Vil en 1ghz være nok ?
Fra : pingvinen

Dato : 14-02-03 15:20

Vil en 1ghz nok, eller skal man op på en dual 1.25 ??

Mine krav og forbrug

Photoshop, Illustrator, Macromedia's Programmer osv. - HØJ YDEVNE hurtige og
stabile
Video-redigering - SKAL også virke pænt hurtigt, hader at vente :)
3d-programmer som Maya, skal også yde dejligt deri
Programmering :I) går vel altid hurtigt
Almindeligt brug, news, musik, surfing
Er der nogle der har nogle tests, af forskellen med 1ghz og en DUAL 1.25

Nogle der har en 1ghz og kan sige om photoshop er = vente eller om det bare
SUUUUUUUSER der udaf

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 15:52

pingvinen <pingvinen@frostland.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle der har en 1ghz og kan sige om photoshop er = vente eller om det bare

Lidt udenfor emne, men alligevel; har du lagt mærke til at vi alle her i
gruppen skriver under fuldt navn og nogle endda med postnummer ? Det er
fordi vi stoler på hinanden og kender hinanden og ikke gider at ende
ligesom mange af de andre grupper med indlæg fra Stor pik, Anders And og
så videre.

Jeg ville gerne hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg har ingen erfaring
med hastighedsforskellen mellem de 2 modeller, men hvis du en en single
processor 1 Ghz og en dual 1.25, så giver resultatet vel sig selv.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-02-03 16:18

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> fordi vi stoler på hinanden og kender hinanden og ikke gider at ende
> ligesom mange af de andre grupper med indlæg fra Stor pik, Anders And og

Bare fordi der står Ole Guldberg Jensen i from, kunne jeg hedde noget
helt andet! Der er _ingen_ sikkerhed for at ansenderen er den, han eller
hun giver sig ud for at være.

Derud over er der ingen lov om at man skal underskrive med navn - det
undre mig, at du pludseligt er blevet politi på usenet.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-03 16:48

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Derud over er der ingen lov om at man skal underskrive med navn - det
> undre mig, at du pludseligt er blevet politi på usenet.

Hej Ole......
Du har naturligvis ret i, at du kunne være en anden, og jeg er 100%
sikker på, at Jesper ingen intentioner har om at lege politi, men det
kunne være, at Jesper havde de samme dårlige erfaringer som jeg har.

Nemlig fra forum´et på MediaMac, indtil de lukkede
specielgrupperingerne. Indtil da var det nemlig over et halvt års tid
gået fuldstændigt over gevind - med barnagtige tilsvininger og andre
ubehageligheder.

Så jeg tror såmænd bare, Jesper giver et godt råd, klog af skade. Jeg
kan kun sige, at jeg støtter ham.

Og selv om du i virkeligheden hedder Olfert, er det nu engang
hyggeligst, at mennesker har et navn.

Jeg ville da føle mig lidt fjollet at skulle skrive: "Hej Mosegris"...

Så jeg vælger at opfatte det som et venligt forslag

Hej fra Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-03 16:54

Hej Morten

Uha...glurp! - Hold endelige ham uden for denne gruppe... - Véd du ikke, at
'mosegrisen' er identisk med en vis "Hr. Mosegaard", der terroriserer nettet
med sine udgydelser om det ene og det andet.....

Morten Lind wrote:

> Jeg ville da føle mig lidt fjollet at skulle skrive: "Hej Mosegris"...

mvhj. Erik Richard

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-02-03 17:12

Morten Lind wrote:
> [...]
> sikker på, at Jesper ingen intentioner har om at lege politi, men det
> kunne være, at Jesper havde de samme dårlige erfaringer som jeg har.

Jeg kan tage fejl af tonen, men jeg syntes at hans post er problematisk
af 2 grunde

1) Det er ikke muligt at fast slå om et indlæg er autentisk,
2) Det er ikke påkrævet at man underskriver - anonymitet kan faktisk
være en god ting (tm).

> [...]
> specielgrupperingerne. Indtil da var det nemlig over et halvt års tid
> gået fuldstændigt over gevind - med barnagtige tilsvininger og andre

uheldigt, men som sagt kan jeg svine sig til under navnet Mette Fugl
hvis jeg vil - vi kommer ikke videre af den grund... desværre.

> Så jeg tror såmænd bare, Jesper giver et godt råd, klog af skade. Jeg
> kan kun sige, at jeg støtter ham.

Jeg tror også på de gode intentioner, men det giver ikke mening - sorry.

