RAM til G4 / G4 powerbook
Fra : Thomas

Dato : 15-03-01 09:58

Enkle (håber jeg) spørgsmål:

Hvilken ram kan jeg bruge i en stationær G4? Alm. SD-ram 100/133 mhz? Eller
skal det være specielle mac ram?

Hvilken ram skal sættes i den nye titatium G4 PB? Min forhandler siger at
128 MB koster omkring 2700,- + moms. Så koster det jo en mindre bondegård at
lave en fornuftig konfiguration.

Kan nogen give et par tips om billige steder at handle? Jeg har læst tråden:
"Ram til PowerBook - billig?!" og set www.compumail.dk men de har ikke 256
mb klodser og er det det samme ram som skal i en G4 PB?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-03-01 11:17

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Hvilken ram kan jeg bruge i en stationær G4? Alm. SD-ram 100/133 mhz? Eller
> skal det være specielle mac ram?

I de nye 466, 533, 667 og 733 modeller skal der bruges almindelige PC133
RAM (168pin). I de gamle kan man nøjes med PC100 - PC133 virker dog lige
så godt og er sikkert billigere.

> Hvilken ram skal sættes i den nye titatium G4 PB? Min forhandler siger at
> 128 MB koster omkring 2700,- + moms. Så koster det jo en mindre bondegård at
> lave en fornuftig konfiguration.

han er vist en rigtigt bondefanger (lad os få navnet til spot og
skændsel).
Jeg gav 795 for 128MB PC100 (144pin, 1.5") for en måned siden hos
<http://www.nemdirect.dk> For et par dage siden var der en her i
gruppen, der gav 495kr for 128MB, jeg ved dog ikke om det var 1.5" eller
2.0" (som ikke passer i en TiBook)

> Kan nogen give et par tips om billige steder at handle? Jeg har læst tråden:
> "Ram til PowerBook - billig?!" og set www.compumail.dk men de har ikke 256
> mb klodser og er det det samme ram som skal i en G4 PB?

Hvis de ikke er større end 1.5" passer de fint.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : *nico*

Dato : 15-03-01 15:29

bondegård >>at lave en fornuftig konfiguration.

Jan er vist kun ude på at tjene mange penge !!
Jeg fik min titan i Mandags og fik ved samme lejlighed 128 mb ram med, de
kostede vistnok ca 800,- Og så er konfigurationen med 384 mb ram jo ikke så
dyr lige pludselig *S* Købt hos Caslon forresten !

Nicolai Pedersen