iMovie 3.0 Grrrrr!
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-02-03 23:14

Er der andre end mig der oplever at iMovie 3.0 suger alt saft og kraft
ud af ens Mac. iMovie 2.0 var fremragende og jeg glædede mig til at
prøve 3.0, men der er så meget delay (2-5 sek.) i GUI'en at programmet
nærmest er ubrugeligt (

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-02-03 11:39

In dk.edb.mac, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> ud af ens Mac. iMovie 2.0 var fremragende og jeg glædede mig til at
> prøve 3.0, men der er så meget delay (2-5 sek.) i GUI'en at programmet

Ja, samme oplevelse her. Det er slet ikke sjovt længere. Jeg har på
fornemmelsen at den er et led i Apples strategi om at få folk til
opgradere deres hardware.

G4/400/704Mb

Disk cache (n): Pennies, nickels, dimes and quarters.

Fra : Finn Poulsen

Dato : 11-02-03 13:11

> Ja, samme oplevelse her. Det er slet ikke sjovt længere. Jeg har på
> fornemmelsen at den er et led i Apples strategi om at få folk til
> opgradere deres hardware.
>
> G4/400/704Mb

Imovie 3 er en katastrofe Gå tilbage til 2.1.1
læs her:
http://www.macintouch.com/imovie3.html

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-02-03 13:29

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> ud af ens Mac. iMovie 2.0 var fremragende og jeg glædede mig til at
> prøve 3.0, men der er så meget delay (2-5 sek.) i GUI'en at programmet

Måske en hjælp til bedre afvikling.
iMovies plugins kan aktiveres/deaktiveres gennem infopalletten:

Æble+i på programmet, ny checkboks: Tilbehør, indeholder krydskasser til
alle plugin.
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-02-03 14:22

In dk.edb.mac, Preben Bødker Nielsen wrote:

> Æble+i på programmet, ny checkboks: Tilbehør, indeholder krydskasser til
> alle plugin.

Hey, smart, det kan være det hjælper lidt på det hele.

Fuzzy logic: How we think at 2:00 AM after the bars close.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 13-02-03 00:54

> [...]

> ud af ens Mac. iMovie 2.0 var fremragende og jeg glædede mig til at
> prøve 3.0, men der er så meget delay (2-5 sek.) i GUI'en at programmet

Helt enig. Havde en meget træls oplevelse da jeg stod og skulle lave
noget video med nogle elever på en skole. Stolede blindt på at en
opgradering af iMovie ville være til det bedre. Men ak nej, alt lyd fra
kameraet virkede ikke... Så nu er jeg nødt til straks at smutte tilbage
til iMovie 2. Irriterende, men bekræfter bare hvad "vi" jo' alle ved:
"if it ain't broken, don't fix it" (eller sådan noget lingende).

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Tina H.

Dato : 14-02-03 01:41

Hejsa

Prøv iMovie discussion forum på Apples website. Der kan du læse om andres
erfaringer.

http://discussions.info.apple.com/webx?14@235.Oejza6XQcGJ.2@.ee6bcd9

Hilsen Tina

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-02-03 09:51

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Prøv iMovie discussion forum på Apples website. Der kan du læse om andres
> erfaringer.
>
> http://discussions.info.apple.com/webx?14@235.Oejza6XQcGJ.2@.ee6bcd9

Ja tak, det bli'r man ikke i godt humør af - desværre!

Fra : Tina H.

Dato : 14-02-03 15:53

Nej Martin det har du ret i. Jeg regner med at upgradere til OSX snart og
har allerede modtaget min iLife pakke. Jeg mangler blot de sidste hardware
updates, så tager jeg springet.

Jeg har osse hørt, at der er problemer med Pioneer DVD-R 105 retail
superdrive og iDVD installer. Apple har tilsyneladende ikke sørget for at
understøtte andre superdrives end deres eget. Så der vil jeg osse opleve
problemer. Det er squ surt. APPLE TAG JER SAMMEN!!!!!!!!!!!

Nå, men jeg har et andet link til dig omkring iMovies hastighed.

http://www.danslagle.com/mac/imovie/iMovie3FixesIssues.html

Måske det kan hjælpe.

hilsen Tina
---

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-02-03 23:09

> [...]

> understøtte andre superdrives end deres eget. Så der vil jeg osse opleve
> problemer. Det er squ surt. APPLE TAG JER SAMMEN!!!!!!!!!!!

Hvor har du læst det? (Jeg har nemlig det drev... for satan da!)

