P-piller til Kat
Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 02-02-03 21:35

Hejsa NG

Jeg har en lille miskilling som er begyndt på P-piller for tre uger siden..
mit spørgsmål er så.. Er der nogen limit på hvor lang tid hun må få p-piller
og hvor kan jeg evt. læse om det???

Håber I kan hjælpe mig :)

Peggy-Sue

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-02-03 22:25

Hun skal helst ikke have p-piller længere end max 2 år, for så har hun
allerede forandringer i livmoderen, siger min dyrlæge.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Martin R

Dato : 03-02-03 03:18

> "Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@boogies.dk> skrev i en meddelelse

> siden..
> p-piller

Min 3 årige hunkat får en halv p-pille om ugen og jeg vil meget gerne have
hende sterilliseret efter det jeg læser her, men hvor får jeg gjort det
billigst... evt. landbo højskolen i københavn ? Da min økonomi er mere end
stram for tiden.

Venlig hilsen Martin

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-02-03 11:21

Hej Martin

I "gamle dage" var de noget billigere på landbohøjskolen,
jeg ved ikke om det stadig holder, men du kan altid
ringe og spørge hvad det koster, og så ringe til et par dyrlæger også, for
at se om der er forskel.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Martin R

Dato : 03-02-03 18:36

Takker, det prøver jeg.

Fra : Ann K.

Dato : 02-02-03 22:22

Hejsa.
Der er ikke nogen egentlig grænse for, hvor længe du kan give din kat
p-piller... for den sags skyld kan du altså give katten pillerne hele
dens liv...
MEN - p-piller er generelt noget hø!!!! Mange hunkatte får forandringer
i livmoderen af dem - og i nogle tilfælde er disse forandringer
ensbetydende med kræft
Dertil kommer at pillerne _også_ har betydning for kattens adfærd... i
(ofte) negativ betydning... flere opdrættere foretrækker derfor at have
deres fertile hunkatte uden piller...
Skal du ikke opdrætte, så vil det altså - for kattens skyld - være det
bedste at få hende sterilliseret nu

Mvh Ann - der pt også har en hunkat på p-piller... og en opsparing i
banken til sterillisation