Mandrake Linux 9.1 PPC på vej
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-02-03 21:35

Så sker der endelig noget nyt på Linux-fronten for PPC: MandrakeSoft
har fået en chance til at overleve den økonomiske krise, og er nu i
fuld gang med den kommende version 9.1. Til x86 er der foreløbig
kommet tre beta-udspil, og forleden kom så 9.1 PPC beta 2. Mere her:

http://www.mandrakeforum.org/article.php?sid=2510&lang=en

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-03 05:08

Hej Janus

Du skal ikke hente den ned med en 56k modem, det vil tage både år og
dag...

Jeg kender en i England, der hentede den i sidste uge og har installeret
den på en PM 5500/275 m. 256mb RAM. Efter hvad han har fortalt, er den
endog meget hurtigere end den gamle 8.1. Han er meget positivt
overrasket over dens brugervenlighed.

Han har lovet at maile igen, når han har fået den sat rigtig op og det
hele kører som det skal, samt hans umiddelbare erfaringer. - Det kunne
være rart, hvis der også fandtes et forstørrelsessystem til den, så blev
den her smidt på min 9600/233....

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-02-03 13:46

Hej Erik

> Det kunne
> være rart, hvis der også fandtes et forstørrelsessystem til den, så blev
> den her smidt på min 9600/233...
Jeg prøvede at smidde en 8.2 på en 8600; men den vil altså ikke rigtigt
ind. Nogen her, der kan hjælpe mig - eller skal jeg bare vente på en
kopi af 9.1 ;_)

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-02-03 16:52

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Jeg prøvede at smidde en 8.2 på en 8600; men den vil altså ikke
> rigtigt ind. Nogen her, der kan hjælpe mig - eller skal jeg bare
> vente på en kopi af 9.1 ;_)

For at hjælpe dig skal du nok fortælle lidt mere om, hvad der går
galt. Har aldrig rodet med Mandarke på PPC. Kender mest til SuSE og
RedHat (på x86).

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-02-03 16:51

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Du skal ikke hente den ned med en 56k modem, det vil tage både år og
> dag...

Jeg har heldigvis fået en fast opkobling: Foreslog det på sidste års
generalforsamling i andelsboligforeningen, og nu deler vi en dejlig
hurig forbindelse. Installerede Mandrake til x86 over ftp på under en
halv time. Mam!

> [...]
> fortalt, er den endog meget hurtigere end den gamle 8.1. Han er
> meget positivt overrasket over dens brugervenlighed.

Jeg har hentet de to ISO'er ned. Nu skal jeg bare finde tid til at
installere dem. Har positive forventninger. Udviklerne på Mandrakes
irc-kanel siger at det skulle spille på min Pismo.

> [...]
> kunne være rart, hvis der også fandtes et forstørrelsessystem til
> den, så blev den her smidt på min 9600/233....

Hmmmmm....... findes det virkelg ikke endnu?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk