ADSL
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 12:50

Jeg har i nogen tid haft Telia bredbånd. Det har fungeret fint indtil
jeg nu har fået problemer med at logge på. Somme tider får jeg beskeden
at "signon can´t be found", men det er ikke hver gang. Først troede jeg
at serveren var nede, men problemet er på min computer . Det gør ingen
forskel hvilken browser jeg bruger. Telias supporter kunne ikke finde ud
af fejlen og det er ikke sikkert at jeg kan læse eventuelle svar før om
et par dage.
Underdrejet hilsen
Hans Jørgen Hvid
P.s. OS X

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-02-03 12:58

hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen Hvid) writes:

> Jeg har i nogen tid haft Telia bredbånd. Det har fungeret fint
> indtil jeg nu har fået problemer med at logge på.

Hvad mener du med at "logge på"? Kan du slet ikke komme på nettet? Har
du tjekket din TCP-opsætning (den skal stå på DHCP hvis du har
fornindelser som de er flest).

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 13:28

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvad mener du med at "logge på"? Kan du slet ikke komme på nettet? Har
> du tjekket din TCP-opsætning (den skal stå på DHCP hvis du har
> fornindelser som de er flest).
>
> -j
Nej, jeg kan ikke komme på nettet. Telias bredbånd fungerer på den måde
at man starter med at logge på serveren "signon" og iøvrigt betaler
efter forbrug af Mb. Den er indstillet til DHCP, det er noget mere
kringlet der er i vejen
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-02-03 13:32

On Tue, 11 Feb 2003 12:50:00 +0100, hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen
Hvid) wrote:

> Først troede jeg
>at serveren var nede, men problemet er på min computer .

Hvordan kan du være sikker på det?

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 13:37

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvordan kan du være sikker på det?
Jeg ringede til Telias support og vi brugte en halv time på at prøve at
få det til at fungere, men uden held. Han havde naturligvis heller ikke
forstand på Mac. Telia har ellers to supportere der selv har Mac, så man
kan være heldig at komme til at tale med en af dem.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-02-03 13:44

On Tue, 11 Feb 2003 13:37:11 +0100, hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen
Hvid) wrote:

>Jeg ringede til Telias support og vi brugte en halv time på at prøve at
>få det til at fungere, men uden held. Han havde naturligvis heller ikke
>forstand på Mac.

Det behøver man heller ikke at have, hvis bare begge ender af
telefonlinjen er nogenlunde vidende.

>Telia har ellers to supportere der selv har Mac, så man
>kan være heldig at komme til at tale med en af dem.

Fejlen kan jo ligge i din konto på signon-serveren.
Får du tildelt en IP-adresse?

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 14:16

> [...]

> Han var forbløffet over at IE åbenbart er ret anderledes på Mac.
>
> Fejlen kan jo ligge i din konto på signon-serveren.
Når problemet er der kan jeg overhovedet ikke kontakte serveren.
Mvh Hans Jørgen Hvid

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-02-03 14:46

On Tue, 11 Feb 2003 14:15:49 +0100, hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen
Hvid) wrote:

>Når problemet er der kan jeg overhovedet ikke kontakte serveren.

Men får du tildelt en IP-adresse?

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 14:54

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Men får du tildelt en IP-adresse?
Jeg er ikke sikker, men ja det mener jeg.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-02-03 15:00

On Tue, 11 Feb 2003 14:54:28 +0100, hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen
Hvid) wrote:

>Jeg er ikke sikker, men ja det mener jeg.

Hvis du får tildelt en (valid) IP-adresse, så ligger problemet ret
sikkert hos Telia.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 16:18

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvis du får tildelt en (valid) IP-adresse, så ligger problemet ret
> sikkert hos Telia.

Du har ret. Lone Koefoed svarer at hun har de samme problemer. Tak for
hjælpen.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 14:56

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Når problemet er der kan jeg overhovedet ikke kontakte serveren.

Du skal lave èn linies mellemrum mellem indlæggene.

Har du installeret noget på din Mac for at bruge Telias løsning ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 15:01

> Du skal lave èn linies mellemrum mellem indlæggene.
>
> Har du installeret noget på din Mac for at bruge Telias løsning ?

Nej, jeg får signon siden når jeg åbner en browser.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 13:55

> [...]

> forskel hvilken browser jeg bruger. Telias supporter kunne ikke finde ud
> af fejlen og det er ikke sikkert at jeg kan læse eventuelle svar før om

Man skal kun logge på én gang med ADSL. Det du har er da noget kluns.
Har Telia ikke en løsning med en permanent opkobling ?

