OS X login hjælp
Fra : Franz Berliner

Dato : 28-02-03 09:36

Min computer opfører sig altså lidt besynderligt for tiden..

Efter at have genstartet min maskine kan jeg ikke logge ind som min
almindelige user mere.

Jeg får skærmen hvor jeg skriver password ind, herefter ligner det at
den begynder at logge normalt ind, men lige efter desktop baggrunden er
kommet frem, bliver jeg smidt tilbage til login skærmen.

Jeg kan godt logge ind som root.

Jeg har kørt en Repair Priveleges. Ellers aner jeg ikke hvad jeg skal
gøre - nogle ideer?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-02-03 09:55

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Jeg får skærmen hvor jeg skriver password ind, herefter ligner det at
> den begynder at logge normalt ind, men lige efter desktop baggrunden er
> kommet frem, bliver jeg smidt tilbage til login skærmen.

Fandt ud af at jeg kan logge ind igen hvis jeg fjerner "preferences"
mappen fra user>library

Det giver anledning til et nyt spørgsmål:

Hvilken fil kan være skyld i problemerne? Jeg ville jo gerne kunne
bevare mine settings, og gerne uden at skulle flytte dem tilbage én af
gangen. (det er ikke loginwindow.plist - som ellers var den jeg logisk
troede det ville være).

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 28-02-03 12:58

On 28/02/03 9:54, in article 1fr34q2.g6x3mg4vxf2sN%stuff@kampp.dk, "Franz
> [...]

> bevare mine settings, og gerne uden at skulle flytte dem tilbage én af
> gangen. (det er ikke loginwindow.plist - som ellers var den jeg logisk

Tja, du kan kopiere/lave en back-up af Preferences inden du sletter den, og
så flytte arkiverne tilbage en efter en indtil du har fundet fejlen.
Brug ditto i Terminal til at kopiere så evt. resource-forks kommer med:

# sudo ditto -rsrcFork ~/Library/Preferences ~/Library/Preferences-backup

/R

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 28-02-03 13:15

On 28/02/03 12:58, in article BA850D5A.259%nowhereman@nowhereland.mil,
"Richard Kruse Nees" <nowhereman@nowhereland.mil> wrote:

> [...]
> Brug ditto i Terminal til at kopiere så evt. resource-forks kommer med:
>
> # sudo ditto -rsrcFork ~/Library/Preferences ~/Library/Preferences-backup

Husk, at der også er en eller flere usynlige arkiver i Preferences-mappen,
bl.a. '~/Library/Preferences/.GlobalPreferences.plist'

/R

Fra : Bitbucket

Dato : 28-02-03 15:06

> [...]

> Brug ditto i Terminal til at kopiere så evt. resource-forks kommer med:
>
> # sudo ditto -rsrcFork ~/Library/Preferences ~/Library/Preferences-backup

cpmac kommandoen i terminalen sikre at resourcegrenen også kommer med.

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-03 17:41

In dk.edb.mac, Bitbucket wrote:

> cpmac kommandoen i terminalen sikre at resourcegrenen også kommer med.

Men den bevarer ikke rettighederne på de filer der bliver kopieret,
det er kun ditto der kan klare begge dele.

   "The ships hung in the sky
   in much the same way that bricks don't."

Fra : Franz Berliner

Dato : 03-03-03 09:41

Richard Kruse Nees <nowhereman@nowhereland.mil> wrote:

> Tja, du kan kopiere/lave en back-up af Preferences inden du sletter den, og
> så flytte arkiverne tilbage en efter en indtil du har fundet fejlen.

Det var jo det jeg forsøgte at undgå

Jeg har taget det lidt i klumper. Flyttede ca. 100 filer med over i den
nye preferences mappe ud af 3-400 i den gamle. Det hele kører fint nu.
Heldigt at jeg havde slået root user til ellers ved jeg ikke lige
hvordan jeg skulle være kommet ind og flyttet preferences mappen.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb