iBook på NT netværk (OS9.2.2)
Fra : Niels Christophersen

Dato : 06-03-03 22:52

Kære Macfæller!

Findes der ikke en venlig sjæl her på MediaMac, der kan give mig en
opskrift på, hvordan min systemansvarlige på min arbejdsplads kan lade
mig logge på NT-netværket med min iBook. Jeg bruger system 9.2.2. Jeg
vil være meget taknemmelig for en kort pædagogisk beskrivelse af hvordan
man gør. Jeg har i forvejen en virtuel disk på netværket , som jeg ved
hjælp af en bruger-ID og et kodeord kan åbne via de windoze maskiner vi
bruger på mit arbejde, men det ville være rart at kunne gøre det samme
fra min medbragte Mac.
På forhånd tak!

Niels

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-03-03 23:34

in article 3E67C312.CD383B5B@os.dk, Niels Christophersen at nchrist@os.dk
wrote on 06/03/03 22:52:

> [...]
> hjælp af en bruger-ID og et kodeord kan åbne via de windoze maskiner vi
> bruger på mit arbejde, men det ville være rart at kunne gøre det samme

Er det NT4 er der en vejledning her: <http://macwindows.com/tutwinnt.html>

Hvis det er Windows 2000 Server burde han fyres hvis han ikke kan finde ud
af det....

--
/peter

Fra : Niels Christophersen

Dato : 07-03-03 00:05

Peter, - tak for det! - det var lige præcis hvad jeg havde brug for, - og jo,
der er tale om NT4, så vi lader ham blive på pinden lidt endnu!

MVH Niels

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-03-03 00:06

Niels Christophersen <nchrist@os.dk> wrote:

> [...]
> hjælp af en bruger-ID og et kodeord kan åbne via de windoze maskiner vi
> bruger på mit arbejde, men det ville være rart at kunne gøre det samme

Der er to muligheder; enten installere NT Services for Macintosh på NT
serveren eller Dave på din mac.

<http://www.macwindows.com/tutwinnt.html>
<http://www.thursby.com/products/dave.html>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 10-03-03 08:31

On 07.03.2003 00:06, in article 1frfbw5.tnnwcr1wo8uhyN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Der er to muligheder; enten installere NT Services for Macintosh på NT
> serveren eller Dave på din mac.

....eller købe ExtremeZ-IP - hvis det skal går stærkt!

/kristian