Overørsel af argumenter fra et prg. til et~
Fra : Lars Dam

Dato : 14-03-01 14:50

Hejsa

Jeg sidder med et næsten legacy program til windows, hvor vi skal
have lavet noget funktionalitet til at sende argumenter til en kørende
instans af en applikation.

   Det er sådan at programmet tager tid at initialisere, og der
må kun køre een instans af programmet på samme tid.

   Såfremt man starter prorgammet igen, skal de argumenter man
angiver overføres til den kørende instans som derefter parser
argumenterne, hvorefter den nystartede instans derefter afslutter.

Jeg har overvejet at bruge DDE, men inden jeg begynder, så vil jeg
lige høre om der er nogen der har et bedre (simplere) forslag til at
løse ovenstående?

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Claus Brinch Jensen

Dato : 14-03-01 20:59

Jeg ville bruge en entry i Registry'en eller i en fast konfigurationsfil
sammen med et "named event".
Det er en ret simpel løsning, som egner sig godt til løsningen af dit
problem.

Tag et kig på CreateEvent() og WaitForSingleObject() API'erne.

Claus