Har du installeret et lille program for at kunne bruge din Telia løsning
?

Jeg har netop været ude for noget tilsvarende med en TDC løsning. Her
havde han bestilt bredbånd eller hvad det nu hedder og så skulle man
installerer noget software, så man kunne starte op. Godaw do.

Alene det at du betaler pr. MB er helt godnat.

Hvad betaler du i snit pr. måned ?

Hvor i landet bor du/kan du få en anden udbyder ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 14:16

> [...]
> signon og jeg skal bare klikke på en knap at jeg vil online. Har du
> installeret et lille program for at kunne bruge din Telia løsning ? Nej
> det er ikke nødvendigt. Jeg har netop været ude for noget tilsvarende med
> en TDC løsning. Her havde han bestilt bredbånd eller hvad det nu hedder og
> så skulle man installerer noget software, så man kunne starte op. Godaw
> do.
>
> Alene det at du betaler pr. MB er helt godnat.
>
> Hvad betaler du i snit pr. måned ?
> Minimum er 150- men jeg plejer at betale 250-
> Hvor i landet bor du/kan du få en anden udbyder ?
Jeg bor Kbh. V så det er ikke noget problem
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 14:37

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jeg bor Kbh. V så det er ikke noget problem

Har Telia en løsning med fri trafik ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 11-02-03 14:47

> Har Telia en løsning med fri trafik ?

Jesper & Hans......

Telias hjemmeside siger:

PASTE:
Vi beklager.
Det er ikke muligt at bestille Telia Bredbånd @home på nuværende
tidspunkt.

Grundet markedsvilkårene for bredbånd i Danmark har vi i Telia besluttet
at sætte Telia Bredbånd @home i bero i en periode. Så snart der
eksisterer et fornuftigt grundlag for at fortsætte, vil vi åbne for
bestillinger igen.

Er du allerede bruger, eller har du lige bestilt Telia Bredbånd @home,
får du samme gode service som før. Her på siden kan du fx stadig finde
teknisk support og kontaktinformation, hvis du har spørgsmål angående
din internet forbindelse med Telia Bredbånd @home.

Vil du vide mere om Telia Bredbånd @home, er du også velkommen til at
kontakte Telia Kundecenter på bredbaand@telia.dk eller telefon 80 10 10
80.

Hej fra Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 14:51

> Har Telia en løsning med fri trafik ?
Det er en forsøgsordning Telia er igang med, egentlig er det vist kun
for deres ansatte, men jeg fik uvist af vilken grund tilbud om at
deltage. Ideen er at man betaler efter hvor stort forbrug man har, ikke
målt i tid men i Mb. Der er naturligvis et loft, jeg mener det er ved
650 kr for over 8000 Mb.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 14:58

> [...]

> deltage. Ideen er at man betaler efter hvor stort forbrug man har, ikke
> målt i tid men i Mb. Der er naturligvis et loft, jeg mener det er ved

Jeg kender godt Telias løsning, men har de også en med fri trafik ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 16:18

> Jeg kender godt Telias løsning, men har de også en med fri trafik ?

Det mener jeg ikke at de har.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 14:59

> [...]

> forskel hvilken browser jeg bruger. Telias supporter kunne ikke finde ud
> af fejlen og det er ikke sikkert at jeg kan læse eventuelle svar før om

Hvormange computere har du på ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 16:18

> Hvormange computere har du på ?

Kun én, men Lone Koefoed har svar på problemet.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Ole Bendix

Dato : 11-02-03 15:08

hj.hvid@teliamail.dk writes:
> [...]
>forstand på Mac. Telia har ellers to supportere der selv har Mac, så man
>kan være heldig at komme til at tale med en af dem.

Jeg har ganske vist TDC - men har oplevet at et tordenvejr satte en
sikring ud på centralen. Ikke desto mindre brugte vi uger, hvor de venlige
damer påstod, at de kunne kigge ind i min stue (altså forbindelse rakte så
langt). Det viste sig senere at være usandt og først en tekniker kom på
besøg og undersøgte sagen til bunds kunne han konstaterer at fejlen lå på
centralen?!

Så vær vedholdende!!

