Tildele et program variabler under kørsel
Fra : Hans Henrik Raun Tho~

Dato : 02-03-03 11:00

Hvordan tildeler man en application variabler under afvikling af programmet.
F.eks. udregning af volumen af en cylinder. Programmet skal spørge om
diameter - bruger indtaster diameter. Hvad er højde - bruger indtaster højde
og ud kommer Volumen er = når man trykker på "beregn" knappen.

Jeg kune tænke mig at lave det som et grafisk interface AWT. Hvordan henter
man værdierne fra indtastningsfelterne og over i en formel der udføres når
man trykker på "Beregn".

M.V.H

HHT

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-03-03 11:46

import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.JTextField;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;

public class MainGUI extends JFrame implements ActionListener
{
private JPanel panel = new JPanel();
private JFrame mainFrame = new JFrame();
private JTextField tekstfelt = new JTextField(100);
private JButton knap = new JButton("Beregn");

public MainGUI()
{
knap.addActionListener(this);
panel.add(tekstfelt);
panel.add(knap);
mainFrame.add(panel);
show();

}//end mainGUI()

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
if (e.getSource()==knap)
{
Double d = Double.parseDouble(tekstfelt.getText());
//eller;
//String s = tekstfelt.getText();

}//end if

}//end actionPerformed