Hvilket batteri
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 11-03-03 16:36

hejsa

jeg påtænker at bygge et batteri i min CV
men hvilken skal jeg vælge

et alm autobatteri eller et af de såkaldte fritidsbatterier, hvad bruger i
andre.

Hvis det er et alm Autobatteri kan man vel montere 2 stk, de koster jo ikke
meget hos Harald Nyborg mfl.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-03-03 17:15

In news:b4kvon$u9u$1@news.cybercity.dk,
Jan Damkjær Dahl typed:

> jeg påtænker at bygge et batteri i min CV
> men hvilken skal jeg vælge

Der er flere muligheder - som hver for sig har indbyggede for- eller
bagdele.

> et alm autobatteri eller et af de såkaldte fritidsbatterier, hvad
> bruger i andre.

Jeg selv har en vogn hvor batteriet er monteret i gaskassen - behørigt
afskærmet fra gassen - og har valgt den billige løsning med et almindeligt
autobatteri fra Harald Nyborg. Dit valg bør afspejle hvad du vil bruge
batteriet til - er det bare til at sikre strøm til pumpe m.v. eller vil du
udelukkende bruge 12V til både lys, varmeblæser og spare 230V på pladserne?
I det tilfælde vil det være bedst med et batteri af gel-typen måske i
kombination med en DAN1212 booster.

> Hvis det er et alm Autobatteri kan man vel montere 2 stk, de koster
> jo ikke meget hos Harald Nyborg mfl.

Jeg har et enkelt 60Ah siddende og det er ok til mit behov lige nu.

Men måske du kan have glæde af noget af det der er skrevet om emnet på
http://campingstuff.dk - gå via menulinien ind og find de relevante
artikler.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Kim Olsen

Dato : 11-03-03 18:02

Hej

Jeg har selv et 60AH billig batteri siddende, og jeg må indrømme at jeg er
så doven at det sidder i året rundt.
Det betyder at det kun holder 2-3 år, men til kr. 189,- betyder det heller
ikke noget.

Vi køber aldrig 220v på pladserne, og de 12 volt er rigeligt til lys,
vandpumpe og radio.
Det oplades via bilen når vi kører.

hilsen

Kim Olsen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 12-03-03 09:22

On Tue, 11 Mar 2003 16:35:51 +0100, "Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk>
wrote:

> [...]
>andre.
>
>Hvis det er et alm Autobatteri kan man vel montere 2 stk, de koster jo ikke

Jeg bruger et fritidsbatteri indbygget i det ene magasin ved siden af
laderen. På sådan et er der en slange ("overløb") ...har boret et 8 mm
hul i bunden til slangen...købt hos Scan-X i Kbh til 500,- for 5 år
siden.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952
Croma 2.0ie 1993 - Pluto 1.2 1996 - Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)