Cannot add header...
Fra : Claus S

Dato : 13-03-01 22:29

Hvordan undgår jeg denne fejl?

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at d:\home\radiolimfjorddk\www\indhold.phtml:5) in afstem.php on
line 60

Siden fungerer godtnok for sig selv, men når jeg includer den i en anden
side, så opstår problemet

ligger på www.radiolimfjord.dk/index.html
script på www.radiolimfjord.dk/afstem.php

Takker

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 13-03-01 22:34

On Tue, 13 Mar 2001 22:28:55 +0100, "Claus S" <claus@skaarup.as>
wrote:

>Hvordan undgår jeg denne fejl?

fjerner spaces, linieskift og andet som kommer førend du sender en
header.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Claus S

Dato : 14-03-01 00:11

> fjerner spaces, linieskift og andet som kommer førend du sender en
> header.

Æhm... Det skal nok uddybes lidt. Hvad forstår du ved en header, og er det i
filen, jeg inkluderer, jeg skal kigge efter?

Dumme spørgsmål, men jeg er begynder.

mvh Claus

Fra : Ghashûl

Dato : 14-03-01 07:49

On Wed, 14 Mar 2001 00:11:11 +0100, "Claus S" <claus@skaarup.as>
wrote:

>Æhm... Det skal nok uddybes lidt. Hvad forstår du ved en header, og er det i
>filen, jeg inkluderer, jeg skal kigge efter?
>
>Dumme spørgsmål, men jeg er begynder.
>
>mvh Claus

Hej!

Der må absolut ikke være noget som helst output før headeren bliver
afsendt.
Du skal se på det som en helhed, så hvis du sender headeren i en
include fil, kan den godt virke for sig selv, men når du inkluderer
den er der output over den, og derfor vil den ikke.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Claus S

Dato : 14-03-01 13:15

> [...]
> den er der output over den, og derfor vil den ikke.
>
> --
> Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><

Er der mon en venlig sjel, der gider kigge på
www.radiolimfjord.dk/afstem.phps og fortælle mig, hvad det er, jeg skal
gøre?
Det er scriptkilden for sig selv. Den er inkluderet i siden
www.radiolimfjord.dk/index.html

På forhånd tak

mvh Claus

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-03-01 14:40

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
> Er der mon en venlig sjel, der gider kigge på
> www.radiolimfjord.dk/afstem.phps og fortælle mig, hvad det er, jeg skal
> gøre?

på linie 55 og 56 har du echo "balbfl"; det vil sige du "outputter" noget.
Du sender noget tilbage til brugeren fra serveren.
på linie 60 prøver du så at sætte en cookie med setcookie. Når du skal sætte
en cookie skal dette forgå før at output. I dit tilfælde før linie 55

Hilsen Michael

Fra : Claus S

Dato : 14-03-01 15:27

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sætte
> en cookie skal dette forgå før at output. I dit tilfælde før linie 55

Du har ret i, at det er den cookie, der skaber problemet, men hvor #¤%& skal
jeg så sætte den? Det hjelper ikke, at flytte den op over echo'erne, og jeg
synes ikke rigtig, den kan være andre steder. Nu har jeg fjernet den helt,
og så virker det, men det var ikke lige det, der var meningen.
Jeg outputter vel heller ikke noget i de 2 echo sætninger? De er jo en del
af en funktion, som først bliver kaldt længere nede.

HELP!

mvh Spørge-Claus

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-03-01 15:38

> Jeg outputter vel heller ikke noget i de 2 echo sætninger? De er jo en del
> af en funktion, som først bliver kaldt længere nede.

Det har du selvfølgelig ret i. havde lige overset det da strukturen ikke var
for kø

Hilsen Michael

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 14-03-01 16:05

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse

> Er der mon en venlig sjel, der gider kigge på
> www.radiolimfjord.dk/afstem.phps og fortælle mig, hvad det er, jeg skal
> gøre?

Hvis du skal lave noget som skriver en cookie, som du inkluderer i en anden
side, så bliver du nød til at sørge for at den side du inkluderer det i ikke
har udskrevet noget overhovedet, før du kommer til blokken:

if ((!$har_stemt) && ($stemme)){
$har_stemt = 1;
setcookie("har_stemt", "1", time() + 60);
stem($stemme);
}

Evt. kunne du proppe alle output-givende ting i den inkluderede side i
funktioner og så kalde den funktion der skriver cookie'en helt i toppen af
den inkluderende side, og kalde den/de resultat-visende funktioner længere
nede, hvor du gerne vil have outputtet.

Sådan som du gør det nu er i hvert fald helt forkert, du kan ikke bare
inkludere en side midt i en anden og så få et output der ser sådan her ud:

her er body af den inkluderende side

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 14-03-01 22:56

> Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
> started at d:\home\radiolimfjorddk\www\indhold.phtml:5) in afstem.php on
> line 60

Fejlen undgår du ved at starte alle php-dokumenter med

<?php
ob_start();
?>

og slutte dem med

<?php
ob_end_flush();
?>

se mere på http://www.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php
--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Claus S

Dato : 15-03-01 14:14

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev i en meddelelse
> Fejlen undgår du ved at starte alle php-dokumenter med

> [...]
Tusind tak. Jeg bøjer mig i støvet for din store visdom
Nu virker det sgu!!

mvh Claus
**Happy**