Gær-tabletter
Fra : TM

Dato : 06-02-03 20:24

Hej

På et tidspunkt blev der skrevet her i grupper, at I køber gærtabletter hos
Matas.

Jeg har kigget i et par Matas'er men kan kun finde ølgær - er det dem, I
køber til misserne????
Skal jo lige være sikker, så jeg ikke køber noget forkert - ved godt, at de
fås andre steder specielt til katte, men der er de jo også temmelig dyre.

På forhånd tak for evt. svar

--
Mange hilsener

Tina
--
DK Heart & Soul
http://heart-and-soul.dk

Fra : Denise

Dato : 06-02-03 20:30

"TM" <tina(FJERNDETTE)@heart-and-soul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> fås andre steder specielt til katte, men der er de jo også temmelig dyre.

Hej Tina
Dem fra Matas kender jeg desværre ikke. Jeg bruger dem fra Brugsen, der
hedder Chrisco Gærtabletter (de findes også til hunde, så vær opmærksom).
Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 06-02-03 20:31

Hej Tina.

Køb du roligt ølgær - det ER det .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : TM

Dato : 06-02-03 20:41

Hej Lisbeth

Jamen så gør jeg det...tænkte det nok, men skulle lige være 200 % sikker

Tak for svaret!!!!!

VH,

Tina

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-02-03 21:01

Vil de gerne spise dem og hvor mange skal de have?
Virker de bedre end alm. gærtabletter til katte??

Hilsen Pia

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 07-02-03 13:11

Kære Pia Thomsen,

Du spørger dels om
hvor mange gærtabletter du skal give katten?
Når du køber dem ved matas, skal du lige kigge på
indholdsfortegnelsen, da de er noget mere koncentreret end dem man kan
købe i Brugsen eller lignende.
Jeg giver personligt mine 2 katte 2-3 stykker om ugen og jeg synes at
kunne spore, at de får en mere blank pels. Det kan så nok ikke bevises
at det kun er derfor, men den teori har jeg ihvert fald.

Så spørger du også om de er bedre end almindelige gærtabletter?

Gærtabletter og ølgær er et og samme produkt, der er så lidt forskel
på hvor koncentreret de er. Da de vi kan købe i Matas mest er lavet
til mennesker, men jeg giver dem kun ganske få og slet ikke i de
mængder som står anbefalet på pakken fra Matas.
Prøv at kigge på pakken fra Brugsen og se hvor mange de anbefaler, så
skal du se de giver langt flere, men de er så også er mindre
koncentreret.

så skal man se økonomisk på det er det langt billigere, at købe dem
ved Matas.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 07-02-03 18:12

Martin H . Jensen <martin.h@post.tele.dk> skrev:

>Kære Pia Thomsen,

> [...]

Jeg kan informere om, at gærtabletter fra Matas indeholder 330 mg
gær pr. tablet. Jeg har desværre ikke kunne finde indholdet i dem
specielt til katte, men dem til hunde indeholder 176 mg pr.
tablet. Den anbefalede mængde til små hunde er 3-5 tabletter om
dagen.
Så mon ikke 1-2 stk. om dagen af dem fra Matas er meget passende
til en almindelig kat.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 06-02-03 21:46

Øh ... hvad skulle gærtabletter hjælpe for ?

Fra : Elwarth

Dato : 06-02-03 21:52

> Øh ... hvad skulle gærtabletter hjælpe for ?

Hej Peter

Ingen ting Men mange katte synes, at de smager godt, og da de ikke
indeholder ret mange kalorier (om nogle), så er det en god ikke-fedende
godbid.

Venligst
Dorthe

Fra : Peter Martinsen

Dato : 14-02-03 06:43

Ok Dorthe - så ved jeg det. Tak skal du ha'

Mvh Peter

Fra : TM

Dato : 06-02-03 21:53

De er gode for pelsen, huden og sikkert også andre ting....og så er kattene
meget glade for dem som godbidder

MVH

Tina

Fra : Tasja Gamst

Dato : 08-02-03 12:04

Hejsa,

Jeg plejer at købe gærtabletter i Kvickly, der får du dem der er lavet til
dyr og de er faktisk ikke synderlig dyre... Kan ikke huske hvad jeg plejer
at give men det er ikke ret meget.
Så smut en tur i Kvickly og se hvad de har *griner*

God jagt
Tasja

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-02-03 12:57

Hej Tasja

Gærtabletterne i Kvickly er faktisk voldsom dyre i
forhold til dem i Matas, det betyder måske ikke så meget hvis man kun har en
kat, men er der 5-10 stykker så
er det altså væsentligt billigere at købe dem i Matas.
Jeg har brugt dem de sidste 5-6 år til stor fornøjelse for kattene og min
pengepung.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : pia

Dato : 09-02-03 01:22

On Thu, 6 Feb 2003 20:23:52 +0100, "TM"
> [...]

>fås andre steder specielt til katte, men der er de jo også temmelig dyre.

du kan da bare gå i din daglig eller super brugs, der koster de ikke
så meget.

pia

Fra : TM

Dato : 09-02-03 04:46

Hej Pia...

Det er jo netop i Brugsen osv., at de er dyre - måske ikke når man har én
eller to katte, men når der er ca. 10 om budet, så begynder det at blive
dyrt.
Matas er klart billigere )))))

MVH

Tina

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-02-03 12:55

> [...]
> eller to katte, men når der er ca. 10 om budet, så begynder det at blive

Jamen, jeg må jo blot erklære mig enig med anbefalingen af Matas. Og prisen
for 1000 tabletter er 65,-, og det kan tabletterne til dyr altså ikke hamle
op med, uanset hvor man køber dem.

MVH Mette