Åbn StofaNet ved pålogning?
Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 14-02-03 16:28

Hej alle!

Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
når man logger ind i OS 10.2.4?

Lars Kr. Sørensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 17:36

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Hej alle!
>
> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Er der ikke noget med en tråd fra forleden om netop dette emne og et
program som kan det der ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 14-02-03 22:48

> Er der ikke noget med en tråd fra forleden om netop dette emne og et
> program som kan det der ?

I så fald her jeg misset den. Kigger lige efter...

OK, nej - det var om noget andet, primært om Telias øvrige løsninger og
deres manglende evne til at fungere på Mac. Jeg var ude efter noget
andet. De to StofaNet login-programmer til Mac - Stoic og StofaNet Logon
- fungerer desværre ikke automatisk, og det var noget sådant, jeg ledte
efter.

Kan det mon lade sig gøre med AppleScript el l.?

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-02-03 23:50

Hejsa

> OK, nej - det var om noget andet, primært om Telias øvrige løsninger og
> deres manglende evne til at fungere på Mac. Jeg var ude efter noget
> andet. De to StofaNet login-programmer til Mac - Stoic og StofaNet Logon

Stofanet logon duer hos mig ikke emd system 7.5.5, gør det andet det? Og
hvor finder jeg det?

/Sebastian

> - fungerer desværre ikke automatisk, og det var noget sådant, jeg ledte
> efter.
>
> Kan det mon lade sig gøre med AppleScript el l.?

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 15-02-03 00:59

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Stofanet logon duer hos mig ikke med system 7.5.5, gør det andet det? Og
> hvor finder jeg det?

Ja, nu kunne jeg faktisk heller ikke finde det på nettet mere, men det
er et Cocoa-program, der (selvfølgelig) kun kører på X. Hvis du
alligevel er interesseret, har jeg selvfølgelig en kopi liggende.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 15-02-03 13:44

Hej Lars

> [...]

> er et Cocoa-program, der (selvfølgelig) kun kører på X. Hvis du
> alligevel er interesseret, har jeg selvfølgelig en kopi liggende.

Hmm, det kan jo ikke lige bruge til så meget; men måske en dag jeg får
brug for det, så du må gerne sende mig det.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Sven Rahbek

Dato : 14-02-03 22:29

lars@NOSPAMlarsonline.dk (=?ISO-8859-1?Q?Lars_Kristian_S=F8rense?= n wrote in message news:<1fqdp0m.insivc18fxvlgN%lars@NOSPAMlarsonline.dk>...
> Hej alle!
>
> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

I Safari (hvis det er den du bruger) under General skriver du ud for Homepage:
http://signon.stofanet.dk.
Venlig hilsen Sven Rahbek

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 14-02-03 22:55

Sven Rahbek <sven@etplus.dk> wrote:

> I Safari (hvis det er den du bruger) under General skriver du ud for Homepage:
> http://signon.stofanet.dk.

Tak for rådet. Fint nok, men ikke helt nok

Normalt starter jeg altid med at tjekke mail og nyheder, så det var jo
unægtelig nemmere, hvis jeg bare automatisk kunne logge på StofaNet, når
jeg loggede ind som User. Det må da kunne lade sig gøre...

Lars Kr. Sørensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-02-03 01:09

> [...]

> unægtelig nemmere, hvis jeg bare automatisk kunne logge på StofaNet, når
> jeg loggede ind som User. Det må da kunne lade sig gøre...

Indsæt Safari som Startup emne i Systemindstillinger.
Lad http://signon.stofanet.dk være din startside i Safari.
Bingo
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-02-03 23:50

Hejsa.

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Hej alle!
>
> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Hmm, jeg har lavet en lidt spøjs scriptet løsning til system 7.5.5.,
hvor jeg har lavet nogle scrpits i Quickkeys, som åbner mine post og
nyhedsprogrammer, og også åbner Lynx (tekstbrowser, så slipper jeg for
at vente på netscape etc og for at vente på billeder), efter åbning
åbner den så signon-siden, logger ind og skifter til post og nyheder og
henter dem.

Det plejer at virke.

Quickkeys kan i øvrigt sættes til at afvikle scripts X-antal minutter
efter startop, så mon ikke den til OSX understøtter tid efter login???

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Bech

Dato : 18-02-03 00:47

In article <1fqdp0m.insivc18fxvlgN%lars@NOSPAMlarsonline.dk>,
lars@NOSPAMlarsonline.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Jeg kører ikke OS 10, men hvis du kan lægge et bogmærke i en eller anden
"startup" mappe, så en browser starter på denne side, så virker det:

http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=1111111s001&pass=aaaa2222

hvor du erstatter 1111111 og aaaa2222 med dine egne koder.

Der findes vist også et *nix program med navnet "wget", der kan hente
siden for dig.
--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 25-02-03 15:55

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Man kan logge på med telnet i stedet for at bruge det sløve
www-interface, så hvis du laver et lille script til dit telnetprogram så
er det måske den nemmeste løsning?

- Jørgen

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 25-02-03 16:13

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Man kan logge på med telnet i stedet for at bruge det sløve
> www-interface, så hvis du laver et lille script til dit telnetprogram så
> er det måske den nemmeste løsning?

Det var lige præcis sådan noget, jeg havde forestillet mig. Problemet er
bare, at jeg ikke har en rygende f.. forstand på at lave scripts.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-02-03 20:01

Hejsa

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Det var lige præcis sådan noget, jeg havde forestillet mig. Problemet er
> bare, at jeg ikke har en rygende f.. forstand på at lave scripts.

Sådan et script, tror jeg nok, at jeg har, ellers kan jeg nemt lavbe
det, for jeg mener helt bestemt, at telnet har indbygget noget
scriptfidus, men der var da noget med, at Stofa ville lukke for den vej.

Nogen skrev det tidligere, ellers er der et lille kontrolpanel, der kan
(dete r til os 8-9 stykker)

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jacob Johansen

Dato : 25-02-03 21:30

Hejsa,

I kunne også lige tage et kig på denne her...

http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

Stofanet Sign-on til MacOSX/9

Jacob

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 25-02-03 23:01

Jacob Johansen <Jacob.Johansen@stofanet.dk> wrote:

> I kunne også lige tage et kig på denne her...
>
> http://home1.stofanet.dk/ginnerup/
>
> Stofanet Sign-on til MacOSX/9

Har den. Og Stoic, som jeg normalt bruger. Ingen af dem fungerer
desværre automatisk.

Lars Kr. Sørensen

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 25-02-03 23:01

> Sådan et script, tror jeg nok, at jeg har, ellers kan jeg nemt lavbe
> det, for jeg mener helt bestemt, at telnet har indbygget noget
> scriptfidus, men der var da noget med, at Stofa ville lukke for den vej.

Næ, det virker garanteret fint med Telnet. Ellers ville det vel ikke
kunne fungere med Stoic eller Stofanet SignOn. Er det ikke bare simple
Telnet applikationer i sig selv, eller er der noget, jeg har
misforstået?

> Nogen skrev det tidligere, ellers er der et lille kontrolpanel, der kan
> (dete r til os 8-9 stykker)

Men det ville da være dejligt med noget til X...

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 26-02-03 00:13

Hej Lars

> [...]

> kunne fungere med Stoic eller Stofanet SignOn. Er det ikke bare simple
> Telnet applikationer i sig selv, eller er der noget, jeg har

Der findes flere versioner af Telnet. Jeg plejer at bruge Better Telnet,
og den er i alfald scriptable, og jeg kiggede lige i mine gemmer, og
fandt et script, der kan gøre tricket, så skla det jo bare placeres, så
det kører ved login/opstart; men så vidt jeg kender *nix (dvs linux) så
kan man da sagtens køre ting automatisk ved login.

> Men det ville da være dejligt med noget til X...

Jeg kan lige paste scriptene, som det fungerer under system 7.5.5.:

Husk at ændre: STOFA... til de rigtige oplysninger ;-=

/Sebastian

---Log på
tell application "BetterTelnet Fat"
connect "<Default>" host "192.168.30.2:259" wait at shutdown
"yes" suspended "yes"
wait for text "Login:"
send text "STOFALOGINNR"
send cr
wait for text "Unix Password:"
send text "STOFAPASSWORD"
send cr
wait for text "Enter your choice:"
send text "1"
send cr
wait for text "User authorized. Welcome!"
unsuspend
quit
end tell

---Log af
[...]
send text "2"
send cr
wait for text "User signed off. Have a nice day."
unsuspend
quit
end tell

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 26-02-03 09:38

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg kan lige paste scriptene, som det fungerer under system 7.5.5.:

Lyder spændende. Jeg prøver, om jeg kan få det til at fungere med
MacSFTP Carbon.

> ---Log på
> tell application "BetterTelnet Fat"
> connect "<Default>" host "192.168.30.2:259" wait at shutdown

Efter connect får jeg <forventede end of line, men fandt "> . Hvad gør
jeg nu?

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 26-02-03 23:08

Hej Lars

> [...]

> MacSFTP Carbon.

