The Sims på ny G4/1.25?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-03-03 01:04

Hej alle.

Nogen der ved hvordan man installerer The Sims, The Sims Livin' Large,
House Party og Hot date på en ny G4 (der ikke kan boote ind i OS 9)?

Selve "The Sims" installerer fint under Classic, men Livin' Large fejler
lige meget hvad man prøver. Ikke nok diskplads; der er 59 GB

Jeg har hentet alle opdateringer til The Sims, men no luck :)

Hjælp please!

Mojn, Thomas

--
"The only thing the Germans ever gave their blessing to, is sneezing."

- Dennis Miller, om Tysklands holdning til krigen mod Irak.

Fra : Bitbucket

Dato : 06-03-03 12:01

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> lige meget hvad man prøver. Ikke nok diskplads; der er 59 GB
>
> Jeg har hentet alle opdateringer til The Sims, men no luck :)

Der er sikkert en god grund til at den hedder 'Livin' Large'

Er harddisken HFS+ formatteret?

Hvis den er skal du nok tilkalde Dr. Norton eller bekrige dit systems
dårligdomme med DiskWarrior.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-03-03 17:18

OK, lad mig gøre mig selv mere forståelig - aldrig nemt for mig, men jeg
prøver

Det jeg mente med at den ikke kunne boote ind i 9 er, at det er en af de
nye G4 FireWire 800, hvor Apple ikke gør det muligt at boote 9. Kun
under X som Classic. Der er nemlig masser af hjælp at hente for folk der
ikke kan installere The Sims under Classic; "Boot i 9 og installer, så
virker det" er hjælpen
Men det kan jeg jo ikke på en FW800.

Mojn, Thomas

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 06-03-03 21:29

> [...]

> under X som Classic. Der er nemlig masser af hjælp at hente for folk der
> ikke kan installere The Sims under Classic; "Boot i 9 og installer, så

Jeg har lavet en komprimeret dmg fil med en minimum OS9 startsystem og
OSX udvidelser på. Hent det og åbn i Disk Copy , så kan du vælge den som
classic system i OS X under Systeminstillinger > Classic. Du kan også
kopiere systemmappen til HD eller du kan bruge den til at installere OS
9 fra CD.

Det er OS 9.1 der ligger på dmg'en og det understøtter Jaguar.

http://www.tradewho.com/classic-c.dmg ; 16,2 MB

Serveren er åben når min computer er tændt, dvs ikke om natten.
--
Jesper

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-03-03 23:57

Jesper Ørsted <not@home.invalid> wrote:

> [...]
> 9 fra CD.
>
> Det er OS 9.1 der ligger på dmg'en og det understøtter Jaguar.

Mmmmmjaaahhhh men er det ikke det samme vi er ude i nu?
En FW800 vil IKKE boote rent ind i Mac OS 9!

Igen, det er ikke fordi jeg ikke kan køre Classic, det er muligheden for
at boote rent ind i 9 jeg ikke kan.

Please læs mine posts, jeg er så ked af hvis i gør jer ulejligheder for
min skyld. Som jeg skriver kan jeg IKKE boote OS 9. Lad os starte der
fra

Mojn, Thomas

--
"The only thing the Germans ever gave their blessing to, is sneezing."
"France is only going to join, if we tell them there's Truffles in

- Dennis Miller, om Tyskland og Frankrigs holdning til krigen mod Irak.

Fra : Bitbucket

Dato : 07-03-03 00:05

> [...]

> Please læs mine posts, jeg er så ked af hvis i gør jer ulejligheder for
> min skyld. Som jeg skriver kan jeg IKKE boote OS 9. Lad os starte der

Den skal heller ikke /boote/ i 9, den skal bruge det som classic
environment eller når valgt som sådanne til at få installeret en fuld
OS9 fra en MacOS 9 system CD og det kan de nye PowerMac G4 godt.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-03-03 15:33

> [...]

> environment eller når valgt som sådanne til at få installeret en fuld
> OS9 fra en MacOS 9 system CD og det kan de nye PowerMac G4 godt.

