Card reader/writer
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-03 21:33

Jeg er kommet i besiddelse af en sådan fætter til USB, der ser ud til at
kunne læse og skrive til SmartMedia og memory cards på størrelse med
PCMCIA kort.
Men der står ikke noget fabrikatnavn på den, men typen/modellen er:
UISC3SE
Prøvede den med et SmartMedia kort i, men den efterlyste noget software.
Det kunne dog ikke findes via automatikken på nettet. En Googlesøgning
gav henvisning til en tyrkisk og en koreansk side, men de sprog er ikke
lige min stærke side
Ikke fordi det er så nødvendigt, at få den til at virke, men jeg er jo
en stædig Mac-bruger, så jeg kunne god ttænke mig at få fingre i den
software.

Nogen der kender til det her og kan hjælpe. Så vil jeg være taknemlig.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-02-03 22:18

"Mich. Ottosen" wrote:

> Nogen der kender til det her og kan hjælpe. Så vil jeg
> være taknemlig.

Det du skal ha' fat i er en USB-driver til at lægge i mappen
Udvidelser, så vil der dukke en "disk" op på dit skrivebord
når du putter et hukommelseskort i kortlæseren.

Jeg har to forskellige USB-kortlæsere, men det er andre fabri-
kater, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en driver.

Du kan også være så uheldig, at der kun findes en Windows dri-
ver til den pågældne enhed.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-03 22:57

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det du skal ha' fat i er en USB-driver til at lægge i mappen
> Udvidelser, så vil der dukke en "disk" op på dit skrivebord
> når du putter et hukommelseskort i kortlæseren.

Kære Niels. Tak for svar.
Jo, enheden efterlyste netop noget software, men det virkede ikke. Og du
har ret i, at det først er når kortet kommer i læseren, at den reagerer.

> Jeg har to forskellige USB-kortlæsere, men det er andre fabri-
> kater, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en driver.

Øv, det var en skam. Men hvad er fabrikatet på den med den lange
kryptiske UISC3SE (hvor jeg dog 'hader' den slag uigennemskuleige
forkortelser)

> Du kan også være så uheldig, at der kun findes en Windows dri-
> ver til den pågældne enhed.

Det håber jeg ikke. Den koreanske HP viste noget med MacOS 8.+, men der
var ikke nogen virksom download link.
Så den anonyme fætter har åbenbart noget MacOS noget ....

Men som allerede sagt er problemet ikke større end min stædighed.
SmartMedias læser jeg da bare fra kameraet* og andre PCMCIA enheder
ryger da lige ind i slottet på min PB. Men jeg har nogle Macvenner, som
måske kunne få brug for enheden Og så skal den da bare virke, når
jeg afleverer den.

*Kameraet er et Olympus Camedia C2040 - mit første (til låns) digitale
kamera. Jeg må sige, at jeg er imponeret over kvaliteten til skærmbrug.
Den store linse? Nå, men det er jo lige så dybt OT som sikler
Kameraet er for øvrigt lige så uhandy ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-03-03 07:49

"Mich. Ottosen" wrote:

> [...]
> ryger da lige ind i slottet på min PB. Men jeg har nogle Macvenner, som
> måske kunne få brug for enheden Og så skal den da bare virke, når

PCMCIA enheder er lidt noget andet, jeg har selv PCMCIA adap-
terer til h.h.v. SmartMedia og CompactFlash Card, så jeg hurtigt
kan overføre billeder til den bærbare.

> [...]
> Den store linse? Nå, men det er jo lige så dybt OT som sikler
> Kameraet er for øvrigt lige så uhandy ....

Jeg troede egenlig at al snik-snak er on-topic i denne gruppe,
og at det eneste krav er, at man er Mac-bruger....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-03 10:33

> [...]

> Jeg troede egenlig at al snik-snak er on-topic i denne gruppe,
> og at det eneste krav er, at man er Mac-bruger....

Tak, Niels - det gør min flyvskhed mere udholdelig(for mig selv,
forståes)
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 28-02-03 23:12

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Ikke fordi det er så nødvendigt, at få den til at virke, men jeg er jo
> en stædig Mac-bruger, så jeg kunne god ttænke mig at få fingre i den
> software.

De fleste kortlæsere har slet ikke brug for software. De understøttes
direkte af "USB Mass Storage" i Mac OS -- svjh fra 8.6 og fremad (eller
også var det 9.0 ... det er der sikkert nogen der kan huske bedre jeg).
Så tjek om, du har USB Mass Storage installeret

/hc

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-03 23:42

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> De fleste kortlæsere har slet ikke brug for software.

Som nævnt reagerer min kortlæser netop med at kræve noget software,
såååå .... ?

> [...]
> også var det 9.0 ... det er der sikkert nogen der kan huske bedre jeg).
> Så tjek om, du har USB Mass Storage installeret

Den eneste fil, jeg har der matcher er: 'IOUSBMassStorageClass.kext'
(således søgt og fundet i Sherlock) fra den 10sept01 v. 1.1.2

er det den du mener? Den er tilsyneladende ikke særligt virksom

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 01-03-03 18:31

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Som nævnt reagerer min kortlæser netop med at kræve noget software,
> såååå .... ?

Ok, lad mig være mere præcis: De fleste kortlæsere har ikke brug for
anden software end den i MaC OS-indbyggede, fordi de følger diverse
standarder for "storage" på USB. Hvis din har brug for mere, så har
fabrikanten ikke været så intelligent, og der er desuden overvældende
ssh for at han kun har tænkt på PC-drivere, da de fabrikanter der er
intelligente nok til at tænke på mac-støtte, plejer at gøre det ved at
følge standarderne.

> Den eneste fil, jeg har der matcher er: 'IOUSBMassStorageClass.kext'
> (således søgt og fundet i Sherlock) fra den 10sept01 v. 1.1.2
>
> er det den du mener? Den er tilsyneladende ikke særligt virksom

Beklager, men jeg kender ikke til OS X, jeg er fortsat OS 9-bruger. Så
jeg kan ikke vurdere om USB-driveren er korrekt installeret på din
maskine.

/hc

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-03-03 12:45

> [...]

> software.
>
> Nogen der kender til det her og kan hjælpe. Så vil jeg være taknemlig.

Det kunne være en Mr Platinum dims og nedenstående driver kan måske
bruges: <http://www.carry.com.tw/downlaod.htm>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-03-03 17:44

> Det kunne være en Mr Platinum dims og nedenstående driver kan måske
> bruges: <http://www.carry.com.tw/downlaod.htm>

Tak for henvisningen, jeg har downloadet den driver og skal prøve
fætteren af ved en senere lejlighed, den står cirka 160 km herfra ....
såååå.

Iøvrigt en pudsig oplevelse af besøge den HP, du angiver, med Mozilla.
Teksten står og blinker i rammerne. Så man skal være 'hurtig på øjnene'

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-03-03 13:57

> Det kunne være en Mr Platinum dims og nedenstående driver kan måske
> bruges: <http://www.carry.com.tw/downlaod.htm>

Nu har jeg prøvet de anviste drivere, det virker. Tak for hjælpen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen