Hvor i Danmark?
Fra : OK

Dato : 10-03-03 20:34

Efter at have holdt ferie nogle år i telt i sydeuropa har vi besluttet at
bruge nogle år i Danmark - og har derfor købt en brugt campingvogn.
Hvad vi i foreslå som STEDET for 2 voksne og 3 børn (11+7+5) + lille hund??

Mvh Ole

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-03 20:43

In news:3e6ce863$0$42651$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
OK typed:

> Hvad vi i foreslå som STEDET for 2 voksne og 3 børn (11+7+5) + lille
> hund??

Pu-ha... Det er et af de spørgsmål der næsten umuligt at svare på. Vi har
alle så forskellige meninger om hvad vi finder godt, så du må komme med lidt
mere...

Skal det være en af de forkromede pladser med badeland und alles eller er I
mere til naturen og tilfredse med mere ydmyge forhold? Eller måske en
kombination af begge dele?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Tommy Thøgersen

Dato : 10-03-03 20:52

"OK" skrev:
> [...]
> bruge nogle år i Danmark - og har derfor købt en brugt campingvogn.
> Hvad vi i foreslå som STEDET for 2 voksne og 3 børn (11+7+5) + lille

Hej Ole.
Et herligt spørgsmål, men så bredt favnende, at det næsten er umuligt
at svare på!
STEDET for mig kan være en kedelig oplevelse for Jer, hvis vi ikke har
de samme interesser. Jeg er sikker på, at I kan få mange gode forslag,
men I må nok præcicere, hvilke oplevelser I jagter i ferien.
By, land, skov, strand, museer, shopping, natur, fred og ro eller
diskoteker, - mulighederne er mange.

Personlig bruger jeg vi vores ferie på festivaller, eller rettere sagt
på Harmonikatræf rundt i landet, men det er ikke interessant, hvis man
ikke kan lide musikere./harmonikaer.

Held og lykke med jagten.

Med venlig hilsen
Tommy T - Odense

--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : OK

Dato : 11-03-03 18:43

Ja, okay.............
Jeg spurgte meget bredt i håb om at få en masse gode forslag - for
selvfølgelig har vi alle vores favoritter.

Men hvis jeg skal komme lidt nærmere:

Hvis STEDET ligger væk fra kysten må der gerne være badeland/pool og
fiskevand.
Hvis STEDET ligger ved kysten må der gerne være badestrand og fiskevand.
Hvis intet af ovenstående kan opfyldes må STEDET gerne ligge midt i
storslået natur der inviterer til aktiv ferie.
En dyrepark, et legeland o.l. kan man altid bruge............

Ud over muligheden for et varmt bad, stiller vi ikke de store krav til
pladserne (ud over at de er børnevenlige og det er tilladt at have hund
med). Vi kommer med campingvogn.

Er det lidt (bare lidt) nærmere?? )

mvh Ole

Fra : Michael T. Larsen

Dato : 11-03-03 19:55

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ud over muligheden for et varmt bad, stiller vi ikke de store krav til
> pladserne (ud over at de er børnevenlige og det er tilladt at have hund

Uden at skal gøre mig til smagsdommer over pladser i DK, så kan jeg varmt
anbefale Grønnehave-camping ved Nyborg, det er den plads der ligge lige ved
broen og motervejen, men den ligger i den nordlige udlkant af Nyborg, med
ca. 200 m til vandet, rimelig badestrand, garanteret godt fiskevand, pladsen
er en stille og rolig plads og så er der en skøn udsigt over bæltet og broen

Se evt link.
http://www.dk-camp.dk/cgi-bin/dkcamp_new/pladsforside.plx?pladsnummer=315&la
ng=dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-03-03 22:01

In news:3e6e1fd3$0$31940$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
OK typed:

> Ja, okay.............
> Jeg spurgte meget bredt i håb om at få en masse gode forslag - for
> selvfølgelig har vi alle vores favoritter.

Netop - mine favoritter er Sorø, Feddet og mange af de trestjernede pladser
i øvrigt.

> Men hvis jeg skal komme lidt nærmere:

Hmmm - det tegner i retning af en af de forkromede pladser i TopCamp
samarbejdet der opfylder alle ønsker på én gang - enten på selve pladsen
eller i nærmeste omgivelser.

Det er sikkert landets bedst udstyrede pladser og sikkert også dem der
koster mest - men i forhold til de faciliteter der stilles til rådighed så
er det OK. Se mere på http://www.topcamp.dk/dansk/index.html

> Ud over muligheden for et varmt bad, stiller vi ikke de store krav til
> pladserne (ud over at de er børnevenlige og det er tilladt at have
> hund med). Vi kommer med campingvogn.

Der fik du så åbnet for mange forskellige igen. Der er ikke andet for end at
du må i gang med nettet og de mange søgemuligheder der findes der. Hvis
økonomi er et emne så var det måske en fordel at være med et sted hvor der
gives store rabatter til børn.

> Er det lidt (bare lidt) nærmere?? )

Jo, det var det da.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Bo Larsen

Dato : 12-03-03 09:28

Carsten Stage wrote:
> [...]
>
> Det er sikkert landets bedst udstyrede pladser og sikkert også dem der
> koster mest - men i forhold til de faciliteter der stilles til

Pas nu lidt på med TopCamp-pladserne.
Jeg har netop set at der er kommet en ny campingplads med i
TopCamp-kataloget. Med det kendskab jeg har til den plads (har ligget fast
på pladsen i 5 år), så vil jeg bestemt mene at det er en klar fejl at den er
med! Men hvad, papir er jo taknemligt!

Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Bo Larsen

Dato : 12-03-03 09:32

Carsten Stage wrote:

> [...]
>
> Det er sikkert landets bedst udstyrede pladser og sikkert også dem der
> koster mest - men i forhold til de faciliteter der stilles til

Pas nu lidt på med TopCamp. Jeg har set at der er kommet en ny plads til i
TopCamp-kataloget. Og ud fra mit kendskab til netop den plads (har været
fastligger på pladsen i 5 år), så vil jeg helt sikkert mene at kvaliteten
hos TopCamp er faldet meget!

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-03-03 08:21

Carsten Stage wrote:

> Netop - mine favoritter er Sorø, Feddet og mange af de trestjernede
> pladser i øvrigt.

Om Feddet kan det fortælles at de heldigvis igen modtager CampingCheques
udenfor højsæson, påske osv.

Det vil sige lige under Kr. 100 for hele vognen incl. strøm, hund og to
personer...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Erik Brender

Dato : 11-04-03 19:40

Hej Ole, med familie

Som flere skriver er det svært at svare på sådan et åbent spørgsmål, jeg vil
derfor komme med input om vore egne oplevelser, og så lade det være op til
jer selv at vælge

Jylland
a) Dokkedal Camping, 9831 1171, Storvorde
http://www.dk-camp.dk/default.aspx?pageID=893&lang=da

Som vi husker den, en plads med et utroligt dejligt miljø, svømmehal, RENT
og RENT og velholdt.

b) Skanderborg Sø Camping, 8655
http://www.campingskanderborg.dk/
En plads vi har frekventeret i 12 år. Vi kom der første gang da de nuværende
ejere overtog pladsen, og har været der hvert år siden, med 3 undtagelser.

RENT, RENT og så har de dyr som må 'kæles' med. Ole er meget bestemt, og der
er roligt, forstået på den måde at der er rigeligt med plads til børnene, og
der laves regelmæssig arrangementer for børn, hvor Ole er legeonkel.
Anbefales gerne.

Hølken Strand, ved Odder
http://www.dk-camp.dk/default.aspx?pageID=746&lang=da
Vi bor selv I Odder, og har i flere år brugt at afslutte længere ferier i
Hølken, så er der ikke så langt til vaskemaskine, græsplæne og alt det der
er træls efter en ferie. Her er tæt til en dejlig strand og en rigtig god
legeplads.

Fyn, DCU pladsen, Odense
http://www.camping-odense.dk/

Vi var der sidste år til Kristi Himmelfart. Pæn plads, tæt på H.C.
Andersenshovedstad

Nordjylland, Ejsing
http://www.camping-ejsing.dk/

Var der sidste efterår, de holder nogle ret gode arrangementer.

Se, jeg stopper her, der er i hvert fald noget at se på for jer, og jeg har
taget udgangspunkt i pladser, hvor vi selv har været med vores børn (16 og
19 idag), og de erfaringer vi har.

God fornøjelse med den videre eftersøgning.

Erik

Fra : åshild skåden

Dato : 12-04-03 02:48

OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev:
> [...]
>derfor købt en brugt campingvogn.
>Hvad vi i foreslå som STEDET for 2
>voksne og 3 børn (11+7+5) + lille hund??

prøv Hessellund sø-camping der kan man ta sin hund med og den er
børnevenlig. Den ligger ved Karup.