Skal man fake sin emailadresse her?
Fra : Lars Brink

Dato : 04-03-03 09:49

De sidste dage har jeg postet og svaret et par gange i denne gruppe.

Nu bli'r jeg over-spammet med åndssvage useriøse emails fra hele verden.

Var det en fejl at skrive sin rigtige emailadresse på? Er det p.g.a.
disse postinger at jeg nu får de mest suspekte emails?

Indebrændte hilsner fra Lars

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 04-03-03 10:00

Jeg gør det, og jeg håber da at det hjælper.

Jeg har også en anden mailadresse på mit studie, den bliver stort set hver
eneste dag forsynet med 10-15 ligegyldige mails.

Hvis ens mailadresse først er blevet sluppet løs på det frie spammer marked
er der nok ikke noget at gøre ved det, desværre...

Køb dit eget domænenavn med tilhørende mulighed for noget mailboks, så kan
du selv styre hvornår det er på tide at kalde sig noget andet.

Jeg mindes at Poul H. Pedersen i nogle af sine indlæg her i gruppen
inkluderede muligheden for at de dummeste spammere selv blacklistede sig hos
OSIRIS (er det ikke det det hedder?).

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-03-03 10:06

In dk.edb.mac, Lars Brink wrote:

> Var det en fejl at skrive sin rigtige emailadresse på? Er det p.g.a.
> disse postinger at jeg nu får de mest suspekte emails?

Ja, det kan nok ikke udelukkes, desværre.

Løsningen er at tilføje noget til din adresse som kan fjernes ved
mail, f.eks. lars.FJERN_MIG.brink@mailme.dk. Så fremgår det også klart
at der skal fjernes noget for at den virker.

Enten det, eller brug en mail der hostes på en server med et arsenal
af spamfiltrering, f.eks. spamassasin eller lignende.

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-03-03 19:15

Lars Brink <larsbrink@mailme.dk> writes:

> Var det en fejl at skrive sin rigtige emailadresse på? Er det p.g.a.
> disse postinger at jeg nu får de mest suspekte emails?

Sandsynligvis. Det mest effektive er at du skifter adresse, og
fremover benytte en fiktiv på usenet (se fx. min adresse). Alternativt
ændrer du adresser ift. usenet, og ser tiden an mens du får fingre i
noget software til at frasortere skidtpost.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-03-03 01:33

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Sandsynligvis. Det mest effektive er at du skifter adresse, og
> fremover benytte en fiktiv på usenet (se fx. min adresse).

Det sjove er så at fx min mail adresse er god nok, men jeg får ikke
noget spam på den overhovedet... Er det ikke underligt.

> Alternativt
> ændrer du adresser ift. usenet, og ser tiden an mens du får fingre i
> noget software til at frasortere skidtpost.

Og hvis man leder efter et program til at frasortere skidt posten kan
jeg lige nævne at jeg nu har brugt spamfire igennem et stykke tid. Og
det ser ud til at det er rigtig godt. Der er stadig en del skidt post
men man behøver ikke læse den før end man kan slette den... Programmet
er dog kun til OS X brugerne... Fungere fint som gratis version med
mulighed for at sortere på en enkelt mailkonto. Ønskes flere muligheder
må man dog slippe lidt slanter ved kasse 1...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-03 13:43

spam@robra.dk (Nicolai Brandt) writes:

> Det sjove er så at fx min mail adresse er god nok, men jeg får ikke
> noget spam på den overhovedet... Er det ikke underligt.

Jo lidt. Måske spammerne har sat deres satan-maskiner op til at
ignorere adresser der indeholder ordet "spam". Måske din udbyder har
et spamfilter. Måske du bare er heldig. Jeg ville ikke satser på det,
og har derfor fået min spam-adresse til at bounce al mail.

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-03 18:47

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> Det sjove er så at fx min mail adresse er god nok, men jeg får ikke
> noget spam på den overhovedet... Er det ikke underligt.

Jeg tror også, det har betydning, hvilke nyhedsgrupper, man skriver i.
Det er således mit indtryk, at det ikke er så galt i de danske grupper.
Jeg synes, at jeg får mere spam, når jeg skriver i de internationale
nyhedsgrupper. Som jeg også har skrevet i en anden tråd, har jeg nogle
enkelte gange skrevet i en fransk gruppe, når jeg kunne klare mig med
enstavelsesord. Kort efter er jeg så begyndt at få fransk spam. Men det
er kun enkelte gange, og det ebber hurtigt ud. Hvis du kun skriver i
danske grupper, kan det således være forklaringen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 05-03-03 15:16

Lars Brink <larsbrink@mailme.dk> wrote:

> De sidste dage har jeg postet og svaret et par gange i denne gruppe.
>
> Nu bli'r jeg over-spammet med åndssvage useriøse emails fra hele verden.

Lave en fake adresse i din "from", og sæt din ægte adresse i "reply-to".

Virker for mig, og jeg får ikek en skid spam.

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981
http://titancity.com/articles/religions.html

http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen i DK