Gryder potter og pander
Fra : PHK

Dato : 06-02-03 18:41

Under den evigt varende kamp om at holde kilo´ene nede - på campingvognen -
er jeg nu nået til køkkensektionen.

Er der nogen der har gode råd ved køb af gryder, potter og pander?

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-02-03 19:17

In news:3e429e4b$0$13247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
PHK typed:

> Under den evigt varende kamp om at holde kilo´ene nede - på
> campingvognen - er jeg nu nået til køkkensektionen.

WOW - det troede jeg ikke at du turde give dig i kast med! Er det ikke
fruens afdeling... ?

- Siger jeg, som er herre over køkkenet hjemme og i campingvognen...

Jeg har to tefalpander - en større og en mindre, kasserolle 1 1/2 liter,
gryde 1 1/2 liter og gryde på 2 1/2 liter. Det var et samlet sæt, købt som
medlemstilbud i Brugsen...

Som regel laves maden ikke i vognen, men på Crameren - enten i teltet for-
og efterår, og udendørs under solsejl/markise resten af året.

Det vil sige, at om vinteren er det dog som regel køkkenet i vognen som må
stå for, selvom det er morsomt at starte kuglegrillen udenfor i snevejr, og
se folks reaktioner. Der er lavet alt fra de sædvanlige bøffer til
flæskesteg og kyllinger hele året rundt. Jeg bruger sjældent pladsernes
faciliteter, andet end til opvasken.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker på hvordan
man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på http://usenet.dk samt i

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Leif Pedersen

Dato : 08-02-03 15:20

> [...]
>
> Som regel laves maden ikke i vognen, men på Crameren - enten i teltet for-
> og efterår, og udendørs under solsejl/markise resten af året.

Hvad har du så et køkken for i vognen, det fylder da kun plads op, Så har du
da mere plads i et telt.

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-02-03 16:17

In news:3e45118e$0$1761$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Leif Pedersen typed:

> Hvad har du så et køkken for i vognen, det fylder da kun plads op,

Har du set en campingvogn uden køkken...?

>Så har du da mere plads i et telt.

Når jeg nu helse vil have faste vægge og tag.... Det er unægtelig også
lettere at varme en campingvogn op om vinteren

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Per

Dato : 06-02-03 20:15

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Under den evigt varende kamp om at holde kilo´ene nede - på
campingvognen -
> er jeg nu nået til køkkensektionen.
>
> Er der nogen der har gode råd ved køb af gryder, potter og pander?
Hej PHK !
Jeg bruger samme sæt som Carsten.( tror jeg nok !)
Dette sæt fra Tefal kan fås i to udgaver...... også hos campingforhandlerne
og vejer samlet kun få kilo/ gram.
Se dem her ( ganske vist fra en side i England ):

http://www.wildspirit.co.uk/page/camping/tefal.htm

Hilsen Per.

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-02-03 20:45

On Thursday, February 06, 2003 8:15 PM [GMT+1=CET],
Per <per-a@mail.dk> wrote:

> Jeg bruger samme sæt som Carsten.( tror jeg nok !)

Det ser smart ud - så avanceret er jeg slet ikke...

Sættet med de to tefalpander blev købt til en *meget* lav tilbudspris hos
Netto - og grydesættet med glaslår m/dampventil kostede heller ikke meget,
det var medlemstilbud hos Brugsen.

Samlet vejer det lidt mere, og kostede en del mindre, end det du henviser
til, men stadig væsentlig mindre end det jeg har hjemme i husholdningen.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 06-02-03 21:59

Carsten Stage wrote:
> [...]
> hos Netto - og grydesættet med glaslår m/dampventil kostede heller
> ikke meget, det var medlemstilbud hos Brugsen.

Der kan du godt spare vægt ud med glaslår - g. metal er lettere.
tilsæt en lille klat (1 tsk.) margarine hvis du koger kartofler, pasta.
Det koger ALDRIG over.

> Samlet vejer det lidt mere, og kostede en del mindre, end det du
> henviser til, men stadig væsentlig mindre end det jeg har hjemme i
> husholdningen.

Jeg har investeret i en teflon belagt sautepande 28 cm. I diameter
og 5 cm høje kanter passer lige til cadac grill fungere som
alm. pande, wok, og gryde til gryderetter.

Med den, er der ikke noget jeg ikke vil påtage mig at lave.
Dog kan mængderne blive et problem.

P.s. bliver saucen for salt. Løsning skræld en kartoffel del den i 4.
koge den med i saucen i 5 min .

> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

M.v.h. Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 06-02-03 23:38

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har gode råd ved køb af gryder, potter og pander?

Grillbaren du grillbaren - så er det kun tegnebogen som vejer!!

øh.. konen er væk nu .. JEG bruger en 28 cm alu-pande m. teflon samt 1½ +
2½ L gryde fra Kvickly m. glaslåg - de er meget bedre en dem fra Brugsen
)

vi laver helst ikke mad i vognen - salat kød og brød på vores BP gasgrill
(alu forståes) også i snevejr Carsten selvom jer ikke er vintercampist UHA
nej sq' for koldt - det der vejer mest er øl-dåserne fra tyskland - men det
er kun på udturen )

mvh
T. Hartung

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 10-02-03 02:32

> [...]
campingvognen -
> er jeg nu nået til køkkensektionen.
>
> Er der nogen der har gode råd ved køb af gryder, potter og pander?

Vi vælger at spare på vægten andre steder da jeg vil have noget godt at lave
mad i. Jeg har 2 Kløverblad gryder og 1 kasserolle. En rigtig god Teflon
pande med sammenklappelige håndtag som kan deles og hver halvdel bøjes ned
langs siden af panden (pladsbesparende), Grydelåg 2 stk universal som passer
i størrelse til både pande og gryder, begge låg kan bruges hvor der er
behov.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen