TDC Bredb
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-02-03 16:47

Jeg kan se på min TDC regning at nu skal jeg sørme til at betale et gebyr
for at have et fast IP nummer på min ADSL forbindelse!

Hvad er nu det for noget? Da jeg begyndte med ADSL kunne jeg vælge mellem
enten fast IP nummer eller to dynamiske. Er det ikke lidt for meget af det
gode at TDC så kommer næsten et år bagefter og vil have særskilt betaling
for noget jeg jo allerede har?

Ja, hvad mener gruppen om det?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-02-03 17:23

"Henrik G. Jacobsen" wrote:

> [...]
> gode at TDC så kommer næsten et år bagefter og vil have særskilt betaling

Det er noget svineri - sådan helt uden varsel bliver man præsenteret for et
gigantisk beløb på 30,- kr. pr kvartal.
Havde man så fåer et varsel og en valmulighed - men nej.
Bortset fra det vil jeg ikke undvære det faste IP nummer - så hellere
slæwesild 2 gange om ugen.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-02-03 17:38

in article 3E4E6959.17AD0F5A@adslhome.dk, Villy Erichsen at
brita-villy@adslhome.dk wrote on 15/02/03 17:22:

> [...]
> Havde man så fåer et varsel og en valmulighed - men nej.
> Bortset fra det vil jeg ikke undvære det faste IP nummer - så hellere

Ja, ja. Jeg forstår godt den ironiske undertone, det er da også helt i orden
at have den indfaldsvinkel. Men når alt kommer til alt så er der jo bare
tale om en "skjult" prisstigning. Ganske vist en meget lille én, men desto
mere synes jeg at det er en uværdig behandling af kunden.

Husk at TDC Bredbånd jo forudsætter at den almindelige fastnettelefon også
er i abonnement hos TDC, og så kan man jo regne ud at det er et 120 kr. om
året er latterligt lille i forhold til den samlede regning. Det er efter min
mening lidt lusket sådan at komme listende med krav om 10 kr. mere om
måneden.

Hvad ville du selv tænke hvis man handlede i en butik for et par tusind
kroner, varen bliver pakket i pose, du betaler, og på vej ud af døren så
kalder ekspedienten dig tilbage og beder dig om alligevel at betale 2 kr.
for posen?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 15-02-03 21:10

Henrik G. Jacobsen wrote:

<snip>
> [...]
> alt så er der jo bare tale om en "skjult" prisstigning. Ganske
> vist en meget lille én, men desto mere synes jeg at det er en

Prisstigningen er varslet ved årsskiftet, det er din pligt som
kunde /selv/ at holde dig ajour med nye priser (i henhold til
vilkårene for forbindelsen) - at jeg så heller ikke bryder mig
om at det kun varsles med lavest mulig stemmeføring er en anden
side af sagen.

Nå pyt, jeg kan heller ikke undvære fast IP, men har så til
gengæld den version der i gamle dage hed Netexpres, og kan ikke
helt finde ud af om jeg også skal hoste op med slanterne - det
viser sig vel på næste regning

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Nu ét totalt systemnedbrud siden 1997...

Fra : Olav Noergaard

Dato : 15-02-03 17:30

In <BA741F69.8C55%nospam@brakmark.dk> Henrik G. Jacobsen wrote:
> [...]
> gode at TDC så kommer næsten et år bagefter og vil have særskilt betaling

TDC er dygtige. Jeg har lige fået at vide, at jeg skal betale 6400 kr om året
for at få skjult nummer på 4 udgående numre, der er tilknyttet et 70 nummer og
omstilling..... Jeg har aldrig bedt om at få dem vist.

Olav

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-03 18:05

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Ja, hvad mener gruppen om det?

Hvad koster TDCs forbindelse egentligt?

Jeg har fast ip-nummer fra CyberCity. 360 kr./md. inclusive lån af
Cisco-router med indbygget dhcp-router.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-03 20:59

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvad koster TDCs forbindelse egentligt?
>
> Jeg har fast ip-nummer fra CyberCity. 360 kr./md. inclusive lån af
> Cisco-router med indbygget dhcp-router.

Ja, Fanden tage mig!!!!! Har lige set efter.......bål &
brand........ringer på mandag........hvad f..... er meningen? Man kan da
ikke tage penge for noget, der er betalt?

Ved bestilling skal man vælge mellem 1 fast eller to dynamiske og det
koster X penge, så det er betalt, så jeg holder med Henrik.....

Dét kan man ikke

Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-02-03 22:59

Per Rønne wrote:

> Hvad koster TDCs forbindelse egentligt?
>
> Jeg har fast ip-nummer fra CyberCity. 360 kr./md. inclusive lån af
> Cisco-router med indbygget dhcp-router.

Lad os lige lave nogle ordenlige prissammeligninger, hvor vi
oplyser hastighed (upstream/downstrem), og om der er en for-
nuftig router og fast IP med i prisen.

Min ADSL bliver leveret af Tiscali, det er en 512/512 Kilobit,
jeg har fast IP, og der medleveres en Cisco router.
Pris pr. kvartal = 1.635,- kr. incl. moms.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 16-02-03 01:38

Stofa Flatrate forbindelse 512/128 kr. 425,- pr md, der er fast ip
nummer og der medfølger et Motorola Surfboard 4100 kabelmodem.

Hvis hele familien skal på nettet koste det ekstra at låne/leje en
router

Glenn

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-03 05:04

Glenn Pedersen <maxi@homemail.com> wrote:

> [...]

Min forbindelse er den absolut billigste: 256/128. Men man kan
naturligvis få hurtigere forbindelser, som jeg imidlertid ikke har
villet betale for. Se i øvrigt på CyberCitys modem.

> Stofa Flatrate forbindelse 512/128 kr. 425,- pr md, der er fast ip
> nummer og der medfølger et Motorola Surfboard 4100 kabelmodem.

Ikke sammenligneligt, da forbindelsen kører gennem tv-antennen. Det
skulle dog kunne sammenlignes med Ishøj fællesantennes tilbud. Efter
hukommelsen: 150 kr/md for en forbindelse, der vistnok er hurtigere end
din.

Men så er det selvfølgelig også borgerne der selv ejer antennenettet. Og
folk køber selv kabelmodem + router og dhcp-server.

> Hvis hele familien skal på nettet koste det ekstra at låne/leje en
> router

Og kan du ikke fremover lægge svar /i bunden/ af det du citerer? Det gør
det lidt lettere for os andre.

Ja, du kan jo se hvordan jeg svarer. I øvrigt til mere end ét indlæg
samtidig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-03 10:24

> [...]

> det lidt lettere for os andre.
>
> Ja, du kan jo se hvordan jeg svarer. I øvrigt til mere end ét indlæg

Hej....
TDC bredbånd | ADSL 512/512
1.stk. Siemens bredbåndsmodem(Til låns(?))
1.stk. fast IP-adresse
Pris pr. kvartal kr.: 1740,-
Morten, der denne gang ser på regningen, inden jeg udtaler mig

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]