Hvilket mail program er det bedste til OS ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-02-03 17:09

Entourage (kan det bruges gratis?)

Eudora

Mail

Netscape

Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?

Hvor ligger e-mail lydene i OS X ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bitbucket

Dato : 21-02-03 17:30

> Entourage (kan det bruges gratis?)

Det bedste. Kan købes i "løs vægt" til $99 eller som en del af Office X
pakken.

> Eudora
>
> Mail

En decideret "letvægter". Kan ikke ret meget.

Entourage kan http://soundsetcentral.com/

> Hvor ligger e-mail lydene i OS X ?

Entourage ligger den i mappen Entourage Sound Sets som ligger i
Microsoft User Data

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-02-03 18:41

On Fri, 21 Feb 2003 17:29:53 +0100, Bitbucket wrote
(in message <1fqqqop.1h7j1rpj8omcvN%dev@null.invalid>):

> Det bedste. Kan købes i "løs vægt" til $99 eller som en del af Office X
> pakken.

Nier-agtig.

> En decideret "letvægter". Kan ikke ret meget.

Sikke noget bæ at sige. Mail er absolut den bedste. (Og kom bare an )

Tungt shit.

Mail kan.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-02-03 08:50

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Sikke noget bæ at sige. Mail er absolut den bedste. (Og kom bare an )

Sørg bare for aldrig nogensinde at løbe tør for diskplads mens mail.app
kører. Jeg har oplevet at den glemmer alt om hvor mails er og alt
indhold i Inbox'en forsvinder.

Jeg har prøve at slippe af med Eudora i flere år - men vender tilbage
igen og igen. Det er dejligt stabilt. Super hurtigt og kan det hele. De
kunne dog godt lige tage at kliste mailboksene sammen med
maillist/preview vinduet ligesom på windows versionen.

Entourage er også fint - og noget pænere end Eudora, men vanvittigt
langsomt ved søgning på meget store mailbokse. Og så har datafilen en
tendens til at vokse helt vildt.

Begge kan afspille de lyde man vil have dem til.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 09:11

In dk.edb.mac, Franz Berliner wrote:

> Entourage er også fint - og noget pænere end Eudora, men vanvittigt
> langsomt ved søgning på meget store mailbokse. Og så har datafilen en
> tendens til at vokse helt vildt.

Jeg siger det lige igen, GyazMail er IMHO det bedste mailprogram til
OS X, hvis man altså kan leve uden IMAP-understøttelse. Det er dog
planlagt til en af de kommende versioner.

<http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/>

   "The ships hung in the sky
   in much the same way that bricks don't."

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-02-03 14:25

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> OS X, hvis man altså kan leve uden IMAP-understøttelse. Det er dog
> planlagt til en af de kommende versioner.

Det ser fint ud. For mig er IMAP dog ret væsentligt lige nu. Men hvis
det kun er POP ser det ud til at være dejligt simpelt.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 15:01

> [...]

> OS X, hvis man altså kan leve uden IMAP-understøttelse. Det er dog
> planlagt til en af de kommende versioner.

Ja, Jonas - det er pænt. En japansket udgave af Mail
Hvad betyder IMHO? - I Mit Hjertes Overbevisning? I Mandens
Højglanspolerede Overtalelsesevner?....
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Bitbucket

Dato : 24-02-03 15:46

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, Jonas - det er pænt. En japansket udgave af Mail
> Hvad betyder IMHO? - I Mit Hjertes Overbevisning? I Mandens
> Højglanspolerede Overtalelsesevner?....
> M.

In My Honest Opinion

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 17:24

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> In My Honest Opinion

Hæ, hæ - pretty close, huh? Tak skal du ha´
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-03 23:05

> Hæ, hæ - pretty close, huh? Tak skal du ha´

Eller: In My Humble Opinion.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-02-03 14:43

On Mon, 24 Feb 2003 15:01:29 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fqw47n.185oqpl7lm1z7N%mortenlind@mac.com>):

Ikke Meget at Henrykkes Over

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-03 23:05

> [...]

> OS X, hvis man altså kan leve uden IMAP-understøttelse. Det er dog
> planlagt til en af de kommende versioner.