> [...]
>
> Jeg ville da føle mig lidt fjollet at skulle skrive: "Hej Mosegris"...
>
> Så jeg vælger at opfatte det som et venligt forslag

fint, jeg har sagt min mening - den er ikke bedre (måske modsat :) ) end
jeres.

> Hej fra Morten Lind

Hej fra Olfert :)

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-03 17:35

> [...]

> Jeg tror også på de gode intentioner, men det giver ikke mening - sorry.

> fint, jeg har sagt min mening - den er ikke bedre (måske modsat :) ) end

*LOL* - fint nok, Ole
Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-02-03 17:23

Ole Guldberg Jensen wrote:

> Derud over er der ingen lov om at man skal underskrive med navn - det
> undre mig, at du pludseligt er blevet politi på usenet.

Hej Ole

Du tager fejl når du påpeger at Jesper leger "politi", det
handler kort og godt om, at anonyme UseNet skribenter bliver
betragtet som useriøse.

Og det er ikke snyd, når du kan se at flertallet i denne grup-
pe skriver under deres fulde navn, Mac-brugere mødes i off-line
i div. bruger-grupper, så vi kender hinanden.

Du kan jo også lave et whois opslag på gylling.net - og tjekke
at han er den, som han udgi'r sig for at være.

Så hvis vi skal ta' dig alvorligt og hjælpe dig, så må du jo
lige starte med at vise os, at du gerne vil ta's alvorligt..:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-02-03 17:36

Niels Ebbesen wrote:

> Hej Ole
>
> Du tager fejl når du påpeger at Jesper leger "politi", det
> handler kort og godt om, at anonyme UseNet skribenter bliver
> betragtet som useriøse.

Jeg er ikke uenig!

> Og det er ikke snyd, når du kan se at flertallet i denne grup-
> pe skriver under deres fulde navn, Mac-brugere mødes i off-line
> i div. bruger-grupper, så vi kender hinanden.

Det er jo hyggeligt :)

> Du kan jo også lave et whois opslag på gylling.net - og tjekke
> at han er den, som han udgi'r sig for at være.

Nej! Det kan jeg ikke!

whois giver:

Domain Name: GYLLING.NET
Registrar: ASCIO TECHNOLOGIES, INC.
Whois Server: whois.ascio.com
Referral URL: http://publicwhois.ascio.com
Name Server: NS1.AVALONIA.COM
Name Server: NS2.AVALONIA.COM
Name Server: NS3.AVALONIA.COM
Updated Date: 04-dec-2001
Creation Date: 01-nov-1999
Expiration Date: 01-nov-2003

nslookup giver:
Name: lukas.avalonia.dk
Address: 213.237.169.86
Aliases: www.gylling.net

og Jesper post kommer fra:

Name: cpe.atm2-0-5187.0x50c5b50e.bynxx11.customer.tele.dk
Address: 80.197.181.14

tingene er lidt mere komplicerede end som så...
Det er nemt at få en post til at se ud som om den er fra en anden.

> Så hvis vi skal ta' dig alvorligt og hjælpe dig, så må du jo
> lige starte med at vise os, at du gerne vil ta's alvorligt..:)

tja.. Jeg har ikke bedt om hjælp - og jeg er også ligeglad om du tager
mig alvorlig :)

Jeg påpeger bare en hvad Jesper beder om ikke kan lade sig gøre, og
måske ikke er en god ide - på trods af de _helt sikre_ gode intentioner.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-02-03 19:42

Ole Guldberg Jensen wrote:

> Nej! Det kan jeg ikke!

Du bliver jo netop henvist til Registrar: ASCIO TECHNOLOGIES, INC.
og der får du flg. oplysninger - se selv link:
http://publicwhois.ascio.com/index.php?domain=gylling.net&submit=Whois

> tja.. Jeg har ikke bedt om hjælp - og jeg er også ligeglad om du tager
> mig alvorlig :)

Du har da postet nogle spørgsmål til gruppen...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-02-03 20:16

Niels Ebbesen wrote:

> Du bliver jo netop henvist til Registrar: ASCIO TECHNOLOGIES, INC.
> og der får du flg. oplysninger - se selv link:
> http://publicwhois.ascio.com/index.php?domain=gylling.net&submit=Whois

Ja, du har ret..

Men stadigt resolver jespers "afsender ip" og www.gylling.net's ip ikke
over ens - hvorfor skulle han så være jesper ?

Jo, selvfølgelig er han Jesper - pointen er at det nemt kan skabes
misforståelser selv om man ikke prøver - og hvis man prøver kan man
poste indlæg som en anden.