> Nå, men jeg har et andet link til dig omkring iMovies hastighed.
>
> http://www.danslagle.com/mac/imovie/iMovie3FixesIssues.html

Tak for det.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-03 11:16

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Hvor har du læst det? (Jeg har nemlig det drev... for satan da!)

> Tak for det.

Hvorfor er det surt, og Apple HAR da taget sig sammen

Det er fordi, Apple ikke vil have iDVD distribueret til alle mulige
externe drev. iDVD var bolchelokkemaden til os, der købte maskiner med
"superdrive" - så iDVD er kodet, så det kun kører på hardware med
indbygget DVD-brænder, som iøvrigt også er et Pioneer. Mit er 103.

Det er vel OK, ikke Tina? Jeg gav trods alt 10.000,- for det drev i
2001, så du kan jo købe DVD Studio Pro - det virker med retail drev

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-03 14:52

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvorfor er det surt, og Apple HAR da taget sig sammen

Hvorfor det er surt! Fordi deres gl. version af iDVD understøttede
drevet og så er det sku' at gå i for små sko at bryde den support. For
mig måtte de gerne lave iDVD inkompatibelt med kommende drev fra Pioneer
m.fl. (jeg forstår godt deres bevæggrund, selvom det gør det lidt svært
at æde budskabet om at "Apple loves OpenSource"), men at bryde noget der
virker i forvejen er for latterligt. Især efter at iDVD er kommet til at
koste flere hundrede kroner er det dobbelt tosset at det ikke
understøtter andet hardware end det som Apple i forvejen leverer iDVD
gratis med!!!???

Men igen: Passer det at iDVD ikke vil kendes ved 105'eren eller er det
en and!?

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-03 01:29

On 15/02/03 14:52, in article
1fqfflu.ybtcn8i2s270N%spam_spam_spam@talent.dk, "Martin Bredthauer"
> [...]

> gratis med!!!???
>
> Men igen: Passer det at iDVD ikke vil kendes ved 105'eren eller er det

Ifølge Appels discussion forum har indtil flere haft problemer med det. Jeg
har ikke selv prøvet det endnu. Jeg kører stadig kun 9.2.2.

Men jeg skifter snart, så kan jeg jo se om det passer.

hilsen Tina

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-03 01:45

On 15/02/03 11:15, in article 1fqf5jz.1mpju201xn64u8N%mortenlind@mac.com,

> [...]
>
> Det er vel OK, ikke Tina? Jeg gav trods alt 10.000,- for det drev i
> 2001, så du kan jo købe DVD Studio Pro - det virker med retail drev

Det kan godt være du synes det er okay. Men hvad med alle os, der ikke har
en maskine med superdrive. Da vi nu har mulighed for at kunne købe dem I løs
vægt. Skal vi så snydes for at kunne lave DVD'er af vores iMovie film. Det
synes jeg er snyd.

Tiderne skifter og al hardware falder efterhånden I pris, selv Apples skærme
og maskiner. Sådan er udviklingen. Derfor mener jeg stadig, at Apple I
sidste ende nyder godt af, at os fattigrøve stadig holder fast Apples
produkter.

Købe DVD Studio Pro siger du. He, he ja det koster en bondegård. Det vil
sige, at Apple squ opfordre til pirateri, hvis jeg vil kunne brænde mine
film. Hvem har brug for et prof program. Dem findes der nok ikke så mange
af.

Jeg har købt iLife og ja jeg ved godt den kun koster 500,-, men når det så
måske viser sig, at det ikke var nødvendigt, fordi det ikke efter manges
mening ikke fungere med et retail superdrev. Så er det penge lige ud af
vinduet.

Jeg vil gerne høre om der er andre her, som har et retail Pioneer DV-R 105
drev og bruger iDVD 3. Hvad er jeres erfaringer med det.

hilsen Tina

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-03 09:18

> [...]

> Jeg vil gerne høre om der er andre her, som har et retail Pioneer DV-R 105
> drev og bruger iDVD 3. Hvad er jeres erfaringer med det.

Hej Tina.....
Martin siger, at iDVD 2 kan bruges med eksterne drev. Kan du ikke bare
bruge dén?

Og så mener jeg, at du er unfair, når du siger, at du bliver snydt for
at kunne lave DVD´er af dine film.

Udgangspunktet i diskussionen om, hvad der virker og hvad der ikke
virker er, at......: iDVD er et stykke software, der følger med Apples
indbyggede "superdrev". Og sådan har det været i over to år. iDVD er fra
før Apple offentligt støttede "open source"(det sidste til Martin).

