besøg koster
alligevel altid et stykke over 1000 kr. så lidt rabat er da dejligt*S*

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 12-02-03 09:19

> [...]

fået en aftal om at jeg ikke skal betale den recept. Vores besøg koster
alligevel altid et stykke over 1000 kr. så lidt rabat er da dejligt*S*

Med venlig hilsen
Sanne Schmidt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-03 22:15

> Kan det virkelig være rigtig at en enkel pille mod bændelorm koster 133kr
> hos en dyrlæge?

Ja. Vi køber til alle katte og til flere gange, det bliver stadig over 60 kr
pr pille.

Mvh Maria

Fra : Søren Houlberg

Dato : 13-02-03 19:36

Hej!

Det kan da godt være, at Jeres katte de ikke har orm hver anden måned - men
mine to udekatte har..... De fanger rigtig mange mus - og da musen er
mellemvært for orm er det jo ikke mærkeligt at katten får orm vel?
Jeg giver IKKE mine katte ormekur medmindre det er nødvendigt - og det mener
jeg personligt at det er når de har orm hængende ud bagi - eller man finder
dem eks. på køkkenbordet............. (og jeg kan godt kende forskel på et
led fra en bændelorm og et riskorn)
Men det kan jo være at Jeres katte de ikke kommer steder hvor I ser at der
drysser orm ud af enden på dem??? Eller at de bare ikke har smag for mus???

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 00:48

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> writes:

> [...]
> mine to udekatte har..... De fanger rigtig mange mus - og da musen er
> mellemvært for orm er det jo ikke mærkeligt at katten får orm vel?

Næ lyder bare "lidt" voldsomt...

> [...]
> dem eks. på køkkenbordet............. (og jeg kan godt kende forskel på et

Rolig nu, nus lige katten..*S*
Jeg har ikke fornemmet i tråden at nogen beskylder dig for
overbehandling af kattene, som den der sidder i "smørhullet" kan det
selvfølgelig godt synes sådan, men som før nævnt synes det voldsomt
med orm så tit... Og det !!! har vi reageret på...

> Men det kan jo være at Jeres katte de ikke kommer steder hvor I ser at der
> drysser orm ud af enden på dem??? Eller at de bare ikke har smag for mus???

Jow da, vi boede på landet før og Melissa holdt musebestanden i
området godt nede, og endda i sådan en grad at jeg kontaktede whiskas
fordi hun fangede en mus, spiste den og kom ind og vaskede kødbollerne
for sovs. Så jeg tænkte at man kunne få sådan en 5 liters dunk sovs,
så kunne hun komme ind med musen og få lidt sovs på inden hun spiste
den *GG* Men det kunne man ikke fordi der var tale om ét produkt og
ikke to, så kødbollerne fulgte altså med sovsen...

Fra : Søren Houlberg

Dato : 14-02-03 17:01

Hej Henrik!

< Så jeg tænkte at man kunne få sådan en 5 liters dunk sovs,>

Det var ellers en smart idé for det er tydeligvis - også her i huset - det
som smager bedst

Ja, jeg følte mig lige lidt "angrebet" for at være dårlig
kattemor...........

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 21:41

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> writes:

> Hej Henrik!

Hej Mette Sofie

> Det var ellers en smart idé for det er tydeligvis - også her i huset - det
> som smager bedst

Sjovt så i skifter altså også ret ofte affaldsposer, for puha det
stinker hurtigt om sommeren, det som kattene levner når sovsen er væk...*S*

> Ja, jeg følte mig lige lidt "angrebet" for at være dårlig
> kattemor...........

Fornemmede det.. ja, Heldigvis er du ikke rendt væk og har forladt os
:hop:

Et lille OT-fif jeg gætter på, kan ikke se det i min newsreader, at i
bruger Outlook Express..?
Så kan du få din egen profil..