BootCD-program
Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 11:25

Hep

Jeg har forsøgt at lave en boot CD til OS X ved at benytte det ganske
udmærkede program BootCD. Jeg skulle mene jeg har fulgt alle
instruktionerne, men når jeg booter fra CD'en bliver jeg mødt af en
loginboks, hvor jeg ikke kan logge ind. Ikke en gang root-kontoen fra
den friske 10.2.4 installation jeg lavede bootcd'en fra virker. Man
kan heller ikke logge ind med ">console", så ryger man tilbage til
login-skærmen.

Er det lykkedes forn nogen at lave en bootCD med BootCD, så hører jeg
meget gerne fra dem.

Here was something that Ford felt he could speak about with
authority. "Life," he said, "is like a grapefruit."

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 11:43

In dk.edb.mac, Jonas wrote:

> Er det lykkedes forn nogen at lave en bootCD med BootCD, så hører jeg
> meget gerne fra dem.

Og det bliver så mig selv det lykkedes for. Efter at have genlæst
manualen, denne gang med hjernen slået til, viste det sig at password
til rootkontoen er 'bootcd'.

» I am your friendly sig-monster «

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-03-03 13:17

On Mon, 10 Mar 2003 11:43:09 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <b4hq7t$1vs2d0$2@ID-112111.news.dfncis.de>):

Lad det nu ikke blive en vane.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 13:23

In dk.edb.mac, David wrote:

> Lad det nu ikke blive en vane.

Det er der vist ingen risiko for.

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-03-03 13:29

On Mon, 10 Mar 2003 13:22:51 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <b4i02r$1vuiq2$1@ID-112111.news.dfncis.de>):

> Det er der vist ingen risiko for.

Jeg tror din hjerne har Unix underpinning efter du har skiftet studium
[Så den crash'er vel heller ikke så let mere?]

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 14:16

On Mon, 10 Mar 2003 13:28:36 +0100, David Blangstrup
<firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg tror din hjerne har Unix underpinning efter du har skiftet studium
>

> [Så den crash'er vel heller ikke så let mere?]

Det kan godt være den ikke crasher så let mere, men der er vist et par
services der ikke starter af sig selv. (:

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-03-03 14:21

On Mon, 10 Mar 2003 14:16:27 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <oprltltptds7fviy@mail.orangenet.dk>):

> Det kan godt være den ikke crasher så let mere, men der er vist et par
> services der ikke starter af sig selv. (:

Hvilke? Det lyder spændende. Hvad med et cron-job (talk da lingo, man!)?

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-03-03 15:05

On Mon, 10 Mar 2003 14:21:28 +0100, David Blangstrup
<firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 10 Mar 2003 14:16:27 +0100, Jonas Voss wrote
> (in message <oprltltptds7fviy@mail.orangenet.dk>):

> Hvilke? Det lyder spændende. Hvad med et cron-job (talk da lingo, man!)?

Sjovt nok havde jeg oprindeligt skrevet at jeg måtte tilføje noget til min
crontab, men jeg undlod.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-03 14:33

> [...]

> Jeg tror din hjerne har Unix underpinning efter du har skiftet studium
> [Så den crash'er vel heller ikke så let mere?]

Undskyld jeg blander mig, men jeg har ikke fattet, hvorfor nogle indlæg
i en tråd bliver usynlige.

Denne tråd er helt ny -Jonas´ to første kan jeg læse og så kommer to
"usynlige" - inaktive - grå cirkler, som jeg ikke kan læse, og så kommer
Davids inlæg, som jeg godt kan læse.

I denne gruppe er purge sat til efter 15 dage, så det er ikke det. Er
der nogen, der kan forklare mig det?

Det er temmelig irriterende, hvis emnet er spændende......

På forhånd tak fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-03-03 15:59

On Mon, 10 Mar 2003 14:33:15 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1frm052.8fx1gy1iy2vy9N%mortenlind@mac.com>):

> [...]
> der nogen, der kan forklare mig det?
>
> Det er temmelig irriterende, hvis emnet er spændende......

Du har puttet nogen i dit killfilter? Din server synes de er for gamle? Du
har pletter for øjnene?