Camping Disneyland Paris.
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 19-02-03 07:12

Der har været en del forespørgsler omkring camping i eller tæt på
Disneyland.

Jeg fandt dette i et gammelt katalog fra 1999.

Citat fra kataloget:

Davy Crockett Ranch

Tejser I med eget telt eller i egen campingvogn?

Pladserne på campingpladsen er udstyret med barbecue, et picnic-bord, vand,
et el-stik og vandafløb.

De sanitære forhold er opvarmet, og et vaskeri er til gæsternes rådighed.

Pris* pr 1 nat:
26.03 til 30.04 1999: 300 FRF
01.05 til 31.10 1999: 400 FRF

* indgang til forlystelsesparken og morgenmad er ikke includeret.
* telt eller campingvogn ikke inklu udlejes ikke
Turistskat pr. nat og pr. person betale særskilt.

Citat slut.

Der ser umiddelbart ud til at man kan bruge Davy Crockett Ranchs
faciliteter, Swimmingpool med vandfald og rutchebaner, udendørs legeplads,
Indianerlejr med Tipier, Mini dyrepark og meget mere.

Men gå ind på Disneylands hjemmeside og send dem en mail med forespørgsel.

Der ER altså muligheder for camping i/ved Disneyland.

Davy Crockett Ranch ligger 15 min. kørsel fra forlystelsesparken og er en
af Disneyland hotellerne.

Dette var lige hvad jeg fandt, måske kan det hjælpe nogen.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Per Olsen

Dato : 19-02-03 21:56

Ja da, og hvis man ikke har noget imod at køre 10 minutter mere kan man
finde en "almindelig" campingplads, med fine faciliteter, til ca. 1/3 af
prisen.

Mvh. Per Olsen

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 20-02-03 00:51

Ja, men det er da også fint, jeg fandt bare tilfældig en oplysning som har
været efterspurgt nogle gange, og gav den videre, jeg syntes da også det er
utrolig mange penge.
Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : PHK

Dato : 20-02-03 08:46

> [...]

> Ja da, og hvis man ikke har noget imod at køre 10 minutter mere kan man
> finde en "almindelig" campingplads, med fine faciliteter, til ca. 1/3 af

Hvor? :)

--
_
|_|

Fra : Per Olsen

Dato : 20-02-03 19:53

Vi boede på "Les Etang Fleuris" som ligger 2 km. udenfor en lille by ved
navn Touquin.
Den ligger ved samme motorvejsfrakørsel som Davy Crockett, bare omkring 15
km. længere ude af landevejen (ca. 10 min. kørsel)
Vi boede der ca. 10 dage og fik frit valg mellem de ledige pladser, og havde
derfor en god stor plads med lave hække omkring.
Der er (ifølge børnene) en god legeplads og svømmepøl.

Vi var der i 2001 og gav 126,- Ffr. for 2 voksne og 2 børn. incl. strøm.

Man skal selv have grill med

Der ligger flere andre campingpladser i området, kig evt. på
www.eurocampings.net/dk/
(klik på Frankrig- Paris - Melun) Vejl. pris 2003: 19,80 Eur.

Hvis man lige har en dag i overskud er der mange andre ting at se på i
området.

Vi var meget glade for pladsen og har tænkt os at kigge forbi igen til
sommer, når vi er på vej hjem fra sydfrankrig, men lad være med at sige det
til nogen for børnene ved det ikke endnu...

Mvh. Per.