Flot Mac reklame i TV2!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-03 01:23

Hej

Hvis der var nogen af jeg, der så "Den 6. Sans" i aften på TV2, så var
det jo en aldeles forrygende flot - og positiv - reklame for Mac...

"...PC brugerne siger jo bare 'fnys' om Mac, men et års tid efter,
efterligner de jo Mac ind ad en kant. - Mac danner jo skole!..." - Det
var vist sådan i den retning, ordene faldt, - og alt imens et meget godt
billede af den nyeste TiBook blev stående meeeget længe på skærmen...

mhv. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-03 09:08

> [...]
> billede af den nyeste TiBook blev stående meeeget længe på skærmen...
>
> mhv. Erik Richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja, meget positivt - men Erik, hende der sagde ordene, nyder vist ikke
ret megen faglig respekt? Hos mig, i hvert fald
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-03 17:14

Hej Morten

Se det er så en helt anden side af sagen..., - men som hun udtalte sig,
så virkede det, som om hun selv var Mac bruger...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-03 17:32

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hæ, hæ - ja, det er rigtigt nok Og Jaguar-pletter over hele
skærmen Fino, fino.......
M.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-03-03 12:51

> Hej Morten
>
> Se det er så en helt anden side af sagen..., - men som hun udtalte sig,
> så virkede det, som om hun selv var Mac bruger...

Det ved jeg ikke om hun er, men da hun sikkert arbejder i et kreativt
miljø, er det ikke utænkeligt.

Alexander Kølpin derimod er Mac bruger og faktisk er der en her fra
gruppen som ejer en af hans Mac'er 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Krogh

Dato : 09-03-03 00:19

> Det ved jeg ikke om hun er, men da hun sikkert arbejder i et kreativt
> miljø, er det ikke utænkeligt.
>
> Alexander Kølpin derimod er Mac bruger og faktisk er der en her fra
> gruppen som ejer en af hans Mac'er 8-D

Gitte Madsen er macbruger
Hun var med til at starte kaospiloterne i Århus og de er forsynet med
mac.. - så er den ged vist barberet...

--
Fjern fjern i mailadresse

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-03-03 13:27

mortenlind@mac.com writes:

>Ja, meget positivt - men Erik, hende der sagde ordene, nyder vist ikke
>ret megen faglig respekt? Hos mig, i hvert fald
>Morten
>--
Hvad mener du med det? Hendes formulering kunne ikke siges flottere. Jeg
frydede mig helt ud i
storetåen
Og hvad der gælder hendes person har jeg set hende flere gange og synes
hun er rigtitg god til det hun arbejder med, Basta

Hilsen Hanne
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-03 14:51

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.
Hejsa Hanne......

Javel - det er hun da sikkert glad for, men det er jo også lige præcis
fordi jeg har set hende flere gange, at min respekt for hendes faglighed
kan ligge i MIN stortå.

For det første er hun alt for ung til at vide noget om trend. Eller om
ikke for ung, så for uvidende.
Hun tror, at noget hun ikke har set før, er trend - hun sætter sig ikke
ind i historien - hun springer folkloren over - hun skal da vide noget
om antropologi, hvis hun skal lave det, hun gør, og det gør hun ikke.

På mig virker det som om, hun har sin viden fra BoBedre - Vogue - Alt
for Damerne - Se & Hør samt dét, der er værre.

Men hun er da mægtig sød, og det ville jo også være forfædeligt, hvis
hun vidste, hvad hun talte om - så ville programmet jo blive
professionelt, og så ville man ikke kunne vise det i dette land

Undskyld hvis det fornærmer nogen, men sådan mener jeg

Hej fra
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-03-03 20:11

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Undskyld hvis det fornærmer nogen, men sådan mener jeg

Hvem af dem taler I om? Jeg plejer ikke at se den udsendelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-03-03 12:51

> [...]

> Javel - det er hun da sikkert glad for, men det er jo også lige præcis
> fordi jeg har set hende flere gange, at min respekt for hendes faglighed

Det forstår jeg ikke. Jeg mener bestemt hun er dygtig.

> [...]
> ind i historien - hun springer folkloren over - hun skal da vide noget
> om antropologi, hvis hun skal lave det, hun gør, og det gør hun ikke.

Jeg tror du lægger for meget i det Morten. Hun er på alder med mig og
har tilsvarende baggrund (markedsføring + reklame) og hun ved i 95% af
tilfældende hvad hun taler om.

> På mig virker det som om, hun har sin viden fra BoBedre - Vogue - Alt
> for Damerne - Se & Hør samt dét, der er værre.

Det er blandt andet også dér du skal hente den.

> Men hun er da mægtig sød, og det ville jo også være forfædeligt, hvis
> hun vidste, hvad hun talte om - så ville programmet jo blive
> professionelt, og så ville man ikke kunne vise det i dette land

Der er 4 (måske 5) professionelle i det program: Christian Borup er
blandt landets 5 bedste astrologer, Hnerik Byager er en meget
respekteret reklamemand, Anne Marie Danefeld er også en af landets
bedste håndlæsere og Gitte Madsen er bestemt på linie med Henrik Byager.
Den 5. er Maria Hirse, som har sin gang blandt de kendte og derfor ofte
har fingeren på pulsen.

> Undskyld hvis det fornærmer nogen, men sådan mener jeg

Du fornærmer ikke nogen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-03-03 20:26

Morten Lind wrote:

> For det første er hun alt for ung til at vide noget om trend.

Hvor gammel tror du hun er?

> hun skal da vide noget
> om antropologi, hvis hun skal lave det, hun gør, og det gør
> hun ikke.

Hvad tror du hun laver?

> Undskyld hvis det fornærmer nogen, men sådan mener jeg

Du stiller din uvidenhed til skue...

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Morten Lind

Dato : 11-03-03 21:08

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Hvor gammel tror du hun er?

> Hvad tror du hun laver?

> Du stiller din uvidenhed til skue...
>
> mvh Mikael Kern

Hej Michael
Det gør ikke så meget, for det er jo blot det indtryk, jeg har fået, og
det kan da sagtens være helt ude i skoven, som andre indlæg også har
givet udtryk for.
Jeg kender hende jo ikke, og kan derfor ikke vide det, vel? Nu blev hun
tilfældigvis bare personificeret i en diskussion om positiv omtale af en
PB.

Og det var bestemt ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg har da
også en mening om Morten Løkkegaard uden at kende ham.

Men for at svare dig, vil jeg tro hun er mellem 32 og 34 år gammel og
hun arbejder med at personbedømme mennesker udfra samme menneskers
besiddelser, vaner og interesser

Jeg har nævnt det flere gange, men siger gerne igen, at min hensigt ikke
har været at såre nogen.

Med venlig hilsen fra
Morten

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-03-03 11:00

On Tue, 11 Mar 2003 21:07:39 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1frocob.1uvc6keolqpsN%mortenlind@mac.com>):

Har hun brændt dig af engang, Morten?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-03 12:36

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Tue, 11 Mar 2003 21:07:39 +0100, Morten Lind wrote
> (in message <1frocob.1uvc6keolqpsN%mortenlind@mac.com>):

> Har hun brændt dig af engang, Morten?

Hæ, hæ David......Nej, jeg kender hende ikke Og så tror jeg, vi skal
lade emnet ligge(?).
M.(Satans også, jeg har stavet Mikaels navn forkert, ser jeg nu - øv).

Fra : Mikael Kern

Dato : 12-03-03 18:25

Morten Lind wrote:

> M.(Satans også, jeg har stavet Mikaels navn forkert, ser jeg nu

Du er tilgivet.

Jeg har desværre ikke været i NG i 14 dage, så det er jo lidt sent at
blande mig i diskusionen. Men tilfældigvis vedrører den 4 ting, som
jeg ved mere om, end nogen anden her i gruppen! Nemlig:

1. Fjernsyn (hvem der laver det og hvordan)
2. Gitte Madsens computer samt viden om samme
3. Gitte Madsen i al almindelighed - hun er min fætters kæreste!
4. Gitte Madsens alder

Det er altid interessant at høre om, hvordan folk ser TV, og hvad de
lægger mærke til og lægger vægt på. Ofte er det noget andet end hvad
producenterne/TV-stationen tror.

mvh Mikael Kern

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-03-03 22:12

> [...]

> Det er altid interessant at høre om, hvordan folk ser TV, og hvad de
> lægger mærke til og lægger vægt på. Ofte er det noget andet end hvad

Hvad er så svaret på de fire spørgsmål?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-03 22:45

In article <3E6F6D58.813046ED@kern.dk>,
Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> wrote:

> [...]
> jeg ved mere om, end nogen anden her i gruppen! Nemlig:
>
> 1. Fjernsyn (hvem der laver det og hvordan)

Det ved jeg da også en masse om. I store træk drejer det sig om at støbe
en glaskuppel, sætte en strålekanon ind i den og få nogen kraftige
magnetfelter til at styre strålerne.
Hvorfor har man forresten ikke fundet på noget lignende til toiletter?

> 2. Gitte Madsens computer samt viden om samme
> 3. Gitte Madsen i al almindelighed - hun er min fætters kæreste!
> 4. Gitte Madsens alder

Gitte Madsen er 7 år og har ikke nogen computer. Er din fætter pervers?

> Det er altid interessant at høre om, hvordan folk ser TV, og hvad de
> lægger mærke til og lægger vægt på.

For min egen del: Liggende og om der er nogen store patter med og om der
er nogen store patter med.

> Ofte er det noget andet end hvad producenterne/TV-stationen tror.

Jeg tror de har ramt ret præcist i mit tilfælde.

PS Er der noget jeg mangler at misforstå?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Mikael Kern

Dato : 12-03-03 23:32

> Er din fætter pervers?
Er du min fætter?

> PS Er der noget jeg mangler at misforstå?
Nej, så var der ikke mere....

mvh Mikael Kern

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-03 23:37

In article <3E6FB57B.E79172B3@kern.dk>,

> Er du min fætter?

Det tror jeg ikke. Hed du noget andet før du skiftede køn?

> Nej, så var der ikke mere....

Godt. Tråden manglede ligesom et strejf af useriøsitet.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Mikael Kern

Dato : 12-03-03 23:40

Martin, 11 år wrote:

> Godt. Tråden manglede ligesom et strejf af useriøsitet.
Og du ku levere både useriøst, plat og sjofelt i 2 sætninger!

mvh Mikael Kern

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-03 23:55

In article <3E6FB74B.2E2CE04F@kern.dk>,

> Og du ku levere både useriøst, plat og sjofelt i 2 sætninger!

Ret imponerende, ikke?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-03-03 20:30

mortenlind@mac.com writes:

>Hæ, hæ - ja, det er rigtigt nok Og Jaguar-pletter over hele
>skærmen Fino, fino.......
>M.
>--
Ved du om hun er Macbruger? Det var jo ikke hende det drejede sig om.
Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Per Madsen

Dato : 08-03-03 14:40

> [...]

> ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Hun arbejder for et reklamebureau, så det er hun temmeligt sikkert.
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-03-03 14:47

in article 1fri95j.hxr8kpg6n0aoN%permandREMOVETHIS@cool.dk, Per Madsen at
permandREMOVETHIS@cool.dk wrote on 08/03/03 14:39:

> Hun arbejder for et reklamebureau, så det er hun temmeligt sikkert.

Der er endnu ingen der har turdet nævne navnet på personen i snakker om.
Hvem er det?
--
/peter

Fra : Christian Bech

Dato : 08-03-03 15:53

Peter Kiil <spam@kiil.net> skrev:

>in article 1fri95j.hxr8kpg6n0aoN%permandREMOVETHIS@cool.dk, Per Madsen at

>Der er endnu ingen der har turdet nævne navnet på personen i snakker om.
>Hvem er det?

Et forsigtigt gæt er, at der er tale om kvinden,m der overtog Jørgen
Duus' rolle i Provinsafdelingens fjollede program, hvor en
livsstilsekspert skulle beskrive en Kändis' hjem og gætte på, hvem det
var. Jeg kan imidlertid ikke huske hvad hun eller programmet hedder.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-03-03 16:22

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> livsstilsekspert skulle beskrive en Kändis' hjem og gætte på, hvem det
> var. Jeg kan imidlertid ikke huske hvad hun eller programmet hedder.

Hvis det er hende fra Den 6. sans hedder hun Gitte Madsen og er fra
Aalborg.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 08-03-03 17:13

> Hvis det er hende fra Den 6. sans hedder hun Gitte Madsen og er fra
> Aalborg.

OK - undskyld, hvis jeg fik sat noget igang, der endte OT Og det er
da rigtigt, alt det, I skriver...... Jeg forventer åbenbart mere af
folk, der er i fjernsynet. For TV er en (uhyggelig) magtfaktor, der skal
være sit ansvar bevidst.

1. Ja, hun afløste Jørgen Duus, der i mine øjne er laaangt dygtigere og
som nærmede sig sit emne med en ydmyghed, der klædte faget.

2. Ja, Hanne - for femogtyve år siden læste jeg de blade.

3. Det er vist rigtigt som Jesper siger, hun hedder Gitte.

4. Det handlede ikke om hende, men om hvorvidt Alexander Kølpin brugte
Mac eller skrivemaskine, og hun fremhævede Mac-brugere meget positivt,
og det begyndte tråden

5. Det er muligt, hun er dygtig - det er hun da sikkert, men hvis man
siger, at bukser med svaj er nyt......at high-tech er in.........at
plastic blandet med rokokko er kitch......

Så kan man da bare sige, at historien gentager sig hver 30. år

At falde i svime over gentagelser - det siger i hvert fald ikke mig
noget.......Vi havde en kitch instruktør på et
Illustrator-seminar.......glimrende, dygtig ung mand på små 30
år....Hans tøj kunne være hentet i min garderobe fra 1976 - den hylde
med gå i byen-tøj.

