Udskrivning fra InDesign
Fra : Henning Prøhl

Dato : 28-02-03 21:40

Jeg har flere problemer med min Mac , som ingen hidtil har kunnet
forklare mig.
Jeg håber der er bid her.

Jeg kører OSX 10.2.4 på en G4, InDesign 2.0.2 og en Brother HL-1270N.
Hvis der er illustrationer i et dokument (tiff, eps, psd) kan jeg ikke
skrive siden ud.
Hvis jeg slår udskrift af billeder fra, kan jeg skrive siderne ud med
tekst og grå kasser, hvor der er billeder.

Jeg kan heller ikke printe pdf-filer ud
Jeg kan derimod godt printe billeder/illustrationer ud fra Photoshop
og Illustrator.

Jeg kan heller ikke åbne postscript-fonten Helvetica Neu 2 i InDesign,
men kan godt bruge andre ps-fonte.

Hvorfor??

Henning Prøhl
2021 2390
adorant@tdcadsl.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 10:01

Henning Prøhl <adorant@BXJZLtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> og Illustrator.
>
> Jeg kan heller ikke åbne postscript-fonten Helvetica Neu 2 i InDesign,

Hej Henning.....

De problemer har jeg også lidt af.....du kan omgå dem ved at gemme en
kopi af dit arbejde/arkivet på dit skrivebord.

Og smide arkivet ned på det printercentralikon, du lægger i dock´en.

Så virker det hos mig, men print-menuen FRA/I Adobeprogrammerne til en
PS-printer vil ikke fungere, og jeg har femogtyve forskellige
ghostdrivers, PPD´er, FOO´er m.m.

Adobe.dk er orienteret og har videresendt problemet til Adobe.us

Dét med din font véd jeg ikke - der er 10 forskellige Helvetica Neue i
InDesign 2.0.2, men ingen der specielt indikerer PS?

Med PDF er det det samme - gem en kopi på skrivebordet og print derfra.

Held og lykke

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Henning Prøhl

Dato : 01-03-03 23:02

mortenlind@mac.com (Morten Lind) skrev:
> [...]
>kopi af dit arbejde/arkivet på dit skrivebord.
>
>Og smide arkivet ned på det
>printercentralikon, du lægger i dock´en.

Hej Morten
Tusind tak for dit råd - det virker - dog kun med en pdf af
dokumentet.
Hvis jeg trækker en kopi af ID dokumentet ned på
printercentral-ikonet, åbnes InDesign hvorefter
følgende meddelelse fremkommer: Programmet InDesign sluttede uventet.
Og så er jeg lige vidt.
Jeg må leve med at lave pfd af det hele for at kunne skrive ud.

Hilsen
Henning

--
Henning Prøhl