Lydblanding på Mac
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-03-03 21:33

Jo, det lyder lidt kryptisk med overskriften.

Men en kunstner i min vennekreds har spurgt mig, om jeg kunne hjælpe ham
med følgende projekt:
6 allerede optagne lydspor af 30 minutters længde skal blandes (random
choice) _og_ samtidigt mixes med tre simultane optagelser fra
mikrofoner.

Efter en periode på 30 minutter skal de oprindelige 6 lydspor
genetableres i deres oprindelige form.

Begge procedurer skal afspilles kontinerligt efterhånden, som de finder
sted.

Det hele skal ske 'automatisk', der skal altså ikke sidde en person og
styre det.

Har spurgt meget i min Mac-omgangskreds, men der er ikke nogen, der
kender tilstrækkeligt til lyd til, at de kan hjælpe.

Er der nogen her, som har et par forslag eller tre til det her projekts
gennemførelse.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-03-03 23:45

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

har lige spurgt en lydgut, jeg kender

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-03-03 23:59

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> har lige spurgt en lydgut, jeg kender

Tak, Jens. Det rækker nemlig ud over min kunnen. Så vi må have nogle
lydgutter på banen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-03 05:38

Hej Mich

Jeg har et forslag til, hvordan det kan gøres, men det vil blive lidt for
langt og teknisk til, at det hører hjemme her i gruppen, så jeg brygger det
sammen og sender det til dig privat. Skal '15' også fjernes fra din adresse
for at nå dig?

mvh. Erik Richard

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-03-03 20:14

Jeg har 2 hjælpsomme, sære og særlige venner; den ene mere kunstnerisk
end den anden. Begge bruger Mac, redigerer lyd, laver installationer
osv. Hvis de ikke kan hjælpe, kan det ikke lade sig gøre...

Mail direkte til mig: kern@kern.dk

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Tom Dissing

Dato : 11-03-03 20:42

Spørgsmålet handlede om "random" at blande seks stereospor på hver en halv
times varighed, I et program.. Der selv skulle finde på at gøre det, og det
sådan lidt når det havde lyst.
Det er der ikke meget eksisterende software der kan..( måske noget som Jean
Michell Charre har)
Hørte forøvrigt engang om en - anden - der prøvede..
Brugte ligeså mang computere som der vara lydspor, forbandt dem alle til
fotoceller, som hver især tændte nogle 220volts relæer, der var sat til en
timer, der tændte og slukkede for forskellige forstærkere, der så
mutede/fadede hinanden ud..
Meget avanceret.
Men altså ikke software..

Tom

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-03-03 20:48

Tom Dissing wrote:

> Spørgsmålet handlede om "random" at blande seks stereospor på hver

Ja, jeg startede såmænd med at læse spørgsmålet. Og jeg har en
løsning. Hvad har du?

mvh Mikael Kern

Fra : Tom Dissing

Dato : 11-03-03 23:27

Ingen løsning !
Tom

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-03-03 19:00

Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> wrote:

> [...]
> end den anden. Begge bruger Mac, redigerer lyd, laver installationer
> osv. Hvis de ikke kan hjælpe, kan det ikke lade sig gøre...

Tak, Mikael, har allerede taget imod dit tilbud

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen