Hvem hoster?
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-02-03 23:44

Andersteds er der en tråd om billig webserver, men nu er prisen jo ikke
det eneste, som det også kom frem!

Efterlyser dog stadig et brugbart råd til flg.:
Nem og billig reg. af domæne
Hosting af sider på Mac- eller Linux-server
Brugervenlig og servicemindet opdatering af siderne.

Det er til firmabrug, derfor er det vigtigt, at både www.firmanavn.dk og
info@firmanavn.dk virker, altså mulighed for redirect af mails også,
gerne med flere aliaser.

Hvis en af jer (Niels E., andre?) driver lidt privat hosting, hører jeg
gerne om det, evt. direkte, hvis I ikke vil overtræde gruppens
reklameforbud

pft,
Jens

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 23:59

jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk (Jens Rasmussen) writes:

> Brugervenlig og servicemindet opdatering af siderne.

Hvad tænker du på her? Skal ISP'en opdatere dine websider for dig,
tænker du på WebDav ("iDisk"), eller snakker du om CMS?

> Det er til firmabrug, derfor er det vigtigt, at både
> www.firmanavn.dk og info@firmanavn.dk virker, altså mulighed for
> redirect af mails også, gerne med flere aliaser.

Klart, men det bør alle ISP'ere kunne hitte ud af.

> Hvis en af jer (Niels E., andre?) driver lidt privat hosting, hører
> jeg gerne om det, evt. direkte, hvis I ikke vil overtræde gruppens
> reklameforbud

Jeg arbejdede engang i en virksomhed, som lavede udvikling, hosting og
support af Linux. Hosting foregår på Apache, qmail - og med muligheder
for CMS, MySQL etc. Jeg trak mig ud for et års tid tiden, men
virksomheden har stadig hosting med alt det du spørge til om
mere. Hvad var det nu den hed... letcetera, metcetera... ?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-02-03 03:06

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
> Hvad tænker du på her? Skal ISP'en opdatere dine websider for dig,
> tænker du på WebDav ("iDisk"), eller snakker du om CMS?
nej, jeg opdaterer selv, men et CMS kunne da være værd at overveje
WebDav-support ville være fint, så kan jeg have en iCal, der kan ses
overalt...
Skal det være en Apple-server, for at den understøtter dette???

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-02-03 07:32

> [...]

> nej, jeg opdaterer selv, men et CMS kunne da være værd at overveje
> WebDav-support ville være fint, så kan jeg have en iCal, der kan ses

OK, men jeg forstår stadig ikke hvad du mener med "Brugervenlig og
servicemindet opdatering af siderne"?

> Skal det være en Apple-server, for at den understøtter dette???

WebDav og de komponenter der skal til for at bygge et system til CM
kører selvfølgelig på Linux. Ved ikke hvordan iCal virker. Det er vel
bare en enkel fil på en webserver?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 00:07

On Thu, 6 Feb 2003 23:44:05 +0100, Jens Rasmussen wrote
(in message <1fpzgb0.16336cf6w9g5aN%jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk>):

Jeg bruger dht -- www.dht.dk

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-03 01:55

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg bruger dht -- www.dht.dk

Det er løgn, det gør jeg også. Hvor har du støvet dem op henne?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 12:40

On Fri, 7 Feb 2003 1:54:34 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fpzlxu.1jwrp5h1fzveioN%henrik@muenster.dk>):

> Det er løgn, det gør jeg også. Hvor har du støvet dem op henne?

Via min søn. De hoster (hark! Host!) blangstrup.dk. Han kender en af de
indsatte, jeg mener ansatte. Jeg tror de kører Linux og Free BSD og Apache
ugh! ugh! - det sidste ved jeg forresten at de gør. Ugh!

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-03 17:44

> [...]

> indsatte, jeg mener ansatte. Jeg tror de kører Linux og Free BSD og Apache
> ugh! ugh! - det sidste ved jeg forresten at de gør. Ugh!

Jeg bruger mortenlind.dk(hi, hi)
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 18:20

On Fri, 7 Feb 2003 17:44:27 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fq0ul2.1n13j1h5lke9sN%mortenlind@mac.com>):

> Jeg bruger mortenlind.dk(hi, hi)
> Morten

Jeg havde også min egen, men det er utroligt som en iMac kan larme om natten.
Det blev ligefrem en lise _ikke_ at have egen server, og få den hostet i byen
igen, på blangstrup.dk - og det er en 43 Mbit linie.
Lytter til: Sk8er boi + Things I'll never say. Den bedste er stadig
Complicated.

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-03 23:18

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

>Lytter til: Sk8er boi

Det er du da for gammel til.
--
Christian

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-02-03 02:01

On Sat, 8 Feb 2003 23:18:15 +0100, Christian Bech wrote
(in message <eg0b4v0h4ij4j0npjpqtfrp0sg0vibjopj@4ax.com>):

> Det er du da for gammel til.

Jeg synes det er skide godt.