Nu bruger jeg godt nok IMAP, men bare af nysgerrighed: Hvad får folk til
at have besværet med at lave et mail-program, når der nu er masser andre
at vælge mellem, for så ikke at reklamere noget videre for det. For det
gør de da ikke, vel?
Og hvad kan GyazMail? Det ligner bare en Mail med andre ikoner
og knapper.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 10:45

In dk.edb.mac, Henrik wrote:

> [...]
> at have besværet med at lave et mail-program, når der nu er masser andre
> at vælge mellem, for så ikke at reklamere noget videre for det. For det

Nej, de reklamerer ikke voldsomt for den, men det kan være det er
fordi den stadig er i beta. Jeg tror dog de varmer op til en kampagne,
bl.a. har hjemmesiden fået et voldsomt tiltrængt løft (før var det
bare en tekstside, ingen grafik eller noget).

> Og hvad kan GyazMail? Det ligner bare en Mail med andre ikoner
> og knapper.

Det er det egentlig også, men den viser konti på en rarere måde en
mail gør, synes jeg, og den har bedre mulighed for at implementere
regler.

Jeg har skrevet et kort indlæg om nogle af dens fotræffeligheder her:

   <http://verture.net/03/godt_alternativ1102>

   It's just a job. Grass grows, birds fly,
   waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-02-03 12:30

> [...]

> regler.
>
> Jeg har skrevet et kort indlæg om nogle af dens fotræffeligheder her:

Jeg har kigget på dit site - nydeligt i øvrigt.

Kan GyazMail importere fra Netscape 4.X under OS 9 ? Jeg har 500 i min
adressebog og derfor har jeg ikke skiftet mail klient selvom jeg gerne
ville.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 16:47

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg har kigget på dit site - nydeligt i øvrigt.

Takker (:

> Kan GyazMail importere fra Netscape 4.X under OS 9 ? Jeg har 500 i min
> adressebog og derfor har jeg ikke skiftet mail klient selvom jeg gerne
> ville.

GyazMail får sine adresser fra Address Book, så hvis du kan få dem ind
i Address Book skulle der ikke være nogle problemer med at gøre dem
tilgængelig for GyazMail.

Der følger nogle scripts med i scriptMenu.app, der kan importere fra
Netscape, men om det er NN4.x eller 7.x ved jeg ikke.

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.
-- Terry Prachett

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-02-03 14:44

On Tue, 25 Feb 2003 10:44:36 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <b3fdu4$1llga8$2@ID-112111.news.dfncis.de>):

Ned med Gyazmail

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-02-03 14:41

On Mon, 24 Feb 2003 9:10:30 +0100, Jonas Voss wrote
(in message <mk0pi-v31.ln1@zaphod.local>):

Ned med GyazMail

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-03 18:10

> Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?
>
> Hvor ligger e-mail lydene i OS X ?

Fik du ikke læst svaret igår? MAIL kan afspille en frit valgt
email-notification.
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-02-03 18:42

On Fri, 21 Feb 2003 17:08:59 +0100, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fqqq1r.1nqtlub10g5faeN%jesper@gylling.net>):

> [...]
>
> Mail
>
> Netscape
>
> Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?

Jesper, du kan roligt vælge Mail. Det er langt den bedste. Eudora kommer sig
aldrig over sin 'nier-hed' og Netscape er for tung at danse med. Mail er
perfekt. Jeg ser heller aldrig en spam mere.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-02-03 19:48

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Mail er
> perfekt. Jeg ser heller aldrig en spam mere.

Mail er dejlig let og visuelt lækker, MEN:
Kun mulighed for txt og rtf - ikke html, som man tit modtager fra
windåser (nu skulle html nok ikke have været blandet ind i email i sin
tid, men det er html så sandelig nu - se bare apples egne *news -
paradoksalt ikke?)
html-rendering er MEGET langsom (så lån dog Safari's!!!) og uden
valgbart standard charset.
Kan du leve uden, og uden integration med kalender (hvorfor f*en kan man
ikke linke til iCal og omvendt?!) så anbefaler jeg osse mail.app.

