Hentning af HTML source
Fra : Daniboy

Dato : 03-03-03 11:25

Hejsa...

Jeg er ved at kode en bot der skal analysere html sources for data
Mit problem er nu at jeg ikke aner noget som helst om HTTP sessions...
jeg har problemer med at håndtere cookies i java... hvordan finder jeg ud af
om
siden sender en cookie?... hvordan sender jeg cookien tilbage igen i en
anden request?

Jeg er selv kommet frem til via diverse hjælp sider osv. at www.hattrick.org
laver en session cookie...
jeg vil gerne vide hvordan jeg i java kan finde den cookie... og sende den
cookie videre i den næste request... (Det skal lige siges at jeg ikke kan
hente de pages som frame linker til på siden... ikke noget med login at gøre
yet

jeg har også hørt/læst "rygter" om at det har noget at køre med headers...
men jeg kan ikke umiddelbart i jdk´s api se hvordan jeg skal finde det...

Vil sætte stor pris på nogen som helst hjælp for jeg er kørt fast :)

// Daniboy

Fra : soren

Dato : 03-03-03 12:30

"Daniboy" <daniel@daniboy.dk> writes:

> [...]
> men jeg kan ikke umiddelbart i jdk´s api se hvordan jeg skal finde det...
>
> Vil sætte stor pris på nogen som helst hjælp for jeg er kørt fast :)

Cookies er http headers. Du modtager dem som en 'Set-Cookie' header (der kan
godt vaere flere per response) og sender dem som
'Cookie: key=value; key2=value2 ..' i dit kommende request.
Se mere her: http://wp.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html

Tag ogsaa et kig paa HttpClient fra Apache som er et http klient API+impl:
http://jakarta.apache.org/commons/httpclient/

For et eksempel med headers, kig i deres 'Sample Code' og lur paa
TrivialApp.java.

Mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Daniel

Dato : 04-03-03 17:23

Tak for hjælpen... er lidt presset af alt muligt andet vil forsøget at kigge
på det så hurt som muligt... mange Tusind tak... :)

//Daniboy