> Du har da postet nogle spørgsmål til gruppen...:)

Jeg har lige søgt på groups.google.com og jeg har _ikke_ spurgt om noget
- kun svaret. Hvorfor dette er relavant for diskussionen er mig dog
uforståeligt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 22:05

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Du bliver jo netop henvist til Registrar: ASCIO TECHNOLOGIES, INC.
> og der får du flg. oplysninger - se selv link:
> http://publicwhois.ascio.com/index.php?domain=gylling.net&submit=Whois

Ja ikke nok med at jeg slet ikke bor på den adresse mere, så er den også
stavet forkert. Bor på Strandvejen 700 meter derfra.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-02-03 22:36

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Ja ikke nok med at jeg slet ikke bor på den adresse mere, så er den også
> stavet forkert. Bor på Strandvejen 700 meter derfra.

Og det er din pligt at sørge for at de fejl bliver rettet,
tænk hvis Registrar sender dig et vigtigt brev, som du ikke
får, og derfor ikke besvarer, det kunne medføre at dit
domaine bliver nedlagt eller solgt til en anden...:)

Din Registrar leverer iøvrigt et utroligt fedtet whois opslag.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 22:46

> [...]

> får, og derfor ikke besvarer, det kunne medføre at dit
> domaine bliver nedlagt eller solgt til en anden...:)

Det vil straks ændre på mandag.

> Din Registrar leverer iøvrigt et utroligt fedtet whois opslag.

Hvad mener du ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 17:33

> [...]

> Bare fordi der står Ole Guldberg Jensen i from, kunne jeg hedde noget
> helt andet! Der er _ingen_ sikkerhed for at ansenderen er den, han eller

Det har du ret i, men da vi er så få Mac brugere, så kender vi alle
hinanden.

> Derud over er der ingen lov om at man skal underskrive med navn - det
> undre mig, at du pludseligt er blevet politi på usenet.

Jeg er ikke politi på Usenet, men jeg synes det godt at man skrive sit
fulde navn og står inde for det man skriver. Når du så mødes med os til
fx. MacBrugers workshop eller i anden sammenhæng, så ved man hvem der er
hvem.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 14-02-03 17:39

> [...]
> fulde navn og står inde for det man skriver. Når du så mødes med os til
> fx. MacBrugers workshop eller i anden sammenhæng, så ved man hvem der er

Fint! Jeg undskylder, hvis jeg har været grov. Jeg forstår hvorfor du
reagerer som du gør.

Jeg syntes, at vi skal lade diskutionen ligge.

/ole_guldberg,

der glæder sig til at se folk til en workshop engang. :)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-02-03 17:47

> [...]

> Jeg syntes, at vi skal lade diskutionen ligge.
>
> /ole_guldberg,
>
> der glæder sig til at se folk til en workshop engang. :)

I lige måde. Var det dig der stillede det første spørgsmål ? 8-D

Der er vist workshop igen i april i København.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-03 16:35

Hej

Meget kort sagt... En 1ghz _er_ nok. Den vil kunne klare det meste i en ruf.
Men så når det er sagt, så skal det også siges, at selvfølgelig vil en Dual
1,25ghz være endnu hurtigere. - Så jeg vil sige, at det nok er et spørgsmål om
dit 'temperament' og pengepung ikke mindst... - Har du brug for - eller
rettere kan du vente de par minutter ekstra i forhold til forskellen mellem en
1ghz og en Dual 1,25ghz.

Sagt på en anden måde, - hvis en given renderingsopgave ved videoredigering
tager 10min på en 1ghz, så vil den vel tage ca. 6-7min. på en Dual 1,25ghz....

Og så må du jo ligesom vurdere, om de ekstra penge for en Dual er
tidsbesparelsen værd...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-03 17:12

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hejsa´er.....Uanset hvad - for at få udbytte af to processorer, skal
software´n være optimeret til det. Så vidt jeg er orienteret, er
PhotoShop 7 optimeret til to, og sikkert også Final Cut Pro og det store
DVD-program fra Apple, men er der så flere?
M.

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-02-03 18:27

in article 1fqdrmm.f67pao1uecsu8N%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 14/02/03 17:12:

> [...]
> PhotoShop 7 optimeret til to, og sikkert også Final Cut Pro og det store
> DVD-program fra Apple, men er der så flere?

Det vigtigste er at styresystemet er lavet til at udnytte flere processorer,
og det er OS X. Hvis håndteringen af flere CPU'er klares på systemniveau vil
programmer automatisk drage nytte heraf.

--
/peter