At mail.app's problemer i høj grad skyldes omverdenen gør dem ikke
mindre.
--
Mvh. Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-03 20:13

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> leve uden, og uden integration med kalender (hvorfor f*en kan man ikke
> linke til iCal og omvendt?!) så anbefaler jeg osse mail.app.

Jeg spurgte engang her i gruppen om det der RTF i stedet for HTML i
Mail. Jeg fik at vide, at i e-mail var det stort set det samme. Jeg
synes da også, Apples egne nyhedsbreve og andre e-mail i HTML står meget
flot. Her sammenligner jeg med Eudora, hvor de fleste ser herrens ud.
Den tid det tager at åbne en HTML-mail med billeder regnede jeg med
skyldtes, at det tager tid at downloade billedet. Jeg bruger IMAP og
ikke POP3. Jeg ved ikke om POP3 henter billeder med det samme og dermed
er hurtigere.
Mail er fint integreret med adressebogen. Jeg begynder bare at
skrive en persons navn i To:-feltet, og straks dukker alle, det passer
på, op. Jeg ved ikke helt, hvordan en e-mail kan koordineres med en
kalender, men det er nok mig, der er gammeldags.
Det er rigtigt, at Mail ikke er det mest avancerede, og det er
ikke så fleksibelt alle steder. Til gengæld er det meget flot og viser
især Apples nyhedsbreve etc. flot. Det har også et meget fint
spam-filter, man kan bruge CocoAspell stavekontrol etc. Muligheder for
flere konti, IMAP og POP3, markering af bestemte e-mail med farver er
bare selvfølgeligheder. Jeg synes altså, det kan nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-02-03 21:54

> [...]
> skyldtes, at det tager tid at downloade billedet. Jeg bruger IMAP og
> ikke POP3. Jeg ved ikke om POP3 henter billeder med det samme og dermed
Ja, det er en stor del af forklaringen på langsomme html-mails pga.
eksterne filer. Men Entourage er altså lige lidt hurtigere, og deres
"maskine" er ellers langsommere.
> [...]
> på, op. Jeg ved ikke helt, hvordan en e-mail kan koordineres med en
> kalender, men det er nok mig, der er gammeldags.
Jeg vil gerne kunne linke emails, filer osv. med aftaler og "to
do"-opgaver i iCal. Det kan Entourage.
> [...]
> flere konti, IMAP og POP3, markering af bestemte e-mail med farver er
> bare selvfølgeligheder. Jeg synes altså, det kan nok.
Fuldstændig enig. Det var bare lidt for og imod, hvor jeg synes at imod
var i undertal og at kalde mail.app for "fuldstændig" ikke helt passer i
mine krav. Andre personer, andre krav. Eller andre tider, andre krav.
Jeg har for cirka en måned siden netop droppet mail.app for en periode
efter daglig glæde over programmet i flere måneder. Det er jo så dejlig
let med IMAP (og POP3 med udeladelse af serversletning - jeg husker din
forespørgsel på forskelle og gode IMAP-udbydere i sin tid, dengang
cykelindlæg var en daglig ting)
--
Mvh. Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-03 22:40

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jeg vil gerne kunne linke emails, filer osv. med aftaler og "to
> do"-opgaver i iCal. Det kan Entourage.

De ligger udenfor min forestillingsevne, hvordan det kan være relevant:
"Kl. 14.00 møde med Mortensen om min fremtid i firmaet. Her er et link
til hans seneste e-mail, hvor han sender feriebilleder fra St. Anton".
Eller er det, hvis e-mailen indeholder en relevant adresse eller hvad?
Nå, det er sikkert bare fordi, jeg aldrig har vigtige aftaler, ud over
med tandlægen.

> Fuldstændig enig. Det var bare lidt for og imod, hvor jeg synes at imod
> var i undertal og at kalde mail.app for "fuldstændig" ikke helt passer i
> mine krav. Andre personer, andre krav. Eller andre tider, andre krav.

Jeg synes også, ordet fuldstændig er meget misvisende. Der er vel ingen
programmer i det hele taget, der er fuldstændige. De er hver især gode
til forskellige behov. Men et program kan måske være så lille og
behæftet med problemer pga. manglende funktioner, at man kan kalde de
ufuldstændigt. Det kan være et e-mailprogram, der slet ikke kan vise
HTML ordentligt, som ikke kan vise æøå i halvdelen af de e-mail, man
modtager og den slags.
Tillad mig en bilanalogi: Der er vel ingen biler, der er
fuldstændige. De hurtige har ikke plads til seks børn og svigerforældre.
De rummelige er langsomme og klodsede. De økonomiske er små og
langsomme. Vi kan også bruge en cykelanalogi: De hurtige har ikke plads
til indkøb, mangler skærme og er ikke terrængående. De praktiske med
plads til indkøb og barnestol er langsomme og tunge etc. Hvilken cykel
er fuldstændig?

> [...]
> let med IMAP (og POP3 med udeladelse af serversletning - jeg husker din
> forespørgsel på forskelle og gode IMAP-udbydere i sin tid, dengang

Jeg lever med IMAP hos UNI2. Jeg har hele 100 MB plads, og det fungerer
sådan set fint. Det eneste problem er, at Mail ikke må lave en papirkurv
på niveau med indboksen. Alle andre bokse skal være underbokse til den.
Det kan Mail ikke klare. Så når jeg sletter en e-mail, så er den væk.
Der er ikke nogen papirkurv, man kan hente den op fra igen. Jeg har en
gang slettet en vigtig e-mail på den måde. En ulempe ved Mail er jo, at
man bare lige skal strejfe slettetasten på tastaturet for at slette en
e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-02-03 15:53

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> indeholder en relevant adresse eller hvad? Nå, det er sikkert bare
> fordi, jeg aldrig har vigtige aftaler, ud over med tandlægen.

Det kan være meget smart, hvis man eksempelvis skal til et møde, hvor
adressen og Kraks-koordinatet står i din adressekartotek, mens
dagsordenen ligger som en blandt 1.000 mails. Ikke at jeg bruger det
selv, men jeg testede engang MS-Office 2001, og her synes jeg det var
mam.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-02-03 13:23

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> html-rendering er MEGET langsom (så lån dog Safari's!!!)

Mon ikke også dette bliver tilfældet når Safari kommer ud af
betastadiet. WebCore vil således kunne danne grundlag for Mail,
Mac-Hjælp og TextEdit.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 21-02-03 19:09

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?
Mozilla burde kunne afspille lyde, men er pt ramt af en bug:
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=189808

Mozilla & Apples Mail har begge bayesian filtrering af spam

Til de fleste andre programmer kan bayesian filtrering fås som et
separat program:
http://maccentral.macworld.com/news/0302/12.spamsieve.php

Når det kommer til stykket, så er det et spørgsmål om personligt
temperament. Mit råd er, at du prøver at kigge på dem alle og så vælger
den (eller dem) der passer til netop dig

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-03 20:01

> [...]
>
> Mail
>
> Netscape
>
> Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?

De almindelige lyde ligger jo i system/bibliotek/sounds. Går du ind i
Mails indstillinger og åbner menuen med lyde, er der nederst et punkt,
hvor man kan tilføje/fjerne lyde. Klikker man på det, får man en liste
over lyde i ~/bibliotek/sounds, hvor ~ er ens hjemmemappe (er det ikke
det normale symbol).
Det lader altså til, at man bare skal lægge lydene i Sounds
mappen i mappen bibliotek i ens hjemmemappe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-02-03 14:31

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Entourage (kan det bruges gratis?)
>
> Eudora
>
> Mail
>
> Netscape

Jeg bruger GyazMail, det holder:

<http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/>

> Hvilke af disse kan afspille en frit valgt E-mail notification ?

Det kan GyazMail, men den skal ligge i lydmappen, som Münster
påpegede.

          Reach out and grep someone.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-02-03 15:51

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Entourage (kan det bruges gratis?)

Ja, men ikke uden at du gør dig skyldig i lovbrud.

> Mail

Nydelig klient. Eller er der PowerMail.

> Netscape

Overvej Mozillas mail. Der skulle være spamfilter på vej ind i den.

-j

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 24-02-03 15:45

> Mail

Stemmer jeg for. Simpelt, gratis, og integreret med Mac OS X's systemer
servicer, fx. iChat, Addressebogen osv.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981