OK, sorry, så er det bare mig der er tungnem

Som jeg skrev i min første post, så installerer "The Sims" OK under
Classic, mens "Livin' Large" ikke kan. Det du siger er altså at:

1: Jeg henter det disk image du har lavet
2: Bruger det som Classic, til at ...
3: Installere en fuld Mac OS 9 fra en System CD

og hvad så derfra? Og hvorledes adskiller det "nye" Mac OS 9 sig fra det
Classic environment der var installeret de jeg fik computeren?

Du må undskylde, en slem forkølelse har vist erstattet det meste af min
hjerne med snot - nogen vil mene det kun kan være en forbedring

Mojn, Thomas

Fra : Bitbucket

Dato : 07-03-03 15:58

> [...]

> Du må undskylde, en slem forkølelse har vist erstattet det meste af min
> hjerne med snot - nogen vil mene det kun kan være en forbedring

Nå der ligger allerede en classic environment på din HD? Det troede jeg
ikke var tilfældet.

Og hvorfor vil Livin' Large ikke installere under Classic? Har du prøvet
at gå i Systeminstillinger > Classic og genstarte classic med udvidelser
slået fra?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-03-03 20:58

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> Nå der ligger allerede en classic environment på din HD? Det troede jeg
> ikke var tilfældet.

Næhh, men det skrev jeg nu

> Og hvorfor vil Livin' Large ikke installere under Classic? Har du prøvet
> at gå i Systeminstillinger > Classic og genstarte classic med udvidelser
> slået fra?

Jepper! Men som skrevet har mange problemer med at installere det under
Classic. Det hele går på, om nogen ved om det _kan_ lade sig gøre, eller
om man skal afvente at Aspyr gør noget ved det.

Men tak for hjælpen anyway!

Mojn, Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 07-03-03 21:26

> [...]

> Classic. Det hele går på, om nogen ved om det _kan_ lade sig gøre, eller
> om man skal afvente at Aspyr gør noget ved det.

du kender ikke nogen du kan prøve tricket som jeg forslog ?

(ved godt det er en lidt omvej, mens hvis du kender en anden der har The
sims på en mac der kan boote i OS 9 kan du jo installere livvin large på
den og så kopiere tilbage på din mac...)

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-03-03 23:50

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> sims på en mac der kan boote i OS 9 kan du jo installere livvin large på
> den og så kopiere tilbage på din mac...)

Jo, jeg har min gode gamle G3/266/MT stående. jeg har godt nok
organ-doneret dens HD som en ekstra til den nye G4, men jeg tror jeg har
en gammel 6 GB jeg kan smide i den.

Så jo, jeg gør som du sagde
Nu er det jo heller ikke verdens undergang, så jeg får det nok til at
virke.

Næhhh HVAD der er verdens undergang er, at man ikke kan købe en iPod i
Århus når man vil! Jeg var i samtlige Fredgaard'ere og de havde udsolgt.
Selv den 20 GB jeg gik efter, og troede ville være nemmest at få fat i
var udsolgt. Nå, men det er da på sin vis godt nyt, Apple sælger en
shitload af de hersens iPods

Kontaktede også OfficeLine på Viborgvej, men de går hjem kl. 15.45 om
fredagen, og da jeg skal fra Horsens kunne jeg ikke nå det. De havde
ellers en 20 GB på lager.

Jaja siger i, køb den da på nettet hos f.eks. Computerstore.dk - det gør
jeg da osse, men fanden sgu fanden fuck, det ville da være sjovt at have
leget med den i weekenden, ikke

Nå, men det gav mig lejlighed til at checke de Århusianske
Fredgaard-butikker igennem. Hvem vandt?

Ryesgade!
Jeg har være der inde før, og var ikke imponeret. Men i dag gik jeg ind,
og spurge en gut der faktisk var ved at tale i telefon, om de havde
nogen 20 GB iPods. Han checkede det og sagde nej, og ringede så rundt
til de andre Fredgaard for at høre om de havde nogen. I mens lyttede jeg
til en sælger, der hjalp en ung pige (studerende sikkert) med nogle
spørgsmål om en iBook.

