Exception in thread "main" java.lang.NoCla~
Fra : No1

Dato : 03-03-03 00:25

Jeg får denne fejl:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:

Det er som om Java lige pludselig ikke kan finde nogen af de klasser der
ligger i det directory hvor jeg har mine klasser. Det virkede for nogle dage
siden. Grunden er måske at jeg installerede et Windows program som nok
bruger Java...

Hvad kan der være galt?

java sdk @ Windows XP

Fra : No1

Dato : 06-03-03 19:31

> java sdk @ Windows XP

Det var vist Windows der ville genstartes.

Fra : copje@ofir.dk

Dato : 30-05-03 06:28

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in news:b3u3su$j8i$1
@sunsite.dk:

> cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com

Prøv først at gen compilerer alt din kode. Husk at slette alt
din gamla *.class filer, så du er sikker på at få det hele med.

Hvis det ikke virker kan du skrive java -version i prompt'en for lige
at tjekke hvad der er din primære java compiler.

Fejlen opstår fordi javac ikke kan finde en
public static void main(String arg[]){}

mvh
Carsten

Fra : Simon Kamber

Dato : 30-05-03 19:04

On 30 May 2003 05:27:58 GMT, copje@ofir.dk wrote:

>public static void main(String arg[]){}

Er det ikke (String[] args)?

Fra : Jimmy Klitgaard [900~

Dato : 30-05-03 21:15

> Er det ikke (String[] args)?
Hehe .... du må altså selv vælge om du vil kalde din variabel "arg" eller
"args" :)
Mht. [] er kompileren ligeglad om de er på typen eller variablen, men god
programmeringsskik er dog at erklære et array efter typen, ganske som du har
illustreret.

Mvh
Jimmy

Fra : copje@ofir.dk