iPhoto-filer ét sted?
Fra : Eliasen

Dato : 23-02-03 13:30

Kan det ikke lade sig gøre for mig, at lade alle mine billeder ligge ét sted
og dermed komme afsted med at se dem i iPhoto på andre maskiner i huset uden
at disse klient-maskiner nødvendigvis skal hente hele billedfilen ned
lokalt. Det piner mig, at jeg ikke kan lave ændringer i et billede og have
den opdaterede udgave på andre maskiner. I iTunes kan man bede den om _ikke_
at importere filerne til lokalmaskinen, men jeg kan ikke hitte en
tilsvarende funktion i iPhoto.

Is it me???

--
Eliasen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-02-03 15:55

Eliasen <FJERNDETTEeliasen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> den opdaterede udgave på andre maskiner. I iTunes kan man bede den om _ikke_
> at importere filerne til lokalmaskinen, men jeg kan ikke hitte en

Gør sådan her på "klient-maskinerne":

Find filen "com.apple.iPhoto.plist" i mappen:
"/Users/BrugerNavn/Library/Preferences".

Åbn den i en teksteditor og find linien:
<string>/Users/BrugerNavn/Pictures/iPhoto Library</string>

ret den til:
<string>/Volumes/ShareNavn/iPhoto Library</string>

BrugerNavn: Dit eget anvendte navn.
ShareNavn: Navnet på disken med billederne, evt. med stien til dem.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Eliasen

Dato : 23-02-03 18:57

"Preben Bødker Nielsen" <spam-01@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>

> BrugerNavn: Dit eget anvendte navn.
> ShareNavn: Navnet på disken med billederne, evt. med stien til dem.

Ja, sgu! :)

Takker og bukker. Nu kan fruen holde snitterne fra serveren og blive
siddende ovenpå med den bærbare.

--
Eliasen