Mvh.
Ole

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 16:18

Ole Bendix <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> langt). Det viste sig senere at være usandt og først en tekniker kom på
> besøg og undersøgte sagen til bunds kunne han konstaterer at fejlen lå på

Lone Koefoed svarer at det er almindeligt på Stofas server, så jeg må
åbenbart leve med det
Mvh
Hans Jørgen Hvid
p.s. Det var ellers noget af en historie.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 11-02-03 15:40

In article <1fq7uw7.bu065pek30fmN%hj.hvid@teliamail.dk>,
hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen Hvid) wrote:

> Jeg har i nogen tid haft Telia bredbånd.

Jeg spørger lige helt basalt: er det Stofa? Altså Telia-Stofas
bredbåndsløsning, hvor man logger på via fx signon.stofanet.dk og så kan
man efter logon se, hvor mange MB ud af hvor mange mulige, man har brugt
i denne måned?

Hvis det er det, så har jeg en tilsvarende løsning. Nogle gange kan man
ikke komme i kontakt med logon-siden. Jeg ved ikke hvorfor. Nogle gange
varer det 5 min, andre en hel weekend.
Jeg er selv på den del, der bruger DHCP - en af mine venner har fast IP
i samme net, og han har aldrig problemer.

Du kunne evt insistere på at få en fast IP-adresse? De fleste gange kan
det lade sig gøre, selvom de ikke er meget for det.

Hvis det er samme løsningstype og samme problem som jeg har, så er det i
hvert fald ikke noget i din computer, der er galt, for jeg har både en
mac og en pc tilknyttet og begge har problemer samtidig.
--
Lone

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 11-02-03 16:18

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> hvert fald ikke noget i din computer, der er galt, for jeg har både en
> mac og en pc tilknyttet og begge har problemer samtidig.

Tak for dit svar, det er nøjagtigt hvad der sker for mig også. Så vidt
jeg ved er det netop Stofa, Telia benytter. Jeg kan så indstille min
fejlsøgning og slå mig til tåls med at jeg har lidelsesfæller ude på
nettet Jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få fast IP-adresse. Det
er trods alt ret irriterende at være udsat for.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-02-03 17:01

On Tue, 11 Feb 2003 16:18:26 +0100, Hans_Jørgen_Hvid wrote
(in message <1fq83kj.pqp5m41vkoklvN%hj.hvid@teliamail.dk>):

[snip]

> [...]
> nettet Jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få fast IP-adresse. Det
> er trods alt ret irriterende at være udsat for.

Switch! Til CyberCity. Aldrig nogen problemer der. Fast IP (det bedste),
fed service, stabilt net, billigt, god ping.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-02-03 17:29

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
>
> Switch! Til CyberCity. Aldrig nogen problemer der. Fast IP (det bedste),
> fed service, stabilt net, billigt, god ping.

Helt enig. Det er da den mest tåbelige løsning jeg har hørt om. Ring dog
til CyberCity - de har endda rabat indtil den 15. feb

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 12-02-03 19:36

> Helt enig. Det er da den mest tåbelige løsning jeg har hørt om. Ring dog
> til CyberCity - de har endda rabat indtil den 15. feb

Hvor meget tager de for en tilsvarende 2Gb løsning?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-02-03 19:46

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Hvor meget tager de for en tilsvarende 2Gb løsning?

Det leverer de slet ikke, men du har jo heller ikke glæde af de 2 GB, da
din Mac max. kan have 1 GB netkort. Desuden tvivler jeg på at du
nogensinde når den hastighed.

En god stabil 384/128 fra CC er da langt at foretrække fremfor det bøvl
du har nu.

-- Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-02-03 21:29

> Det leverer de slet ikke, men du har jo heller ikke glæde af de 2 GB, da
> din Mac max. kan have 1 GB netkort. Desuden tvivler jeg på at du
> nogensinde når den hastighed.

Hans Jørgen har 2 Mbit/512 Kbit i øjeblikket, så det var nok det han
mente.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-02-03 21:38

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Hans Jørgen har 2 Mbit/512 Kbit i øjeblikket, så det var nok det han
> mente.

Aha, jeg troede lige at han var på svampe med den hastighed ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-02-03 17:45

David Blangstrup wrote:

> Switch! Til CyberCity. Aldrig nogen problemer der. Fast IP (det bedste),
> fed service, stabilt net, billigt, god ping.

Det gælder også for Tiscali, min 512/512 Kilobit ADSL har nu kørt
uden afbrydelse siden aug. 2000, og der er fast IP og fri trafik.

Fælles for Tiscali og CyberCity er, at man får en Cisco router,
og det er en god løsning, hvis man vil ha' flere maskiner på den
samme forbindelse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 11-02-03 21:47

Hej Hans Jørgen.