"Jamen" sagde han, "vi får en ny sending Office hjem i morgen. Så kom
bare ind med din iBook, så skal jeg nok installere det for dig. Bare kom
tidligt, det er lørdag og vi lukker jo tidligt".

Det er service! Den på Østergade er også god, dem i Magasin kan rende
mig! NordCenter Stor har jeg ikke været i, siden jeg gik på Grafisk
linie på teknisk skole. Jeg gad ikke ta' bussen der ud

Nå, men det blev jo til en lang review af Århus og dens Fredgaard'ere,
måske burde jeg lave en tilsvarende over værtshuse. Anne-Lises bar og
"Hos Anders", så er jeg sjældent kommet videre )

Mojn, Thomas

Fra : Christian Bech

Dato : 08-03-03 13:58

engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) skrev:

> [...]

>mig! NordCenter Stor har jeg ikke været i, siden jeg gik på Grafisk
>linie på teknisk skole. Jeg gad ikke ta' bussen der ud

Det er der heller ingen grund til. Fredgaard i Storecenter Nord er
intet mindre end forfærdelig. Lige nu er det eneste de har på lager en
eMac. Desuden prøver de at sælge udgåede modeller til ågerpriser.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Fra : Jens

Dato : 09-03-03 02:13

> Det er der heller ingen grund til. Fredgaard i Storecenter Nord er
> intet mindre end forfærdelig. Lige nu er det eneste de har på lager en
> eMac. Desuden prøver de at sælge udgåede modeller til ågerpriser.

Det er nu ikke helt korrekt. For 3 dage siden var jeg deroppe, hvor de
rigtigt nok kunne byde på en eMac i udstillingen. Men den var ledsaget
af en iMac (15" TFT) og en iBook (12"). Sidstnævnte placeret i et
glasskab.

Jeg så ingen udgåede modeller i butikken (muligvis Windows-PC'ere, men
dem studerede jeg ikke nærmere).

/Jens

Fra : Christian Bech

Dato : 09-03-03 21:31

webdezign@ofir.dk (Jens) skrev:

> [...]
>rigtigt nok kunne byde på en eMac i udstillingen. Men den var ledsaget
>af en iMac (15" TFT) og en iBook (12"). Sidstnævnte placeret i et

Du har fuldstændig ret. Jeg gik forbi en time efter, jeg havde skrevet
mit indlæg. Til gengæld følger den nuværende overflod efter en
periode, hvor Mac slet ikke har været repræsenteret i butikken.

>Jeg så ingen udgåede modeller i butikken (muligvis Windows-PC'ere, men
>dem studerede jeg ikke nærmere).

Min mistroiskhed overfor dem skyldes, at de over et år efter
IceBookens introduktion havde " nedsat" en lokumsbrædt-iBook til
9900,-. Sælgeren prøvede ovenikøbet at overbevise mig om, at det var
en god handel.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-03 23:12

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> IceBookens introduktion havde " nedsat" en lokumsbrædt-iBook til
> 9900,-. Sælgeren prøvede ovenikøbet at overbevise mig om, at det var

Det er dæleme heller ikke sjovt at sælge computere. Du må regne med, at
de har købt den iBook til kr. 10.000,- engros og har regnet med at sælge
den til kr. 12.500,-. Så er det ikke ret sjovt at skulle sælge den til
9.900,-.
Vi var to her i byen, der købte den oprindelige iMac hos
Fredgaard. Vi lærte chefen for computereafdelingen lidt at kende i den
periode, da vi jævnligt var i butikken. Han var ved at gå i gulvet, hver
gang vi kunne fortælle ham, at nu var iMac blevet opgraderet igen, og
det var lige blevet annonceret aftenen før. Så vidste han godt, at han
ville tabe penge på de maskiner, han allerede havde hjemme. Hvis han da
ikke kunne finde et godtroende fjols.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 09-03-03 23:25

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

> [...]
>de har købt den iBook til kr. 10.000,- engros og har regnet med at sælge
>den til kr. 12.500,-. Så er det ikke ret sjovt at skulle sælge den til

Nænej, de havde den skam ikke fremme dengang maskinen var ny, så enten
har de glemt den ude på lageret eller også havde de indkøbt den
billigt efter modellen forlængst var udgået.

