JNI og java - sikkert et let spørgsmål
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 04-03-03 13:46

Hej,

Jeg bruger JNI for at flytte Strings fra java til c++. Når disse strenge
når frem, fremstår de danske bogstaver som garbage. Jeg behøver de danske
bogstaver også - men hvordan gør jeg?

Her er min java-kode:

public class DBObject3
{
static
{
System.loadLibrary("strlen1");
}

public static native void getVariableHandles( String[] varNames );
}

... og min kaldende java-kode:

public class DBObjectDelete
{
DBObject3 dbob = new DBObject3();

public DBObjectDelete()
{
String[] varNames = { "kørsel", "læsning" };
dbob.getVariableHandles( varNames );
}

public static void main( String args[] )
{
new DBObjectDelete();
}
}

... og min c++ kode:

using namespace std;

JNIEXPORT void JNICALL Java_DBObject3_getVariableHandles(JNIEnv *env,
jclass clazz, jobjectArray jo)
{
jsize arrsize = env->GetArrayLength( jo );
jstring elem;
char *cstr;

for (int i = 0; i < arrsize; i++)
{
elem = (jstring) env->GetObjectArrayElement (jo, i);
cstr = (char *) env->GetStringUTFChars( elem, NULL);
cerr << cstr << " - ";
}
env->ReleaseStringUTFChars (elem, cstr);
}

Hvad pokker gør jeg galt? På forhånd tak for hjælp,

mvh.

Morten.