USB-printerfejl: The Serial Port is alread~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-02-03 20:49

Min far har lige købt en HP Deskjet 3420 (USB). Den skal køre med hans
PM 9600.
Vi begyndte med at opgradere Mac OS 8.6 til 9.0, for det forlangte
printeren. Derefter blev printeren installeret i henhold til vejledning.
Printer Utility fungerer. Man kan calibrere og udskrive testdokument. Vi
fik også udskrevet et enkelt, lille billede fra Photoshop og en side i
Simple Text. Det kan vi ikke mere. Der bliver talt om System Error
eller: "The Serial Port is already open or in use".
Min far bruger Palm Desktop uden Hot Sync. Jeg har disabled her. Jeg har
slået AppleTalk fra. Men hvad har det altsammen med en USB-printer at
gøre? Den kan da være lige glad.
Der har tidligere været brugt en gammel HP-printer på denne computer. Er
det sådan, at programmerne leder efter denne gamle printer? Kan det
hjælpe at fjerne alle andre printere fra systemet?
I systemprofilen står der, at USB Printdriver hedder 1.2.5.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

PS
Min far spørger, hvorfor æblet i menulinien ikke vises i farver efter
installation af Mac OS 9. Vi har ikke ændret på udseende efter
installationen.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-02-03 11:15

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> hjælpe at fjerne alle andre printere fra systemet?
> I systemprofilen står der, at USB Printdriver hedder 1.2.5.

Det er Palm Hotsync manager der er skurken.

Eksperimenter med at skifte Palm'ens port, eller slå lortet helt fra.

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-02-03 13:21

Vi har fjernet "lortet" fuldstændig - alle filer m.m., der har relation
til Hot sync. Men der kommer stadig ikke noget ud af printeren. Hvilke
grunde kan der være til, at en USB-printer ikke giver noget fra sig, når
hele installationen er foregået garanteret planmæssigt, printeren er
valgt, og printdialogen kommer frem?
Ja, der er strøm på printeren, kablet er forbundet, og printeren kan
trykke et testdokument. Men den kan ikke printe fra almindelige
programmer.

Venlig hilsen

Ove Sten

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-02-03 22:06

> [...]

> Ja, der er strøm på printeren, kablet er forbundet, og printeren kan
> trykke et testdokument. Men den kan ikke printe fra almindelige

Godt spørgsmål.

Næste trin jeg ville prøve:

Alle udvidelser, undtagen printererens udvidelser - slås fra. Og der
genstartes.

Noget held?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-02-03 00:29

Problembarnet står jo altså hos min far. Så jeg får først prøvet igen i
morgen. Men det med udvidelserne hører naturligvis med til
problemløsningsrutinen. jeg har også tænkt mig at slette software til
alle mulige andre printere, som alligevel ikke skal bruges.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-02-03 00:02

Problemet blev løst - tilsyneladende, da jeg smed printerens fil i
indstillingsmappen ud.
Jeg blev opmærksom på, at HP print monitor hele tiden sagde, at
udfskrift var stoppet af bruger. Da jeg så gik i monitors menu og satte
print igang, virkede den.
Jeg tror, at sammenstødet med Hot sync har skrevet nogle forkerte
kommandoer ind, der har bevirket, at printkommandoer blev kommanderet
til at stoppe.
Men det var så det.

Venlig hilsen
Ove Steen