Safari og ftp
Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-03 09:53

Jeg har forsøgt at komme igennem til ftp.apple.com gennem Sarafi. Intet
sker.

Da jeg så i anden forbrindelse vil oprette forbrindelse til en mappe på
min Windows 2000 maskine, og dermed går ud på skrivebordet [»gå til
finder skjul alle andre« cmd-alt-crtl-F; defineret i QuicKeys ]
opdager jeg pludselig at Safari må have oprettet forbindelsen på en fra
IE uventet måde.

Der er pludselig to ekstra »fjerne« harddiskikoner på Desktoppen. Den
Og ja, jeg forsøgte to gange ...

Men: Det er måske sådan vi i fremtiden skal bruge ftp?

--
Per Erik Rønne

Fra : Bitbucket

Dato : 16-02-03 10:32

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> [...]
> Og ja, jeg forsøgte to gange ...
>
> Men: Det er måske sådan vi i fremtiden skal bruge ftp?

Hos mig åbner Safari Mozilla når jeg anmoder om en FTP adresse, hvor de
indstillinger ligger som bestemmer hvilket FTP program der skal anvendes
ved jeg ikke. Hos dig bruger den Finder og det kan man også direkte:

Tast Æble+K under Finder og indtast en ftp:// adresse , så bliver den
mountet på skrivebordet. Finderadgangen er dog rimelig buggy og
understøtter ikke upload.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-03 11:33

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> Hos mig åbner Safari Mozilla når jeg anmoder om en FTP adresse, hvor de
> indstillinger ligger som bestemmer hvilket FTP program der skal anvendes
> ved jeg ikke. Hos dig bruger den Finder

Hvor indstilles det?

> og det kan man også direkte:

> Tast Æble+K under Finder og indtast en ftp:// adresse , så bliver den
> mountet på skrivebordet. Finderadgangen er dog rimelig buggy og
> understøtter ikke upload.

Jeg har tidligere udvekslet filer gennem cmd-K med en anden Mac-bruger.
Gennem internettet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Bitbucket

Dato : 16-02-03 12:08

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvor indstilles det?

Som sagt det ved jeg desværre ikke.

> Jeg har tidligere udvekslet filer gennem cmd-K med en anden Mac-bruger.
> Gennem internettet ...

I AFP/IP formoder jeg, ikke i FTP

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-03 12:21

Bitbucket <dev@null.invalid> wrote:

> I AFP/IP formoder jeg, ikke i FTP

Jep.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-02-03 09:59

> Hvor indstilles det?

Hvis du stadig har IE installeret kan ftp protocol hjælperen indstilles
deri. Absurd at det er den eneste måde at ændre InternetConfig på i Mac
OS X.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-03 13:43

> Hvis du stadig har IE installeret

Da Safari stadig er for fejlbehæftet, er det nødvendigt. IE er dog også
fejlbehæftet, men ikke de samme steder .

Jeg tror i øvrigt ikke at jeg har til hensigt at afinstallere den.
Hvorfor skulle jeg dog det, med masser af hd-plads?

> kan ftp protocol hjælperen indstilles deri.

OK. Jeg tror nu ikke at jeg vil ændre derpå; spørgsmålet havde ren
skolastisk interesse ...

> Absurd at det er den eneste måde at ændre InternetConfig på i Mac
> OS X.

Ja.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-03 20:36

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Der er pludselig to ekstra »fjerne« harddiskikoner på Desktoppen. Den
> Og ja, jeg forsøgte to gange ...

Ha, ha jeg prøvede det samme, som du beskriver Per, men nåede dog at få
nogle flere ikoner på skrivebordet end dig inden jeg opgav og fandt
Fetch frem - og så opdagede jeg hvad der var sket.

Som sådan er det jo smart nok at bruge Finder til at browse FTP servere
med, men det er lidt forvirrende, at Safari åbner et vindue, som så
forbliver blankt. (Ja sådan gør den i hvert fald hos mig.) Hvis bare
Finder så fik lov til at åbne et vindue med FTP serverens indhold, som
så skulle poppe op _foran_ Safari ville det være fedt nok med denne
metode.

Noget helt andet er at Chimera fortsat gør et fremragende job. Jeg kan
næsten ikke få mig selv til at kvitte den.

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-03 21:03

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> Finder så fik lov til at åbne et vindue med FTP serverens indhold, som
> så skulle poppe op _foran_ Safari ville det være fedt nok med denne

Nu er det jo en beta, så måske skulle man foreslå dem det?
--
Per Erik Rønne