mærkelig mappe/terminalus
Fra : Michael Holm

Dato : 24-02-03 16:04

har en mappe på serveren, hvor der er en gruppe der har adgang til .
gruppen består af 6 personer inkl. mig som er administrator.
mappen ejes af en helt 7 person.

fra terminal kan ses flg. oplys. drwxrwx---

som jo betyder at det er en mappe hvor ejer og gruppe og ingen anden har
read/write og execute ret.

men....

når jeg logger på fra en anden mac er det lidt underligt:
alle på nær af mig som er admin. på maskinen kan se alle filer i mappen
hvorfor kan jeg ikke ??

Den forskel jeg kan se i måden man logger sig på, på er at som admin. på
serveren hvor jeg hele harddisken som "sharepoint" og navigere mig ned
til mappen, mens de andre får "Users" mappen op som "sharepoint" og
navigere sig hen til mappen...

Er dette en Unix feature eller hur

(hvis jeg er rent fysisk ved serveren kan jeg godt se filerne, når jeg
er logget på som admin.)

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk