På campingtur til USA.
Fra : edob

Dato : 02-03-03 10:05

Hej NG.

Efter at vi går på pension har min kone og jeg "vilde planer". Vi er ved at
planlægge en 6 - 8 måneders campingtur på kryds og tværs af USA. Den skulle
gerne realiseres indenfor max. 2 år. Planerne er at tage over og købe brugt
udstyr og efter turen sælge igen.

Via Google-groups følger jeg de amerikanske nyhedsgrupper og kommer langsomt
ind i terminologien omkring campingemner. Ligeledes har jeg fundet frem til
den amerikanske forbrugerorganisation "RV consumer group", som bl.a. via
medlemsskab udgiver komplet oversigt med priser for samtlige CV for de
sidste 10 år, med info. om hvad man skal passe på ved handel med brugt CV.

Vi svinger endnu mellem en "travel trailer" eller en "5th wheels" og en
"trækker". Motor home har vi forkastet fordi den ikke er fleksibel nok i
byerne.

Når jeg bringer dette op her, er det med det håb at andre har realiseret en
sådan plan og kan øse af deres erfaringer. Vi er klar over, at der er
praktiske problemer for "ikke-amerikanere" med at få lov til at købe sådanne
køretøjer og ligeledes problemer med forsikringer, når man ikke har en
permanent adresse i USA. Det kræver at forskelligt papirarbejde er på plads
inden afrejse fra Danmark.

Venter spændt.

Venlig hilsen, Frank.