> Jeg har i nogen tid haft Telia bredbånd. Det har fungeret fint indtil
> jeg nu har fået problemer med at logge på.

Jeg har endnu ikke en Mac selv (sparer stadig sammen), så jeg kan ikke løse
dit problem, men jeg har Telia Bredbånd, og i modsætning til flere andre her
i gruppen, synes jeg at flexrate-løsningen er ganske udmærket. Jeg havde
tidligere ADSL hos Tiscali, men jeg var ærgerlig over at betale i de måneder
hvor jeg ikke brugte forbindelsen så meget. Hos Telia kan jeg downloade fire
gange så hurtigt, og oven i købet billigere end hos Tiscali, fordi mit
månedlige forbrug ligger under 5 GB (350 kr. 2mbit/512kbit).

Jeg blev lidt træt af at logge på via SignOn-siden, så jeg fandt et lille
program (til Windows) der gør det automatisk. Det hedder Connect/21 og
virker upåklageligt. En hurtig søgning fandt "Stofanet SignOn" til Mac:
http://home1.stofanet.dk/ginnerup/ -- og det er sandsynligt at det virker
med Telia Bredbånd også. Som alternativ til SignOn-siden kan man nemlig
logge på via Telnet, og det er det, disse programmer gør. Du skal blot have
mulighed for at angive SignOn-server og port (hos Telia: IP 194.19.194.69 -
Port 259).

Hvis du prøver programmet, må du meget gerne melde tilbage om det virker.
Det er muligt at der findes tilsvarende programmer.

vh/
Rasmus

--
Rasmus Bruun -- news(a)rasmusbruun.dk

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 12-02-03 00:55

Rasmus Bruun <news@rasmusbruun.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du prøver programmet, må du meget gerne melde tilbage om det virker.
> Det er muligt at der findes tilsvarende programmer.

Jeg har det program du taler om, men har endnu ikke prøvet det. Jeg var
faktisk ikke opmærksom på at det gjorde en forskel. Jeg har gjort mig de
samme overvejelser som du da jeg nogle måneder har downloaded meget lidt
og i det hele taget ikke bruger internettet ret meget. Det er blevet
sent, men jeg vil prøve Signon programmet imorgen og maile en besked her
i tråden.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 12-02-03 19:36

> [...]

> Hvis du prøver programmet, må du meget gerne melde tilbage om det virker.
> Det er muligt at der findes tilsvarende programmer.

Jeg lovede igår en tilbagemelding om signon. Jeg har lige logget direkte
på telias IP adresse med signon-programmet, men da jeg prøvede at logge
på tidligere idag kunne jeg ikke komme på nettet hverken via browser
eller via signon, så det gør tilsyneladende ikke nogen forskel om man
gør det ene eller det andet.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 13-02-03 01:43

"Hans Jørgen Hvid" wrote:
> [...]
> på tidligere idag kunne jeg ikke komme på nettet hverken via browser
> eller via signon, så det gør tilsyneladende ikke nogen forskel om man

Tak for tilbagemeldingen. Det er jo fint at programmet virker - så vil jeg
gemme det til når mit Mac-eventyr begynder, men irriterende at du stadig har
logon-problemer. Jeg slukker mit modem når jeg lukker computeren ned, og
nogen gange får jeg tændt for sent når jeg starter computeren, så den ikke
får tildelt en IP-adresse via DHCP. Hvis jeg går ind i
netværks-kontrolpanelet og ud igen, tænker maskinen sig om en gang, og så er
der hul igennem (igen: jeg kører Windows). Måske det også ville ske
automatisk hvis jeg bare ventede længe nok.

Kan det være et tilsvarende problem du har? Lyser lamperne som de skal når
du starter computeren?

vh/
Rasmus

--
Rasmus Bruun -- news(a)rasmusbruun.dk

Fra : Lone Koefoed

Dato : 13-02-03 10:09

In article <3e496132$0$24710$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
> [...]

> program (til Windows) der gør det automatisk. Det hedder Connect/21 og
> virker upåklageligt. En hurtig søgning fandt "Stofanet SignOn" til Mac:

Ihh, hvor er det en herlig applikation. Det tager lige et par sekunder
mindre at logge på, fordi der ikke skal startes en browser. Garanteret
man også kan finde en måde at få programmet startet automatisk på, men
det har jeg ikke rodet med.
Tak for tippet.

--
Lone