Indlæsning af script under boot
Fra : Rasmus Corlin

Dato : 10-03-03 20:58

Hej

Jeg kører OS X v. 10.2 og vil gerne have den til at indlæse et shell-script
der mounter et netværksdrev (samba) hver gang den starter. Hvordan kan dette
gøres?

/ Rasmus

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://www.giantcompany.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 21:08

In dk.edb.mac, Rasmus Corlin wrote:

> Jeg kører OS X v. 10.2 og vil gerne have den til at indlæse et shell-script
> der mounter et netværksdrev (samba) hver gang den starter. Hvordan kan dette
> gøres?

Du kan enten gøre det med LoginHooks som beskrevet her:

<http://www.bombich.com/mactips/loginhooks.html>

Evt. kan du gøre det med et AppleScript på formen:

tell application Finder
mount volume ¬
smb://din.smb.volume.her
end tell

Gem det som application og smid det i "Login Items".

Du kan også afvikle shell-scriptet med AppleScript vha. kommandoen "do
shell script".

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-03 21:38

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Gem det som application og smid det i "Login Items".
>
> Du kan også afvikle shell-scriptet med AppleScript vha. kommandoen "do

kan han ikke også blot lave et alm. alias af netværksdrevet og ligge det
i "Logins items" ?! (= mere simpel løsning
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 22:25

In dk.edb.mac, Michael Holm wrote:

> kan han ikke også blot lave et alm. alias af netværksdrevet og ligge det
> i "Logins items" ?! (= mere simpel løsning

Jo, muligvis. Jeg har aldrig prøvet det, men hvis det virker er det
helt sikkert en nemmere løsning. (:

   AHHH. Donuts. . . What can't they do. -- H. Simpson

Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-03 22:41

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jo, muligvis. Jeg har aldrig prøvet det, men hvis det virker er det
> helt sikkert en nemmere løsning. (:

det virker med et mac-netværksdrev ! har ikke prøvet med smb, endnu

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Rasmus Corlin

Dato : 10-03-03 22:59

Hej

Jeg kunne ikke få det sidste til at virke ved bare at trække en genvej over,
men ved at lave et applescript kom det til at virke efter hensigten, så tak
for hjælpen.