Jaguar - kan suppen klare det?
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-02-03 16:58

Hej (igen) alle

Newsreader til 10.2.2 (Jaguar)?

Forslag udbedes (som I kan se, er jeg glad for MacSoup 2.4.6)

Kan man starte under 9, selvom startdisken er sat til 10 (under 10) -
ved en eller anden smart tastkombination? (Skifter i øjblikket frem og
tilbage mellem startdiske, men det er jo liiidt besværligt)

Og er det rigtigt, at Shelock under 10 ikke bruges til at lede efter
filer, men derimod comm. F ?

venlig hilsen

Martin

--
| 55.01.46N - 11.50.37E | | www.ammentorp.org |

and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-03 17:19

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hej (igen) alle
>
> Newsreader til 10.2.2 (Jaguar)?
>
> Forslag udbedes (som I kan se, er jeg glad for MacSoup 2.4.6)

MacSOUP 2.5b.2

> Kan man starte under 9, selvom startdisken er sat til 10 (under 10) -
> ved en eller anden smart tastkombination? (Skifter i øjblikket frem og
> tilbage mellem startdiske, men det er jo liiidt besværligt)

Ja, men kan ikke huske hvordan...andre ?

> Og er det rigtigt, at Shelock under 10 ikke bruges til at lede efter
> filer, men derimod comm. F ?

Ja, og det går stærkt

> venlig hilsen
>
> Martin

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Holm

Dato : 22-02-03 17:40

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> MacSOUP 2.5b.2
fungere fint !

> Ja, men kan ikke huske hvordan...andre ?

når du vil starte op i OS X kan du blot holde x nede under opstart,
desværre duer det ikke at holde 9 nede for at starte op i OS 9

> Ja, og det går stærkt

ja eller brug feltet øverst i et "Finder-vindue" til at søge efter noget
i den mappe du er i, i vinduet.

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-02-03 19:40

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> når du vil starte op i OS X kan du blot holde x nede under opstart,
> desværre duer det ikke at holde 9 nede for at starte op i OS 9

Fint,da konen helst vil ha' maskinen til at starte i 9 - det bliver den
så bare sat til, og jeg kan styre x'et (ikke konen, og nej hun bliver
ikke byttet: Vi har boet sammen i 26 år)

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-02-03 09:51

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> når du vil starte op i OS X kan du blot holde x nede under opstart,
> desværre duer det ikke at holde 9 nede for at starte op i OS 9

Nu har jeg prøvet det - der lød en startlyd to gange, maskinen startede
op i 10. Men det gjorde den også i dag - altså virker det til at
startdisken er ændret. Det jeg søger er ikke en permanent ændring, men
kun mulighed for opstart i 10, når jeg ønsker.

Da jeg havde ændret startdik og bootede i 9, fik jeg den kedelige
"maskinen blev ikke lukket rigtigt ned....." dialog og ventede en kvart
formiddag på at den undersøgte HD'en. kedeligt.

venlig hilsen

Martin