> Efter connect får jeg <forventede end of line, men fandt "> . Hvad gør

Åh, du er sikkert kommet til et kopiere forkert fra min posting, prøv at
åbne scriptet i scripteditor og tjek syntaksen, eller prøv at
kontrollere i hånden, at alt står rigtigt.

men virkede det?

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-02-03 11:34

> Åh, du er sikkert kommet til et kopiere forkert fra min posting, prøv at
> åbne scriptet i scripteditor og tjek syntaksen, eller prøv at
> kontrollere i hånden, at alt står rigtigt.

Det står nøjagtig sådan her:

tell application "MacSFTP Carbon"
connect "<Default>" host "192.168.30.2:259" wait at shutdown

og efter connect skriver editoren "forventede end of line" og markerer
citationstegnet før <Default>. Jeg aner ikke, hvad der er galt.

> men virkede det?

Ved det ikke endnu. Får samme fejl ved både start og kontroller syntaks,
så scriptet vil slet ikke køre.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-02-03 14:36

Hej Lars

> [...]

> og efter connect skriver editoren "forventede end of line" og markerer
> citationstegnet før <Default>. Jeg aner ikke, hvad der er galt.

Aah, jeg tror, at du kan udelade ">Default>", da det sikkert er
specifikt for dan anden telnet-klient, det er et spørgsmål om, hvilken
"vindustyppe, den bruger.

Kan du ikke prøve at optage (med applescripteditoren> hvordan man åbner
en forbindelse?

/Sebastian

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 27-02-03 15:23

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Hej alle!
>
> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Jo.

Åbn applescript editoren og skriv:

tell application "Terminal"
activate
with timeout of 1800 seconds
do script "telnet 192.168.30.2 259
Brugernavn
Password
1"
end timeout
end tell

(Byt "Brugernavn" og "Password" ud med dine egne informationer)
Gem det som en application og sæt hak ud for "Never show startupscreen"
Læg programmet hvor du har lyst men tilføj det til log ind emner i
system preferences.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 27-02-03 16:49

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> Jo.
>
> Åbn applescript editoren og skriv:
>
> tell application "Terminal"... (klip)

Se nu begynder det jo at ligne noget! Fremragende, Nicolai!

Kan man evt. forbedre scriptet ved at lade Terminalen køre i baggrunden
og lade den quitte, når den er færdig? (Og i givet fald: Hvordan?)

Lars Kr. Sørensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 27-02-03 22:43

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Kan man evt. forbedre scriptet ved at lade Terminalen køre i baggrunden
> og lade den quitte, når den er færdig? (Og i givet fald: Hvordan?)

Man kan godt få den til at quitte, så skriver man blot quit, men hvordan
man lige får den til at vente til telnet proceduren er færdig kan jeg
ikke lige se...

Muligvis der er nogen flere terminal kyndige der kan hjælpe lidt. Jeg
har stort set ikke beskæftiget mig med terminalen endnu, men det
begynder at gå op for mig hvilke fantastiske muligheder man har hvis man
kan bruge den...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 28-02-03 11:02

> [...]
> man lige får den til at vente til telnet proceduren er færdig kan jeg ikke
> lige se... Muligvis der er nogen flere terminal kyndige der kan hjælpe

Lad os håbe, at der er nogle "hajer", der kigger med over
skulderen...

> Jeg har stort set ikke beskæftiget mig med terminalen endnu, men det
> begynder at gå op for mig hvilke fantastiske muligheder man har hvis man
> kan bruge den...

Samme her. Jeg har lige bestilt en bogen "Learning Unix for Mac OS X",
som jeg vil studere med stor interesse. Den skulle starte nogenlunde fra
begyndelsen, så selv en UNIX-spasser som mig skulle kunne være med.
Denne nye udvikling på vores allesammens platform kan man da ikke sidde
overhørig!

Lars Kr. Sørensen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-03-03 23:38

> [...]

> Gem det som en application og sæt hak ud for "Never show startupscreen"
> Læg programmet hvor du har lyst men tilføj det til log ind emner i

Du er Gud Tak!

Mojn, Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-02-03 21:35

In article <1fqdp0m.insivc18fxvlgN%lars@NOSPAMlarsonline.dk>, Lars Kristian Sørensen wrote:
> Hej alle!
>
> Er der en (nem) metode til automatisk at åbne éns StofaNet forbindelse,
> når man logger ind i OS 10.2.4?

Jeg brugte i gamle dage diald under Linux.
Logger på når man bruger nettet. Og smidere dig af når du har
været idle x sekunder (afhængig af protocol). Så man mærker
slet ikke at der er Stofa logon, og man er på mindst muligt tid.