Løbetid
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 08-02-03 12:50

Jeg har en hunkat som er steriliseret men hun opfører sig som om hun er i
løbetid, hvorfor det og kan jeg gøre noget.

Ivan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-03 21:10

> Jeg har en hunkat som er steriliseret men hun opfører sig som om hun er i
> løbetid, hvorfor det og kan jeg gøre noget.

Jeg har en hun og to han (som alle er "det"), og som alle er forårskulrede.
Jeg tror bare, at sådan er det. Det har noget med lys at gøre, og selv om
det væsentligste er fjernet, så er der andre ting tilbage, som altså giver
noget løbetidsagtigt. Hos os har det i hvert fald stået på i al den tid, vi
har haft katte - 18 år.

Mvh Maria

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 15-02-03 00:44

> [...]
> noget løbetidsagtigt. Hos os har det i hvert fald stået på i al den tid,

Jeg mener at have hørt, at nogle (om ikke alle) dyrlæger ikke fjerner
æggestokkene ved en sterilisation af hunkatte (noget med at de - altså ikke
dyrlægerne - producerer hormoner, der kan mindske chancen for, at katten får
kræft). Derfor kommer de steriliserede hunkatte faktisk i løbetid, men der
kan ikke komme killinger ud af det.

Mvh. Camilla

---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk