USB modem til emac
Fra : Torben Krebs

Dato : 10-02-03 18:08

Er der nogen, som ved, om der findes et usb modem i handelen med drivere til
OS X? "Problemet" er en eMac, som ikke har indbygget modem.

Venlig hilsen
Torben Krebs

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-02-03 19:34

Torben Krebs <torben.krebs@ready.dk> wrote:

> Er der nogen, som ved, om der findes et usb modem i handelen med drivere til
> OS X? "Problemet" er en eMac, som ikke har indbygget modem.
>
> Venlig hilsen
> Torben Krebs

TDC sælger et der hedder miniVigor128. Det er et ISDN-modem, lavet af et
asiatisk firma der hedder Dreytek.
Om det også findes i DK i en "ikke-ISDN-udgave", ved jeg ikke.
Det virker rimeligt, selv om det ikke er helt fint i kanten med "sleep".
(Giver kernel panics måske en gang ud af 20. Men hvis man unplugger og
replugger efter sleep, ser der ikke ud til at være problemer.)
Det er meget lille og handy og kostede vist 4-500 kroner.
Martin

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-02-03 02:14

Martin Petersen wrote:

> [...]
> replugger efter sleep, ser der ikke ud til at være problemer.)
> Det er meget lille og handy og kostede vist 4-500 kroner.

Jeg har sådan en MiniVigor128 USB ISDN fætter liggende, den vil jeg
sælge. (Send en mail hvis du er intreseret. slet fjern fra mail adr)

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-02-03 02:21

Henrik Lindskou wrote:

> Jeg har sådan en MiniVigor128 USB ISDN fætter liggende, den vil jeg
> sælge. (Send en mail hvis du er intreseret. slet fjern fra mail adr)

Glemte link

Driver til OSX: http://www.draytek.co.uk/support/ (nr. 3 fra neden)

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-03 19:45

> [...]

> Er der nogen, som ved, om der findes et usb modem i handelen med drivere til
> OS X? "Problemet" er en eMac, som ikke har indbygget modem.

Hej Torben.....jeg véd godt, det er andenhånds & derfor intet værd, men
jeg har ikke hørt andet end dårligheder om modemer med USB.
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)