Hvorfor gemmer Mikkeline ting under gluvtæ~
Fra : Mikkel

Dato : 08-02-03 16:55

Hej NG

Er det egentlig normalt for en kat at gemme ting under gultæppet ??
Det er altmuligt, ligenu er det et par kuglepinde og en sten som han er
meget glad for og lige meget hvormange gange vi piller dem ud så nor vi
kommer hjem næste dag så ligger de der igen
Hvorfor gør han det ???

Lige en ting mere !!
Hvor gammel bør en hankat være når han skal have klippet bollerne ??

MHV
Mikkel

--
PS. Fjern _NOSPAM i e-mailen ved svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-02-03 17:06

Hej Mikkel

Hun vil vel have sine ting i fred.

En kat kan kastreres fra den er 7 uger, men de fleste dyrlæger vil stadig
vente til kattene er ca. 6 mdr.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Denise

Dato : 08-02-03 17:11

> [...]
> meget glad for og lige meget hvormange gange vi piller dem ud så nor vi
> kommer hjem næste dag så ligger de der igen

Han leger med sig selv, (men der er sikkert en anden god psykologisk
forklaring på fænomenet). Vores gemmer ting under møbler og i det berømte
sorte hul, som kun de kender.

> Lige en ting mere !!
> Hvor gammel bør en hankat være når han skal have klippet bollerne ??

Det har været fremme, at man kan kastrere helt fra de er små af. Vi har
altid først fået kastreret vores, når de har strintet, d.v.s. har den ene
strintet bliver begge kastreret, rimeligt omgående hihi. Både for Briterne
og Somaliérne var de 9½ måned gamle. Et gæt er, at de fleste får ordnet det
når de er 6-7 måneder gamle.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-02-03 17:48

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> writes:

> Han leger med sig selv, (men der er sikkert en anden god psykologisk
> forklaring på fænomenet). Vores gemmer ting under møbler og i det berømte
> sorte hul, som kun de kender.

Tjae det sorte hul... jeg er altså ikke lige sikker på at de kender
det eller måske nærmere husker det..*G*
Utallige er de ting som jeg har genfundet til stor glæde for mitterne
gennem tiden..

> [...]
> og Somaliérne var de 9½ måned gamle. Et gæt er, at de fleste får ordnet det

Det kan du også og jeg tænker at det bliver mere udbredt i det mindste
for stamtavle-mitternes vedkommende. Men for at gøre en kort historie
lang. Så kan de bedre tåle bedøvelsen som små dvs de kommer sig
hurtigere. Og så vokser de lidt længere og bliver lidt større,
samtidig med at man slipper for strint, hylen, hovsakuld og mitter der
går på jagt efter en egnet partner med de risici, som dette indebærer.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-02-03 11:40

> [...]
> samtidig med at man slipper for strint, hylen, hovsakuld og mitter der
> går på jagt efter en egnet partner med de risici, som dette indebærer.

Faktsk blev hele idéen med tidlig kastration taget op på opfordring af
katteværnsorganisationerne, som jo egt helst vil gøre sig selv arbejdsløse

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-02-03 00:13

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Faktsk blev hele idéen med tidlig kastration taget op på opfordring af
> katteværnsorganisationerne, som jo egt helst vil gøre sig selv arbejdsløse

Hvorfor pokker gør katteværnsorganisationerne det så
ikke selv ?????

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Niels Peter

Dato : 08-02-03 17:47

"Mikkel" <mtl_NOSPAM@person.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det egentlig normalt for en kat at gemme ting under gultæppet ??

Der er ikke noget, der er normalt for en kat. En kat er per definition
et unormalt dyr

> [...]
vi
> kommer hjem næste dag så ligger de der igen

Det er ret forskelligt. Nogle katte gør sådan noget, fordi det så er
sjovt at komme senere og "finde" det der.
Andre leger så længe med bestemte ting, at de havner et sted, hvor de
ikke kan få dem ud fra igen.
Visse af mine bekendte vil kende udtrykket "kuglepennerazzia", som
dækkede over, at hver gang, jeg ikke havde flere kuglepenne, blev sofaen
hevet ud fra væggen, og ganske rigtigt, der lå en tyve-tredive stykker

> Lige en ting mere !!
> Hvor gammel bør en hankat være når han skal have klippet bollerne ??

Han bør som minimum være født
Spøg til side: prøv at tage det op med din dyrlæge, når han nærmer sig
de seks måneder (katten altså).

Niels Peter

Fra : H.O.T

Dato : 08-02-03 20:43

Hmm, Miv gemmer sine ting, under risten på badeværelset....Men når hun så
henter dem op igen, er de sjask våde, og så skal de selvfølgelig op i
sengen.......

Henrik

---

Fra : pia

Dato : 09-02-03 01:25

On Sat, 8 Feb 2003 16:54:37 +0100, "Mikkel" <mtl_NOSPAM@person.dk>
wrote:

> [...]
>Hvorfor gør han det ???
>
>Lige en ting mere !!
>Hvor gammel bør en hankat være når han skal have klippet bollerne ??

hej

hvorfor han gemmer tingene forskillige steder kan jeg ikke svare på,
men ang. bollerne så skal de ikke vare mere end ca. 1 år gammel, har
jeg fået atvide.

pia

Fra : Aragorn

Dato : 09-02-03 04:29

"Mikkel" <mtl_NOSPAM@person.dk> wrote in message
> [...]
> meget glad for og lige meget hvormange gange vi piller dem ud så nor vi
> kommer hjem næste dag så ligger de der igen
-snip-

Det er da fordi han ikke har fået sit eget garderobeskab endnu til sine
ting!

Sorry - ku' ikke dy mig.

MvH Aragorn_DK