Teledk adsl og ældre mac ??
Fra : jakob

Dato : 20-02-03 09:51

Jeg skal bestille en adsl løsning det skal fungere med en pc og en ældre
mac (8600 med os 9.1). Jeg har kig på et teledk tilbud bestående af et
adsl modem, skillefilter og evt en router.

Det er meningen at forbindelsen skiftevis skal bruges til macen og pc,
muligvis begge samtidig via en router.

Det er sikkert helt banalt men jeg vil bare lige sikre mig at jeg ikke
overser noget, og vil derfor gerne vide om der er noget specielt jeg
skal være opmærksom på, og om teledk adsl fungerer uden problemer med
mac ?? Og skal der bruges andet udstyr end netkort i de to maskiner ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 10:07

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> skal være opmærksom på, og om teledk adsl fungerer uden problemer med
> mac ?? Og skal der bruges andet udstyr end netkort i de to maskiner ??

Hej Jakob........det kører bare......det er nemmere end at indstille et
modem.
God fornøjelse - ER der ikke netkort i 86´eren?

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Magnus Rohde

Dato : 20-02-03 11:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> ER der ikke netkort i 86´eren?

Jo der er et indbygget 10MB ethernet indbygget, og det er med RJ45 stik
og det hele, så det er ikke nødvendigt med en transciever.

Magnus
--
http://www.webdesignlab.co.uk/niksthings/masking.html

Fra : jakob

Dato : 20-02-03 12:49

> Hej Jakob........det kører bare......det er nemmere end at indstille et
> modem.
> God fornøjelse - ER der ikke netkort i 86´eren?

Jo det er der, den maskine jeg egentlig skulle have på var en performa
6400 men der opdagede jeg til min store overraskelse at den ikke havde
netkort

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-02-03 12:49

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> skal være opmærksom på, og om teledk adsl fungerer uden problemer med
> mac ?? Og skal der bruges andet udstyr end netkort i de to maskiner ??

Du skal slet ikke bestille hos TDC med mindre alle andre muligheder er
udelukket.

Bestil hos CyberCity - det fungerer upåklageligt.

Du skal bruge en switch til dele forbindelsen mellem 2 computere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : jakob

Dato : 20-02-03 13:59

> Du skal slet ikke bestille hos TDC med mindre alle andre muligheder er
> udelukket.

Nu er forbindelsen ikke til mig selv men en kollega. De har teledk i
forvejen og det skal bare være så ensrettet som muligt. Derfor bliver de
teledk. Når du ikke er begejstret for teledk er det så fordi du mener
det funger dårligt med mac, eller er det ideologisk betinget ??

Venlig hilsen

Jakob