Det er ikke Gitte som person, jeg anfægter, men mere folks ufattelige
glemsomhed og uoriginalitet.

Det var bare det, jeg ville sige, hej......

Mange venlige tanker til alle fra
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-03-03 23:11

> [...]

> da rigtigt, alt det, I skriver...... Jeg forventer åbenbart mere af
> folk, der er i fjernsynet. For TV er en (uhyggelig) magtfaktor, der skal

Jeg er helt enig. Og du er vist slet ikke Off Topic (se nedenfor)

> 1. Ja, hun afløste Jørgen Duus, der i mine øjne er laaangt dygtigere og
> som nærmede sig sit emne med en ydmyghed, der klædte faget.

Duus er en stor personlighed - og meget underfundig også.

> 3. Det er vist rigtigt som Jesper siger, hun hedder Gitte.

Har ikke set programmet, men hvis det er omtalte Gitte Madsen - så er
der måske tale om den Gitte Madsen, der vist var med til at etablere
MouseHouse i Århus for år tilbage? Så er det ON for de brugte hvis
Mac'er over hele hytten?
Men, OK, det er bare et skud fra hoften. Måske husker jeg galt?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Krogh

Dato : 09-03-03 00:19

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> Mac'er over hele hytten?
> Men, OK, det er bare et skud fra hoften. Måske husker jeg galt?

Gitte var med til at starte kaospiloterne op i Århus - og hun er
macbruger - så er den ged vist barberet...

--
Fjern fjern i mailadresse

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-03-03 01:09

Henrik Krogh <henrik.kroghfjern@bigfoot.com> wrote:

> Gitte var med til at starte kaospiloterne op i Århus - og hun er
> macbruger - så er den ged vist barberet...

Ja, Kaosfolkene - du har helt ret. Men hvordan var det så med
MouseHouse? Var der ikke en forbindelse? Først KaosPiloter, sidenhen
MouseHouse og et vist personsammenfald?
Jeg spørger bare for nysgerrighedens skyld.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Krogh

Dato : 09-03-03 01:44

> [...]

> MouseHouse og et vist personsammenfald?
> Jeg spørger bare for nysgerrighedens skyld.

Først var det frontløberne og ud af det sprang kaospiloterne, mouse
house cafe Kølbert m.fl - joh det var vist et sammensurium af de samme
folk.
vh Henrik
--
Fjern fjern i mailadresse

Fra : Christian Bech

Dato : 09-03-03 21:27

henrik.kroghfjern@bigfoot.com (Henrik Krogh) skrev:

>Først var det frontløberne og ud af det sprang kaospiloterne, mouse
>house cafe Kølbert m.fl - joh det var vist et sammensurium af de samme
>folk.

...det rene Tvind

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-03 23:53

In article <nr8n6v0kfbelrhs2nt93m996i703jj38qc@4ax.com>, Christian Bech wrote:

> ..det rene Tvind

Korrekt. De brugte også de folk de havde ansat hist og her med
offentlig støtte i et omfang til at producere ting i MouseHuse
productions. Det var en hård konkurrence i webbranchen dengang,
og det gav mousehouse en række fordele at de kunne lave
statsstøttet web-produktion på det private marked.

Det er også lige til en tvind-sag. Der er bare ikke nogle
ældre gråhårede herrer indblandet.

Fra : Christian Bech

Dato : 09-03-03 21:26

mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Duus er en stor personlighed - og meget underfundig også.

Det bedste ved Duus var, at han evnede at ironisere når hans egne
kategoriseringer første ham på vildspor. Det gjorde ham langt mere
tv-egnet end Gitte Madsen. Hvorvidt hun er dygtigere eller ej, må
andre og mere kompetente bedømme.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-03-03 15:57

> [...]

> Det bedste ved Duus var, at han evnede at ironisere når hans egne
> kategoriseringer første ham på vildspor. Det gjorde ham langt mere

Jo, men det var netop noget af det jeg mente med underfundig. (herunder
også selvironien, som det du beskriver)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-03-03 20:32

mortenlind@mac.com writes:

>På mig virker det som om, hun har sin viden fra BoBedre - Vogue - Alt
>for Damerne - Se & Hør samt dét, der er værre.

Læser du meget i de balde? siden du kan udtale dig om det?.
Hilsen Hanne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-03-03 04:52

Hej Hanne

Nej, jeg tror ikke, der er nogen af os, der _véd_ om hun er Mac bruger,
men måden hun omtalte Mac og dens egenskaber tyder meget på, at hun -
ligesom balletdanseren - _er_ Mac bruger...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-03-03 08:20

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Ret imponerende, ikke?