Min Quark er underlig
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-03 21:48

Jeg er rendt ind i et besynderligt problem. QuarkXpress 4.1 har pludselig
ikke klip,kopier osv. Hverken via genvejstaster eller
i menuen. En genstart af programmet hjalp ikke. En genstart af maskinen
hjalp. Et par timer senere efter intensivt arbejde, var den gal igen.
Denne gang hjalp det at genstarte programmet. Der er ikke installeret nyt
på maskinen i længere tid, ligesom der heller ikke er sket opdateringer af
programmerne.
Maskinen er en G3 ( den gamle grå DT) 244 mb ram og OS9.1

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-02-03 23:45

Hej Frank.

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> i menuen. En genstart af programmet hjalp ikke. En genstart af maskinen
> hjalp. Et par timer senere efter intensivt arbejde, var den gal igen.

Hmm, det lyder sært.

Første råd, når Quark er sær, er at smidde dens prefs ud. Hjælper det?
Har du for nyligt haft frys/bomber? Det kan lave smadder i
Quark/pref-filen.

Du har ikke problemet i andre programmer?

Virker det bare ikke, eller bibber Quark af dig?

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-03 08:51

sadyhr@mail.tele.dk writes:
>Hmm, det lyder sært.
>
>Første råd, når Quark er sær, er at smidde dens prefs ud.
Det har jeg gjort, men det ser ikke umiddelbart ud til at være det, der er
problemet

>Hjælper det?
>Har du for nyligt haft frys/bomber?
Ja, i forbindelse med lukning af iCab, som er bekrevet i en anden tråd -
hvorfor tænkte jeg ikke lige på at det kan have forbindelse med hinanden.
Jeg tror lige jeg renser maskinen for iCab ting, smider Quark-pref ud og
ser hvad der sker.

>Du har ikke problemet i andre programmer?
Nej

>Virker det bare ikke, eller bibber Quark af dig?
Det virker bare ikke

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Dan Henriksen

Dato : 17-02-03 13:22

Hej,

Smid Quark preference filen ud, den ligger sammen med Quark.
Virker det ikke kan du prøve at smide Finder prefernce filen ud.

Genopbyg dit skrivebord - Kommando & alt tasterne holder du nede under
opstart.

Dan

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-03 19:11

dan@1way2print.net writes:
>Smid Quark preference filen ud, den ligger sammen med Quark.
>Virker det ikke kan du prøve at smide Finder prefernce filen ud.
Problemet er ikke permanent - lige nu virker det fint. Har desuden prøvet
at smide preference-filerne ud, var ikke entydigt det, der løste problemet

>Genopbyg dit skrivebord - Kommando & alt tasterne holder du nede under
>opstart.
Tjoo, jeg genopbygger skrivebordet rutinemæssigt - det er ikke i sig
sevlnogen løsning.
Jeg hælder mere til at det måske er et andet program, der skaber ravage
(se anden tråd om iCab, der opfører sig underligt)

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 17-02-03 19:57

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

[klip]
> Jeg hælder mere til at det måske er et andet program, der skaber ravage
> (se anden tråd om iCab, der opfører sig underligt)

iCab laver mig bekendt kun ravage i sin egen webcache.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-02-03 08:25

moth@mothsoft.dk writes:
>iCab laver mig bekendt kun ravage i sin egen webcache.
OK - så meget indsigt har jeg ikke i iCab, men nu er den smidt ud og ikke
installeret igen.
Det bliver jo i virkeligheden vanskeligt at finde ud af hvad der har skabt
fejlen, da den netop er periodisk.
Nå - lige nu kører det fuldkommen som det skal. Tak til alle for råd og
dåd!

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-03 13:58

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> OK - så meget indsigt har jeg ikke i iCab, men nu er den smidt ud og ikke
> installeret igen.

Havde du "QuarkLink" Xtension aktiv.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-02-03 14:51

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-02-03 21:59

Hej Frank

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nej

Du skulle vel ikke have et program, som kan "stjæle" dine
tastaturgenvej? Så som Quickeys eller lign?

Og er det kun de der helt bestemte klip, kopier, sæt-ind, der er i udu?
Har du prøvet, om et andet program "samtidigt" har samme fejl?,

/Sebastian

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-02-03 23:00

sadyhr@mail.tele.dk writes:
>Du skulle vel ikke have et program, som kan "stjæle" dine
>tastaturgenvej? Så som Quickeys eller lign?
Nej, netop fordi Quark er så centralt i min hverdag, er alle den slags
ting fjernet. Programmet har kørt fuldkommen upåklageligt hidtil - hvilket
vil sige siden opgrade til 4.1

>Og er det kun de der helt bestemte klip, kopier, sæt-ind, der er i udu?
>Har du prøvet, om et andet program "samtidigt" har samme fejl?,
Kun Quark.

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-03 23:19

> [...]

> Nej, netop fordi Quark er så centralt i min hverdag, er alle den slags
> ting fjernet. Programmet har kørt fuldkommen upåklageligt hidtil - hvilket

4.11 formedentlig, i modsat fald har du en opgradering tilgode!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-03 07:27

spam-01@tdcadsl.dk writes:
>4.11 formedentlig, i modsat fald har du en opgradering tilgode!

4.11 - jeps, det er den!

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11