Der er ikke andet i det. Og med det udgangspunkt for øje synes jeg, man
ikke kan bebrejde Apple, selvom jeg da godt kan se, det er surt.

Med venlig hilsen
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-02-03 18:10

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg vil gerne høre om der er andre her, som har et retail Pioneer DV-R 105
> drev og bruger iDVD 3. Hvad er jeres erfaringer med det.

Jeg har også et DV-R 105 drev, monteret eksternt sammen med en CD
brænder men på den interne bus.
Før jeg får firmwaren opgraderet til version 1,21 gider jeg ikke bruge
drevet da det laver mange fejl.

Johnny Louis

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-03 01:47

On 14/02/03 23:08, in article
1fqe51r.18js2qx1ohw4iiN%spam_spam_spam@talent.dk, "Martin Bredthauer"
<spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Hvor har du læst det? (Jeg har nemlig det drev... for satan da!)

Dt har jeg læst I Apple discussion forum om iDVD.

hilsen Tina

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-03 03:05

On 16/02/03 1:46, in article BA749DF7.15384%tvlyd@worldonline.dk, "Tina H."
<tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> On 14/02/03 23:08, in article
> 1fqe51r.18js2qx1ohw4iiN%spam_spam_spam@talent.dk, "Martin Bredthauer"

> Dt har jeg læst I Apple discussion forum om iDVD.

Lige en tilføjelse det er osse det tema på www.xlr8yourmac.com

hilsen Tina

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-03 20:14

> Lige en tilføjelse det er osse det tema på www.xlr8yourmac.com

Jeg kan ikke få det til at passe Tina!? På xlr8yourmac.com læser jeg
bla. en bruger som skriver:

"Installed Pioneer DVR-105 (Cendyne Brand) into my Yikes G4. Removed
standard CD-Rom and simply plugged in the DVR-105 unit. Running OS
10.2.3 with 384mb RAM. Installed iLife including iDVD3 (no previous
version installed) and everything is working so far so good. I can
watch DVD movies, I have burned an audio CD with iTunes. Have not tried
burning DVD yet but iDVD does recognise drive. "

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-03 20:21

endnu en fra xlr8yourmac.com:

"Thank you for all the great information which allowed me to get my
Pioneer DVR-105 (CenDyne boxed unit) working with iDVD 3 on my 867 MDD.
Interestingly, I updated to 10.2.4 tonight, and upon restarting,
noticed that the Pioneer was not showing as being installed. The
system did not appear to see it all all. I shutdown, unplugged the
cable to the CDR drive, and restarted. The Pioneer was working fine
again. Swapping the drives around so the Pioneer was in the top bay
solved the problem, they are both now seen by the system. Jumpers were
set at cable select and still are "

Det virker altså som om det er 10.2.4 der skaber problemer, men kun hvis
man har to cd lign. drev koblet sammen - løsning: Pioneer drevet skal
først i kæden.

Kan det være det du har læst som problemer med iDVD 3 Tina, eller har du
et link til det du mener?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-03 20:54

og så lige den sidste fra xlr8yourmac.com:

"After reading your excellent page I went out and purchased a Pioneer
DVR-105 (bulk) and installed (with the help of instructions elsewhere on
your page) without any problems. Booted up after 10min to OSX 10.2.3.
ASP recognized the drive and reported firmware 1.21 and disk burning
fully supported.
The drive is bootbale both into OS9 and X.

I've successfully burnt CD-R, CD-RW, DVD-R and DVD-RW using a mix of
iTunes, Retrospect Express, iPhoto and iDVD3 and have had no problems.
All program versions are up to latest revisions."

Pyha.. det ser ud til at iDVD3 ikke er noget problem med 105'eren.

Fra : Tina H.

Dato : 18-02-03 02:54

On 16/02/03 20:20, in article
1fqhpqw.1gr2kkqi5xma8N%spam_spam_spam@talent.dk, "Martin Bredthauer"
> [...]

> først i kæden.
>
> Kan det være det du har læst som problemer med iDVD 3 Tina, eller har du

Det var iDVD3 installer DVD'en og DVD-R 105 der kunne være problemer med.
Der var flere der reporterede, at installeren ikke ville kendes ved drevet.
Men der var en der fandt på en workaround til dette problem.

Så nu ser der ud til, at det virker.

hilsen Tina