> [...]
>det var lige blevet annonceret aftenen før. Så vidste han godt, at han
>ville tabe penge på de maskiner, han allerede havde hjemme. Hvis han da

De fandt vist et godtroende fjols - den forsvandt i hvert fald hurtigt
efter. Jeg gik nemlig og ventede på, at de skulle sætte den ned til
6.000.

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-03 16:36

> [...]

> en gammel 6 GB jeg kan smide i den.
>
> Så jo, jeg gør som du sagde
> Nu er det jo heller ikke verdens undergang, så jeg får det nok til at

Prøv lige at sige sådan noget herhjemme Spil er da ret vigtigt !!
Jeg er spændt på om Dracula virker i classic, skal prøve at installere
det lidt senere, deuden vil jeg ikke købe livin large før _du_ har fået
det til at virke, så barre kom igang

> [...]
> Selv den 20 GB jeg gik efter, og troede ville være nemmest at få fat i
> var udsolgt. Nå, men det er da på sin vis godt nyt, Apple sælger en
snip

> [...]
> måske burde jeg lave en tilsvarende over værtshuse. Anne-Lises bar og
> "Hos Anders", så er jeg sjældent kommet videre )

Det var da rart med et review, så man er klar når man en dag kommer til
den jyske hovedstad

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-03-03 17:54

> [...]

> Jeg er spændt på om Dracula virker i classic, skal prøve at installere
> det lidt senere, deuden vil jeg ikke købe livin large før _du_ har fået

Jamen jeg tog tyren ved hornene (eller noget i den stil) og satte den
gamle 266'er G3 til. I med en gammel 6GB HD, i med en OS 9 CD, installér
og reboot. Så var det bare at installere The Sims, Livin' Large, House
Party og Hot Date.

Så netværkede jeg den nye og den gamle Mac, kopierede The Sims mappen
over på den nye og nu har min Sim ...

.... allerede fået en Hot Date. Han har også psykiske problemer, sover
ikke nok og drikker lidt for meget ... vent, er det min Sim eller mig?
Hmm, skulle vist aldrig have fået det til at virke )

Mojn, Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 10-03-03 18:25

> [...]

> ikke nok og drikker lidt for meget ... vent, er det min Sim eller mig?
> Hmm, skulle vist aldrig have fået det til at virke )

ski' godt ! det er lidt svært engang imellem, da jeg ringede hjem for
et par uger siden, fik jeg at vide at 2 af ungerne havde fået barn
sammen, brændt huset ned (og dermed forlist barnet
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-03-03 20:45

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> ski' godt ! det er lidt svært engang imellem, da jeg ringede hjem for
> et par uger siden, fik jeg at vide at 2 af ungerne havde fået barn
> sammen, brændt huset ned (og dermed forlist barnet

Well som man siger, "Shit Happens" eller på Simiansk "Sihiti Haha"

Mojn, Thomas

PS: Jeg fik "desværre" ikke lavet backup af mine gamle Sims. De var en
lykkelig mand og kone, så flyttede mandens kæreste ind (en mand!) og så
sov konen på sofaen. Men de hyggede sig nu alle tre alligevel. Ja altså
bortset fra at konen var den eneste der arbejdede, men hun lod til at
være glad for at komme ud af huset!

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-03-03 19:33

On Mon, 10 Mar 2003 17:54:15 +0100, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1frm9fw.1c57k2210zne68N%engineering@boelskifte.dk>):

*LOL*

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Michael Holm

Dato : 06-03-03 19:30

> [...]

ved godt det er en lidt omvej, mens hvis du kender en anden der har The
sims på en mac der kan boote i OS 9 kan du jo installere livvin large på

(jeg har selv uden problemer, ligesom dig, installeret The Sims, i
classic, altså booted i X men har ikke prøvet livin large - og min
mac kan boote i 9)
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Bitbucket

Dato : 06-03-03 12:03

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> "The only thing the Germans ever gave their blessing to, is sneezing."
>
> - Dennis Miller, om Tysklands holdning til krigen mod Irak.

GULD!
global village idiots. - Paul Ginsparg.