mac priser
Fra : Rune Glerup

Dato : 17-02-03 14:08

Hej nyhedsgruppe,

Jeg står og skal til snart at købe en ny computer (en af de 3 iBookmodeller,
sandsynligvis), men da jeg indenfor nær fremtid flytter til London tænkte
jeg på om det muligvis var billigere at købe den der. Så hvis der er nogen
fra bemeldte gruppe der har noget kendskab til priserne derovre, ville jeg
være meget taknemmelig for at høre mere.

Venlig hilsen,

Rune Glerup

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-02-03 14:33

Rune Glerup <glerup@e-box.dk> wrote:

> [...]
> fra bemeldte gruppe der har noget kendskab til priserne derovre, ville jeg
> være meget taknemmelig for at høre mere.

Du sparer nok lidt, men du får intet dansk keyboard.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : pingvinen

Dato : 17-02-03 16:01

Softwaren der følger med, kan du vælge at få på dansk, men du skal have
udskiftet dit keyboard hvis du vil bruge ÆØÅ, og det koster somregel 700 kr.
Så besparelsen er nok forsvundet der.

http://www.foxpop.ndirect.co.uk/pc/ibook/keyboard_1.jpg
som du måske kan type på det her uk keyboard, så er æøå erstattet med ; : og
* tror jeg nok det er, men er du vand til hvor placeringerne ligger på dit
keybaord (blindskrift) er det ligemeget :)

Da mac's priser er meget faste ''overall in the world'', skal du ikke regne
med at kunne spare flere tusinde kroner.

--
---
Med venlig hilsen

I'm a UNIX lover. I'm a Linux lover.
And that's why I'm a Mac lover now, really.

Fra : Lestat

Dato : 17-02-03 16:14

Jeg har for ca. et år siden købt min iBook hos Novodrom i Tyskland.
Besparelsen inkl. lidt ram var på knap et par tusinde kroner så vidt jeg
husker. Grunden er lidt billigere priser samt den lavere moms. Det var
muligt at få den leveret med dansk tastatur. No prob.

Det skulle undre mig om det ikke også kan lade sig gøre i England, da jeg
ligeledes har hørt at levering med dansk tastatur kan lade sig gøre selv i
USA. Jeg skulle mene at maskinen er en anelse billigere i England end
Danmark, men jeg har ikke undersøgt det.

/Morten

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-02-03 18:18

Mange tak for de mange svar!

Venlig hilsen,

Rune

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-03 13:58

> Du sparer nok lidt, men du får intet dansk keyboard.

Lidt er helt præcis 1.096 kr. på nedenstående konfiguration.

Pris på http://store.apple.com (UK): 799 pund = 8893,61 Dkr.
Pris på http://store.apple.com (DK): 9.990 Dkr.

Begge incl. VAT/moms.

Konfiguration: