Hvordan formulerer jeg en SQL sætning som ~
Fra : Gimmer

Dato : 02-03-03 12:17

Hvis jeg skal skrive en SQL sætning i Acces som virker ville jeg skrive
SELECT navn
FROM vare
WHERE nr= (f.eks 1)

Men hvordan gøres det i JAVA?
jeg har forbindelse til databasen, da jeg godt kan tilføje og slette idan,
men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive for at få et tekstfelt opdateret med
det fundene resultat!
jeg tror det er noget i retning af :

private TextField navn;
navn= new TextField(10);
navn setText(???);

men hvad skal der stå i ???

vh Gimmer

Fra : Michael Berg

Dato : 03-03-03 00:09

Hej Gimmer,

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/

Ganske glimrende tutorial om emnet. Kig under JDBC Basics trail'et, i afsnittet der har overskriften "Retrieving Values from Result Sets".

Mvh
Michael