Fra : Christian Bech

Dato : 09-02-03 21:38

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

>On Sat, 8 Feb 2003 23:18:15 +0100, Christian Bech wrote
>(in message <eg0b4v0h4ij4j0npjpqtfrp0sg0vibjopj@4ax.com>):

>Jeg synes det er skide godt.

Efter i flere omgange at have haft den sang på hjernen i flere timer
af gangen, har jeg ikke meget til overs for frk. Lavigne. Den er
næsten umulig at slippe af med. Sidst belv jeg nødt til at ty til min
kontormakkers Grand Prix cd'er
--
Christian

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-02-03 00:04

On Sun, 9 Feb 2003 21:38:00 +0100, Christian Bech wrote
(in message <dued4vs28ojbm443dj9uf813mhunifvftn@4ax.com>):

> [...]
> af gangen, har jeg ikke meget til overs for frk. Lavigne. Den er
> næsten umulig at slippe af med. Sidst belv jeg nødt til at ty til min

Føj!
Så lyt hellere til Complicated og rens ud med en gang Björk. Jeg er for
resten i tvivl: Staves det Bjørk eller Björk på dansk/Islandsk? MacSpotting:
Så lige Björk på TV2Zulu fra en koncert i Royal Opera House december 2001 --
vildt godt -- og der var den tekniske duo Matmos med... Mac, selvfølgelig!
Ned med MicroSSoft!
[Jeg har en micro$oft-free maskine -- har du?]

Fra : Christian Bech

Dato : 10-02-03 14:12

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

>Føj!
>Så lyt hellere til Complicated og rens ud med en gang Björk.

Naturligvis. Men jeg tror ikke mine computerhøjttalere kan klare Björk
uden at dø.

>[Jeg har en micro$oft-free maskine -- har du?]

Hva' tror du selv? Kig evt. i min header.
--
Christian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-02-03 00:57

Jens Rasmussen wrote:

> Hvis en af jer (Niels E., andre?) driver lidt privat hosting, hører jeg
> gerne om det, evt. direkte, hvis I ikke vil overtræde gruppens
> reklameforbud

Jeg sælger ikke hostning, jeg nøjes med at drive en enkelt
web-server som kører www.photo-gallery.dk - da et web-hotel
med 4 Gigabyte diskplads ville koste en halv bondegård.

Jeg plejer at anbefale www.goldenplanet.dk - de leverer nogle
seriøse og proff. produkter til rimmelige priser, og de tager
Mac-brugere alvorligt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-02-03 03:06

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> [...]
>
> Jeg plejer at anbefale www.goldenplanet.dk - de leverer nogle
> seriøse og proff. produkter til rimmelige priser, og de tager
Det ser yderst lovende ud!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 03:29

Hej Jens

Tag et kig på www.avalonia.dk. De hoster på Mac servere med Mac OS X
Server. Og du kan få alt fra det billige til det dyre. Du kan endda selv
levere hardwaregrej, som de så vedligeholder for dig. Du kan også reg.
domænenavn(e) igennem Avalonia.

mvh. Erik Richard

mvh. Erik Rcihard

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-02-03 08:30

Er der nu også startet en afdeling for medicinske undersøgelser i
gruppen? Er det dig, Münster der står bag dette?

ho ho host

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-02-03 08:35

On Thu, 6 Feb 2003 23:44:05 +0100, jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk
(Jens Rasmussen) wrote:

>Det er til firmabrug, derfor er det vigtigt, at både www.firmanavn.dk og
>info@firmanavn.dk virker, altså mulighed for redirect af mails også,
>gerne med flere aliaser.

Prøv at kigge på jth.net. Mægtigt brugervenligt og lynhurtig service.
Billigt er det også.

Jeg har selv brugt ham i et par år nu, og har aldrig haft problemer.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-02-03 09:01

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
> [...]
>Server. Og du kan få alt fra det billige til det dyre. Du kan endda selv
>levere hardwaregrej, som de så vedligeholder for dig. Du kan også reg.

Vi bruger også Avalonia. De er måske tilsyneladen lidt dyre, men der er
til gengæld orden i tingene. Kvalitet for pengene De svarer altid og
ordner med det samme. I de 2 år vi har brugt dem har vi ikke set skyggen
af spam og virus. Vi har et par gange haft nogle kunder, der har sendt
megatunge filer(det er de der PC folk, der tror men kan sende ubegrænsede
mængder i bmp format)
Man for 25 mb til mails, da de har mange grafiske virksomheder. Man kan gå
ind på deres hjemmeside og se nogle af dem, de har som kunder.
De hoster også MacBruger hjemmeside.

venligste hilsener Hanne

:

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-02-03 17:51

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Hvis en af jer (Niels E., andre?) driver lidt privat hosting, hører jeg
> gerne om det, evt. direkte, hvis I ikke vil overtræde gruppens
> [...]

Jeg kan tilbyde hosting med mail & webplads samt FTP adgang - efter
aftale om størrelse af dine sider og indhold/anvendelse.

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen