IDE
Fra : Michael Jensen

Dato : 14-03-01 17:08

Hejsa

Jeg står overfor at skulle finde mig et grafisk udviklingsmiljø eller hvad
det nu hedder og ville lige høre lidt om hvad i kunne anbefale. Lidt om
installation, dokumentation og andet relevant.

Det skal hovedsagligt bruges til at udvikle applicationer så web
understøttelse (JavaServlets tror jeg) er ikke nødvendigt.

Jeg har lidt kig på Forte for Java version 2.0 Community Edition men ellers
ved jeg faktisk ikke hvad markedet tilbyder.

Det skal lige siges at jeg er newbie, men en pæn sjat programmeringserfaring
fra sprog.

Hilsen Michael

P.S. og det gør jo ikke noget at det er gratis

Fra : Jacob Andresen

Dato : 14-03-01 20:22

Hvis du er newbie så er det mest produktive at begynde med emacs + en shell
(evt command.com eller bash fra cygwin). På denne måde undgår du at blive
overrasket over evt. proprietær kode i din første IDE.

Bagefter kan du jo prøve at downloade Visual Age fra IBM eller JDeveloper
fra Oracle :)

mvh Jacob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-01 21:00

Jacob Andresen wrote:

> Bagefter kan du jo prøve at downloade Visual Age fra IBM eller JDeveloper
> fra Oracle :)

Jeg vil ikke anbefale Visual Age til en nybegynder. Jeg kunne godt lide
JDeveloper og den bygger oven på JBuilder, som jeg har mødt flere der
godt kan lide.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Brian Matzon

Dato : 14-03-01 22:27

> [...]
> (evt command.com eller bash fra cygwin). På denne måde undgår du at blive
> overrasket over evt. proprietær kode i din første IDE.
WTF?

Emacs er nok det mest dumme en newbie kan begynde med (skal både lære java
OG emacs!)
Hvad er der galt med proprietær kode i ens ide????

/Matzon - puzzled...

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 15-03-01 00:05

Jacob Andresen wrote:

> [...]
> blive overrasket over evt. proprietær kode i din første IDE.
>
> Bagefter kan du jo prøve at downloade Visual Age fra IBM eller JDeveloper

eller jbuilder...

-ulf-

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 15:55

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 15:55

Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-03-01 15:55

Systemresourcer minimum 192MB RAM helst 256MB + 128 MB Swapfil!!
JBuilder kræver det samme.

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 09:12

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-03-01 09:12

> Uuuuhhh... Uha. Er der nogen der har fortalt dig om OpenSource og
> hvorfor det hjælper folk i din situation?

Mener du man skal tage en eller anden editor som findes i open source og
bruge uhyggelig lang tid på at skrive den om ??

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jacob Møller

Dato : 15-03-01 17:17

> [...]
ellers
> ved jeg faktisk ikke hvad markedet tilbyder.
>
> Det skal lige siges at jeg er newbie, men en pæn sjat

Symantecs Visual Café 4 synes jeg fungerer ret godt...

-Jacob
www.kiloo.dk

Fra : Norgaards

Dato : 17-03-01 18:16

Hej,
Jeg har ikke selv prøvet den - fandt og downloadede
den lige føre jeg så din mail her. Men JCreator IDE er
freeware og har fået 5 stjerner (eller er det køer
de giver :) på Tucows. Den fylder kun lidt og
kan downloades fra:

http://www.jcreator.com/

John