Camping i Sverige
Fra : FLJ

Dato : 01-02-03 12:56

Vi har tænkt at prøve camping i Sverige i år
Er det rigtig som jeg læser det at man for det meste kun betaler for
standplads og ikke antallet af personer i familien? ( vi er 7)

Og kan der anbefales en god og rimmelig billig plads omkring Stockholm

MVH
Flemming

Fra : Arne Keller

Dato : 01-02-03 17:20

On Sat, 1 Feb 2003 12:55:53 +0100, "FLJ"
<flemmingjohansen@hotmail.com> wrote:

>Vi har tænkt at prøve camping i Sverige i år
>Er det rigtig som jeg læser det at man for det meste kun betaler for
>standplads og ikke antallet af personer i familien? ( vi er 7)

Ja det har været sådan der hvor jeg har været.

>Og kan der anbefales en god og rimmelig billig plads omkring Stockholm

Ja sagtens

Skriv lidt mere om hvad du kunne tænke dig og hvad du prioriterer, så
skal du få et bedre råd.
Skal det være bynært ? tilgang til offentlige transportmidler ? med
mulighed for fiskeri ? uforstyrret ? børnevenligt ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-02-03 20:10

In news:3e3bf2c0.3532669@sunsite.dk,
Arne Keller typed:

> Skriv lidt mere om hvad du kunne tænke dig og hvad du prioriterer, så
> skal du få et bedre råd.

Jeg kunne godt bruge et ord eller flere med på vejen.

Jeg regner med at turen til sommer starter med nogle dage på Kullen, for
derefter at gå via Göteborg, langs Göta Elv, med uret omkring Väneren til
Göta Kanal. Langs kanalen til Vätteren. Herfra ved jeg ikke om jeg skal den
ene eller den anden vej rundt. Måske langs den SØ svenske Østersøkyst via
Västervik, Kalmar og Ronneby og hjem til Sjælland.

> Skal det være bynært ?

Ikke nødvendigvis.

> tilgang til offentlige transportmidler ?

Ligegyldigt.

> med
> mulighed for fiskeri ?

Meget gerne.

> uforstyrret ? børnevenligt ?

Begge dele. Jeg påtænker at nøjes med campingpladser hver 2. - 3. dag.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Arne Keller

Dato : 02-02-03 21:59

On Sun, 2 Feb 2003 20:09:44 +0100, "Carsten Stage"
<stageNOSPAM@fabel.dk> wrote:

> [...]
>ene eller den anden vej rundt. Måske langs den SØ svenske Østersøkyst via
>Västervik, Kalmar og Ronneby og hjem til Sjælland.

Vi var på en plads lige syd for Trolhättan i sommer, super plads og
billig, jeg kan ikke huske navnet lige nu.

Vi kørte derfra langs Väneren og til STockholm hvor vi bor, derfor har
jeg mest erfaring med pladser heromkring.

Til sommer går vore planer mod området mellem Stockholm og Sundsvall.

Området omkring Kalmar har vi fået varmt anbefalet af flere.

snip

>Meget gerne.

http://www.farstanashf.se/
http://www.taurnet.se/farstans.htm
http://www.kellernet.org/farstanas.htm
Kan anbefales, ligger ca 50 km syd for Stockholm centrum (40min) jeg
har selv boet der i 4 måneder

Fiskeriet er ret godt
http://www.farstanashf.se/Assembler.asp?TreeID=617&CustomerID=1055&requirepass=False&ObjectType=1
nederst på siden ser du noget af det man kan fange

>Begge dele. Jeg påtænker at nøjes med campingpladser hver 2. - 3. dag.

Vore erfaringer med at campere udenfor pladser er meget få, vi har
ikke været så meget ude med vognen sidste år, de 4 måneders "ferie" i
2001 med 2 børn frem til sneen faldt tog en del af lysten. Arbejdet
med familiens nye hus har også taget en del tid.

Jeg må specielt fremhæve den nære kontakt med naturen som er
anderledes i Sverige.

Hvis i kommer så lang nordpå som heromkring skal jeg gerne være
behjælpelig med lidt forslag til besøgsmål.