Vedr. støj i MDD maskiner...
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-03-03 16:49

Jeg ved ikke om det er kommet alle for øre, men lige for en ordens
skyld:

MDD maskinerne har blæsere, der kan være noget støjende. Det har Apple
nu taget konsekvensen af og tilbyder, at man mod betaling af
forsendelsen - ca. 150 kr - kan få tilsendt et nyt sæt blæsere.

I praksis foregår det ved at man på nedenstående adresse udfylder med
maskinens serienr og ens navn og adresse.

Når man har byttet rundt på blæserne sender man de gamle retur.

https://depot.info.apple.com/generic/index.html

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-03-03 17:04

in article 1fr980d.13x20trsf6nr2N%wannabee@post5.tele.dk, Stig Leerbeck at
wannabee@post5.tele.dk wrote on 03/03/03 16:49:

> MDD maskinerne har blæsere, der kan være noget støjende.

Hystade!

--
/peter

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-03-03 20:39

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fr980d.13x20trsf6nr2N%wannabee@post5.tele.dk, Stig Leerbeck at

> Hystade!

Indrømmet!

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-03-03 21:00

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om det er kommet alle for øre, men lige for en ordens
> skyld:
>
> MDD maskinerne har blæsere, der kan være noget støjende.

_Noget_ støjende!?! MEGET støjende.

Det er dog ikke så meget lydtrykket, men nærmere frekvensen hvor støjen
ligger, som er problemet. Den går igennem vægge og hjerneskal, av!

Jeg glæder mig til at se hvor godt dette kit virker, men jeg venter
stadig på en bedre løsning fra http://www.verax.de.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lars Brink

Dato : 04-03-03 11:43

Stig...du er en guttermand

Jeg er på kanten af et nervesammenbrud over den vanvittige larm fra
maskinen...jeg bestiller flux...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 13-03-03 22:39

> [...]

> nu taget konsekvensen af og tilbyder, at man mod betaling af
> forsendelsen - ca. 150 kr - kan få tilsendt et nyt sæt blæsere.

Næhh, ikke os der har købt Dual 1.25 GHz. Den larmer også som IND I
HELVEDE men vi kan ikke få hjælp.

Mojn, Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-03-03 23:44

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Næhh, ikke os der har købt Dual 1.25 GHz. Den larmer også som IND I
> HELVEDE men vi kan ikke få hjælp.

De nye FW800 modeller? Det lyder ikke særligt lovende...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-03-03 17:37

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> De nye FW800 modeller? Det lyder ikke særligt lovende...

Ja, men det er nok mig der er sart (og en gang influenza hjælper heller
ikke på tolerancen :)

Jeg hørte nemlig en af de "originale" MDD'ere i dag, og der er ingen
sammenligning trods alt. Jetfly vs. Bybus. Min FW800 er meget mere
stille, men den giver en lavfrekvent brummen der irriterer mig lidt. Det
har noget at gøre med hvad jeg ellers laver, har jeg lagt mærke til.
Hvis jeg har fjernsynet kørende i baggrunden generer det ikke, men hvis
jeg lytter til iTunes kan jeg godt høre den.

Og så har det jo også noget at gøre med, at hvis man som jeg gør nu
tænker (skriver) om det, så hører man det, ellers lægger man ikke mærke
til det.

Men den larmer mere end min gamle Platinum G3/266. Men nu har jeg
selvfølgelig også to 1.25 Ghz under hjælmen, modsat én 266'er så mon
ikke jeg lever med det.

Kort sagt, jeg tror nu at det er mig der er sart.

Mojn, Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-03-03 22:53

> [...]

> Og så har det jo også noget at gøre med, at hvis man som jeg gør nu
> tænker (skriver) om det, så hører man det, ellers lægger man ikke mærke

Pyha! Jeg venter i øjeblikket på Apple's kit til de gamle MDD'ere og det
skulle gerne nedsætte støjen en del, så det ville være skidt hvis de nye
maskiner også larmede. Jeg har hørt en af dem i et lokale med en del
støj, og her var den ikke til at skille fra den anden støj. Det er jeg
ret sikker på, at min egen maskine ville kunne.

> [...]
> ikke jeg lever med det.
>
> Kort sagt, jeg tror nu at det er mig der er sart.

Det bliver man hurtigt. Jeg kom fra en Cube, så skiftet til en MDD var
overvældende!

Jeg afventer også tests af kittet fra Verax http://www.verax.de som
lover godt. Hvis det er meget bedre end Apple's løsning, så vil jeg nok
købe det.

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-03-03 00:29

In article <1frs6sr.12thyzh7a5ogiN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Næhh, ikke os der har købt Dual 1.25 GHz. Den larmer også som IND I
> HELVEDE men vi kan ikke få hjælp.

Jeg vil da gerne, helt uden beregning, bytte din maskine ud med en mere
støjsvag model.

--
MVH
Martin Edlich