slette en post i acces via java???
Fra : Gimmer

Dato : 28-02-03 16:41

Jeg har en Acces data base men en tabel vare!

så vil jeg gerne slette en post i den ved at indtaste et nr og trykke på
slet så skal den slettes i Acces!

men det virker ikke rigtigt.... jeg kan godt oprette, men ikke slette!

klassen ser således ud

if (e.getSource()==slet) //hvis det var indsætknappen
{
try
{

//konstruer, send og udfør flg. sql-sætning:
//DELETE FROM vare VALUES ('<intastet vare
nr>', '<indtastet vare navn>')

Statement s= con.createStatement();
//opretter sætningsobjektet
int tal =Integer.parseInt(nr.getText());
String SQL= "DELETE( nr,navn FROM vare WHERE
vare.nr="+tal;

s.executeUpdate(SQL);

System.out.println(SQL); //udskriv den
udførte sql-sætning på konsollen så den evt. kan kontrolleres
}
catch(Exception ex){System.out.println(ex);}
}

Venlig hilsen Gimmer
PS. mit spørgsmål går ud på hvordan er syntaksen i DELETE sætningen, hvis du
skulle være i tvivl!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-02-03 18:55

Gimmer wrote:

> PS. mit spørgsmål går ud på hvordan er syntaksen i DELETE sætningen, hvis du
> skulle være i tvivl!

DELETE FROM tabel WHERE udtryk

F.eks.

int nummer = 5;
String SQL = "DELETE FROM vare WHERE nr=" + nummer;

Pas på - "DELETE FROM vare WHERE 1=1" sletter f.eks. ALLE poster!

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Gimmer

Dato : 01-03-03 17:53

Mange tak for svaret..... jeg fandt ud af det var fordi jeg havde glemt at
addere en actionlitsner
men tak
vh Gimmer